Σε μεγάλο βαρίδι έχει εξελιχθεί το κόστος μετακίνησης για τα ελληνικά νοικοκυριά και για τους εργαζόμενους. Οι αυξήσεις στις δαπάνες μεταφοράς, σε σχέση με πέρυσι, είναι διψήφιες και στην κούρσα των μεγαλύτερων αυξήσεων τερματίζουν στην πρώτη τριάδα.
Οι εργαζόμενοι για παράδειγμα καλούνται καθημερινά να πληρώσουν ένα υπέρογκο λογαριασμό για να μεταβούν στο χώρο εργασίας τους, με τους μισθούς να παραμένουν καθηλωμένοι. Οι τιμές στη βενζίνη στην Ελλάδα κάνουν πρωταθλητισμό σε όλη την Ευρώπη, ενώ οι αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί και στην κίνηση έχουν συνθέσει ένα κοκτέιλ ακρίβειας.
Διαβάστε επίσης: Η ακρίβεια αύξησε τους τζίρους των σούπερ μάρκετ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί ο ΟΤ, η Ελλάδα ανάμεσα σε επτά ευρωπαϊκές πόλεις βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα ως προς τις αυξήσεις και αναλογικά με το μέσο καθαρό μισθό. Με αφορμή την έναρξη του Μουντιάλ στο Κατάρ, στο δείγμα εντάχθηκε και η Ντόχα όπου η Αθήνα, αλλά και άλλες πόλεις είναι πιο ακριβές.
Στην Αθήνα η ελάχιστη χρέωση για την μετακίνηση με ταξί (όσο θα πληρωσει ο επιβάτης όσα χιλιόμετρα και αν κανει) είναι 4 ευρώ, όσο κοστίζει και στο Βερολίνο. Το αντίστοιχο ποσό στην Ντόχα είναι 2 ευρώ, στις Βρυξέλλες 4,90 ευρώ, στο Λονδίνο 4,59 ευρώ, στο Παρίσι 5 ευρώ, στη Ρώμη 4,25 ευρώ και στη Λισαβόνα 3,50 ευρώ.
Για παράδειγμα, στη Αθήνα, ένας επιβάτης που ξεκινά από το Παγκράτι το πρωί περίπου στις 11 π.μ και έχει προορισμό την Ν. Σμύρνη, διανύοντας 6,23 χιλιόμετρα η τελική τιμή είναι 9 ευρώ – μαζί με την ελάχιστη χρέωση, στην οποία περιλαμβάνεται ΦΠΑ 13%. Σημειώνεται πως στην Ελλάδα, ο μέσος καθαρός μισθός ( μετά τους φόρους) είναι 900 ευρώ. Αντίστοιχα, ο ίδιος επιβάτης στο Βερολίνο για τα ίδια χιλιόμετρα θα πληρώσει 16,9 ευρώ, με μέσο μισθό 3.000 ευρώ. Στις Βρυξέλλες θα πληρώσει 16,9 ευρώ με μισθό 2.625 ευρώ., στο Παρίσι 15, 17 ευρώ με καθαρό μισθό 1491 ευρώ και στη Λισαβόνα θα πληρώσει 6,38 ευρώ, με μισθό 1.054 ευρώ. Στην Ντόχα για έξι χλμ διαδρομή το κόστος είναι 5,3 ευρώ και ο καθαρός μισθός είναι 3.204 ευρώ.
Τσουχτερές οι αυξήσεις
Σύμφωνα με την ελληνική στατιστική αρχή, η κατηγορία με την μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στον εγχώριο δείκτη τιμών καταναλωτή, ετησίως, καταγράφεται στη μεταφορά επιβατών με ταξί, με άλμα 32,9%. Πρωταθλήτρια των αυξήσεων παραμένει η τιμή του φυσικού αερίου στο 68,4%. Η μεταφορά των επιβατών με αεροπλάνο αυξήθηκε κατά 30,6%, η μεταφορά με πλοίο κατά 26,7%, τα καύσιμα και λιπαντικά κατά 17,8%.
Σε ένα χρόνο, όλη η κατηγορία «μεταφορές» του δείκτη καταναλωτή τερματίζει δεύτερη σε ποσοστό 13,8% σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο, ενώ πρώτη είναι η κατηγορία διατροφή (+14,8%) και τρίτη η στέγαση, με άνοδο 11,2%. Τα στοιχεία της στατιστικής αρχής για τον Οκτώβριο αποτυπώνουν την αύξηση του κόστους μετακίνησης καθώς μόνο σε μηνα, δηλαδή σε σχέση με τον Σεπτέμβριο οι τιμές των μεταφορών αυξήθηκαν κατά 2%, όταν οι τιμές στα τρόφιμα σημείωσαν άνοδο 1,3% και ο γενικός δείκτης κατά 1,2%.
Ακριβή μου βενζίνη, υψηλοί μου φόροι
Η Ελλάδα έχει την ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ευρωζώνη και από τις υψηλότερες τιμές ντίζελ κίνησης σε όλη τη ζώνη του ευρώ, ενώ βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις της ακρίβειας στα υγρά καύσιμα και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι υψηλές τιμές αποδίδονται και στους υψηλούς φόρους. Η τάση αυτή παραμένει σταθερή, με τους οδηγούς να καλούνται να συνεισφέρουν μεγάλο μέρος των εσόδων του δημόσιου κορβανά, παρά το γεγονός ότι σε άλλες χώρες της ζώνης έχουν βρει και άλλες λύσεις. Όταν μάλιστα σε μεγάλο μέρος της Ευρωζώνης τα εισοδήματα είναι υψηλότερα από αυτά στην Ελλάδα. Με βάση τα στοιχεία για τις 13 Νοεμβρίου από το Παρατηρητήριο Τιμών διαμορφώνονται σε 2,110 ευρώ για την απλή αμόλυβδη, σε 2,277 ευρώ για την αμόλυβδη των 100 οκτανίων και σε 2,081 ευρώ το λίτρο για το πετρέλαιο κίνησης. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαικής Επιτροπής στο διάστημα 31 Οκτωβρίου – 7 Νοεμβρίου στη χώρα μας καταγράφηκε σημαντική άνοδος τιμών πάνω από το μέσο όρο, με τη μέση αύξηση ήταν 0,057 ευρώ ανά λίτρο σε σχέση με τις 31 Οκτωβρίου, όταν στο σύνολο της Ε.Ε. των 27 χωρών η μέση αύξηση ήταν 0,013 ευρώ ανά λίτρο.
Latest News
Τι συμβαίνει κάθε φορά που πληρώνετε με κάρτα – Όλες οι χρεώσεις
Ο άγνωστος κόσμος μιας πληρωμής με κάρτα και η «πίτα» των 170 δισ.
PODCAST ΒΑΒΕΛ – Γ. Θωμάτος (αντιπρ. Delphi Forum): Ένα συνέδριο δεν είναι μόνο αυτό που γίνεται πάνω στην σκηνή
4 μέρες, 150 θεματικές – Οι σημαντικοί καλεσμένοι και ο Ζελένσκι – Ο νέος θεσμός των Μεγάλων Συζητήσεων για την Ελλάδα, η σημασία του φόρουμ, η διοργάνωση και οι δυσκολίες
«Ρολά» κατεβάζουν οι τράπεζες για 4 ημέρες - Τι αλλάζει στις πληρωμές
Το Πάσχα των Καθολικών φέρνει αλλαγές σε πληρωμές και μισθούς
Έρχονται νομιμοποιήσεις για τουριστικές επενδύσεις σε ρέματα
Στα σκαριά «μπόνους» για επενδύσεις σε εγκαταλελειμμένα ξενοδοχεία
Στο τραπέζι νέοι κόφτες για Airbnb
Τα σενάρια με τις αλλαγές στη φορολόγηση που βρίσκονται στο τραπέζι
Ποια προϊόντα ανατιμήθηκαν παρά το μπαράζ προσφορών - Τι ταμείο έκαναν τα σούπερ μάρκετ
Μικρή αύξηση στον τζίρο των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο – Τι μπήκε και τι βγήκε από το καλάθι των καταναλωτών
e-ΕΦΚΑ: Πληρώνονται τα αναδρομικά στους συνταξιούχους της τέως Ολυμπιακής
Πόσα θα λάβουν
Ο Spitogatos θα... μεσολαβεί για στεγαστικά δάνεια - Το deal με την IMS
Συνεργασία της εταιρείας τεχνολογίας στον χώρο του ελληνικού real estate με μεσίτη πιστώσεων
Αντιδράσεις για την τροπολογία για την Golden Visa - Η επιστολή του ΣΑΕ|Ε
Η Επιτροπή Ακινήτων του ΣΑΕ|Ε και η Ομάδα Εργασίας Golden Visa, έστειλαν και σχετική επιστολή προς τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας Κωστή Χατζηδάκη και Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα
Χωρίς ρευστότητα μια στις 2 μικρές επιχειρήσεις - Τι δείχνει έρευνα [γράφημα]
Σημαντική υποχώρηση, στις 63,9 μονάδες του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων