![Ελλάδα: «Καίνε» τους εργαζόμενους οι μετακινήσεις – Πιο φθηνό το… Κατάρ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/photo1668790483.jpeg)
Σε μεγάλο βαρίδι έχει εξελιχθεί το κόστος μετακίνησης για τα ελληνικά νοικοκυριά και για τους εργαζόμενους. Οι αυξήσεις στις δαπάνες μεταφοράς, σε σχέση με πέρυσι, είναι διψήφιες και στην κούρσα των μεγαλύτερων αυξήσεων τερματίζουν στην πρώτη τριάδα.
Οι εργαζόμενοι για παράδειγμα καλούνται καθημερινά να πληρώσουν ένα υπέρογκο λογαριασμό για να μεταβούν στο χώρο εργασίας τους, με τους μισθούς να παραμένουν καθηλωμένοι. Οι τιμές στη βενζίνη στην Ελλάδα κάνουν πρωταθλητισμό σε όλη την Ευρώπη, ενώ οι αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί και στην κίνηση έχουν συνθέσει ένα κοκτέιλ ακρίβειας.
Διαβάστε επίσης: Η ακρίβεια αύξησε τους τζίρους των σούπερ μάρκετ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί ο ΟΤ, η Ελλάδα ανάμεσα σε επτά ευρωπαϊκές πόλεις βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα ως προς τις αυξήσεις και αναλογικά με το μέσο καθαρό μισθό. Με αφορμή την έναρξη του Μουντιάλ στο Κατάρ, στο δείγμα εντάχθηκε και η Ντόχα όπου η Αθήνα, αλλά και άλλες πόλεις είναι πιο ακριβές.
Στην Αθήνα η ελάχιστη χρέωση για την μετακίνηση με ταξί (όσο θα πληρωσει ο επιβάτης όσα χιλιόμετρα και αν κανει) είναι 4 ευρώ, όσο κοστίζει και στο Βερολίνο. Το αντίστοιχο ποσό στην Ντόχα είναι 2 ευρώ, στις Βρυξέλλες 4,90 ευρώ, στο Λονδίνο 4,59 ευρώ, στο Παρίσι 5 ευρώ, στη Ρώμη 4,25 ευρώ και στη Λισαβόνα 3,50 ευρώ.
Για παράδειγμα, στη Αθήνα, ένας επιβάτης που ξεκινά από το Παγκράτι το πρωί περίπου στις 11 π.μ και έχει προορισμό την Ν. Σμύρνη, διανύοντας 6,23 χιλιόμετρα η τελική τιμή είναι 9 ευρώ – μαζί με την ελάχιστη χρέωση, στην οποία περιλαμβάνεται ΦΠΑ 13%. Σημειώνεται πως στην Ελλάδα, ο μέσος καθαρός μισθός ( μετά τους φόρους) είναι 900 ευρώ. Αντίστοιχα, ο ίδιος επιβάτης στο Βερολίνο για τα ίδια χιλιόμετρα θα πληρώσει 16,9 ευρώ, με μέσο μισθό 3.000 ευρώ. Στις Βρυξέλλες θα πληρώσει 16,9 ευρώ με μισθό 2.625 ευρώ., στο Παρίσι 15, 17 ευρώ με καθαρό μισθό 1491 ευρώ και στη Λισαβόνα θα πληρώσει 6,38 ευρώ, με μισθό 1.054 ευρώ. Στην Ντόχα για έξι χλμ διαδρομή το κόστος είναι 5,3 ευρώ και ο καθαρός μισθός είναι 3.204 ευρώ.
Τσουχτερές οι αυξήσεις
Σύμφωνα με την ελληνική στατιστική αρχή, η κατηγορία με την μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στον εγχώριο δείκτη τιμών καταναλωτή, ετησίως, καταγράφεται στη μεταφορά επιβατών με ταξί, με άλμα 32,9%. Πρωταθλήτρια των αυξήσεων παραμένει η τιμή του φυσικού αερίου στο 68,4%. Η μεταφορά των επιβατών με αεροπλάνο αυξήθηκε κατά 30,6%, η μεταφορά με πλοίο κατά 26,7%, τα καύσιμα και λιπαντικά κατά 17,8%.
Σε ένα χρόνο, όλη η κατηγορία «μεταφορές» του δείκτη καταναλωτή τερματίζει δεύτερη σε ποσοστό 13,8% σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο, ενώ πρώτη είναι η κατηγορία διατροφή (+14,8%) και τρίτη η στέγαση, με άνοδο 11,2%. Τα στοιχεία της στατιστικής αρχής για τον Οκτώβριο αποτυπώνουν την αύξηση του κόστους μετακίνησης καθώς μόνο σε μηνα, δηλαδή σε σχέση με τον Σεπτέμβριο οι τιμές των μεταφορών αυξήθηκαν κατά 2%, όταν οι τιμές στα τρόφιμα σημείωσαν άνοδο 1,3% και ο γενικός δείκτης κατά 1,2%.
Ακριβή μου βενζίνη, υψηλοί μου φόροι
Η Ελλάδα έχει την ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ευρωζώνη και από τις υψηλότερες τιμές ντίζελ κίνησης σε όλη τη ζώνη του ευρώ, ενώ βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις της ακρίβειας στα υγρά καύσιμα και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι υψηλές τιμές αποδίδονται και στους υψηλούς φόρους. Η τάση αυτή παραμένει σταθερή, με τους οδηγούς να καλούνται να συνεισφέρουν μεγάλο μέρος των εσόδων του δημόσιου κορβανά, παρά το γεγονός ότι σε άλλες χώρες της ζώνης έχουν βρει και άλλες λύσεις. Όταν μάλιστα σε μεγάλο μέρος της Ευρωζώνης τα εισοδήματα είναι υψηλότερα από αυτά στην Ελλάδα. Με βάση τα στοιχεία για τις 13 Νοεμβρίου από το Παρατηρητήριο Τιμών διαμορφώνονται σε 2,110 ευρώ για την απλή αμόλυβδη, σε 2,277 ευρώ για την αμόλυβδη των 100 οκτανίων και σε 2,081 ευρώ το λίτρο για το πετρέλαιο κίνησης. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαικής Επιτροπής στο διάστημα 31 Οκτωβρίου – 7 Νοεμβρίου στη χώρα μας καταγράφηκε σημαντική άνοδος τιμών πάνω από το μέσο όρο, με τη μέση αύξηση ήταν 0,057 ευρώ ανά λίτρο σε σχέση με τις 31 Οκτωβρίου, όταν στο σύνολο της Ε.Ε. των 27 χωρών η μέση αύξηση ήταν 0,013 ευρώ ανά λίτρο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο χάρτης πληρωμών της εβδομάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/atm-2048x1310-1-600x384.jpg)
Συντάξεις, επιδόματα και καταβολές - Ποιοι πάνε ταμείο από Δευτέρα
Κατά την περίοδο 29 Ιουλίου έως 2 Αυγούστου, θα καταβληθούν 1.196.385.607 ευρώ σε 1.792.030 δικαιούχους
![Σύμφωνο Σταθερότητας: Η ΕΕ ανοίγει επίσημα τις διαδικασίες για το έλλειμμα κατά οκτώ κρατών μελών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/european-economy-768x524-1-600x409.jpg)
«Κίτρινη κάρτα» από τις Βρυξέλλες για το έλλειμμα 8 χωρών - Πώς τη «γλίτωσε» η Ελλάδα
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εκκίνησε επίσημα τη σχετική διαδικασία για το έλλειμμα μετά τις συστάσεις από την Κομισιόν
![Χατζηδάκης: Βαθιά αντιλαϊκή πολιτική η προσήλωση στο «άγιο» Δημόσιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xatzidakis-vouli-600x400.jpeg)
Χατζηδάκης: Βαθιά αντιλαϊκή πολιτική η προσήλωση στο «άγιο» Δημόσιο
Νέο κεφάλαιο για το Υπερταμείο με μοντέλο ΔΕΗ - Τι ανέφερε ο Κωστής Χατζηδάκης στη Βουλή
![Οικοδομικές άδειες: Αυξήθηκαν 40,1% οι νέες άδειες τον Απρίλιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/oikod1-600x380.png)
Νέο «άλμα» της οικοδομικής δραστηριότητας τον Απρίλιο - Αυξήθηκαν 40,1% οι νέες άδειες
Τον Απρίλιο στο σύνολο της χώρας οι εκδοθείσες οικοδομικές άδειες ανήλθαν σε 2.823 που αντιστοιχούν σε 621.905 m2 επιφάνειας και 2.700.893 m3 όγκου
![Ελληνική οικονομία: Πώς «βλέπουν» οι τραπεζίτες τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/ot_bankers4-600x352.png)
Πώς «βαθμολογούν» την ελληνική οικονομία οι CEOs των τραπεζών
Η διανομή μερισμάτων σε Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank αποτελούν καλούς οιωνούς για τους τραπεζίτες και την ελληνική οικονομία
![ΣΦΕΕ: Μόνο 1 στα 5 νέα φάρμακα φτάνει στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/biosimilars-600x386.jpg)
ΣΦΕΕ: Μόνο 1 στα 5 νέα φάρμακα φτάνει στην Ελλάδα
Τουλάχιστον ένα στα δύο νέα φάρμακα δεν θα φτάσουν ποτέ στην Ελλάδα, αφού η χρηματοδότηση για φαρμακευτική περίθαλψη στη χώρα μας, υπολείπεται κατά 70% από το μέσο όρο της Ευρώπης
![Τράπεζες: Εμφανή σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης για δάνεια το β΄ τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/daneia5-7-600x402.jpg)
Ανακάμπτουν τα δάνεια – Το στοίχημα για τις τράπεζες
Τι δείχνουν τα στοιχεία από τις τράπεζες για τα δάνεια σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα
![Lamda: Πούλησε 5 οικόπεδα στο Ελληνικό προς 106 εκατ. ευρώ – Ποιοι είναι οι αγοραστές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/OdATHANASIOY-600x400.jpg)
Πέντε οικόπεδα στο Ελληνικό πούλησε η Lamda - Στα 106 εκατ. ευρώ το τίμημα
Η συνολική επένδυση για τις εν λόγω αναπτύξεις, εκτιμάται να ανέλθει στα €300 εκ. τουλάχιστον, αναφέρει η Lamda
![Προϋπολογισμός: Υπέρβαση 1,25 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο εξάμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/oikonomia-2-600x347.jpg)
Ποιοι φόροι έφεραν πρωτογενές πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ
Πού οφείλεται η υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1,7 δισ. ευρώ
![Ακίνητα: Πόσο πωλείται το τετραγωνικό στις Κυκλάδες [Πίνακας] – Αυξημένο ενδιαφέρον από ξένους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/exoxikeskatoikiesa-427x600.jpg)
Πόσο κοστίζουν τα ακίνητα στις Κυκλάδες [Πίνακας] - Αυξημένο ενδιαφέρον από ξένους
Από ποιες χώρες προέρχονται οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι να αγοράσουν ακίνητο στις Κυκλάδες