Το κύμα ακρίβειας έχει αρχίσει να επηρεάζει τα σχέδια για διακοπές των Ευρωπαίων, περιορίζοντας τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς, ωστόσο για τη χώρα μας η εικόνα φαίνεται ότι είναι αρκετά καλύτερη.

Διαβάστε επίσης – H νότια Ευρώπη «ατμομηχανή» του παγκόσμιου τουρισμού – Οι προκλήσεις

Αυτό συμπεραίνει η Trivago NV, η εταιρεία που ειδικεύεται στις online κρατήσεις δωματίων, με τον οικονομικό διευθυντή της Ματίας Τίλμαν, να τονίζει ότι τα στοιχεία για την περίοδο Νοεμβρίου-Ιανουαρίου υποδεικνύουν αυξημένη τάση για τους ανθρώπους να προτιμούν φθηνότερα ξενοδοχεία και μικρότερα ταξίδια, με περισσότερα κλικ για επιλογές χαμηλότερης τιμής σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Όπως είπε ο Τίλμαν, μιλώντας στο συνέδριο TMT της Morgan Stanley στη Βαρκελώνη, οι κρατήσεις αυτό το τρίμηνο μέσω του ιστότοπου της εταιρείας είναι επί του παρόντος περίπου στο επίπεδο που βρίσκονταν πριν από την κρίση του κορωνοϊού.

Διαβάστε επίσης – «Πολιτισμός και καινοτομία, οι βάσεις του ελληνικού τουρισμού της επόμενης δεκαετίας»

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι τάσεις δείχνουν ότι, ενώ οι Ευρωπαίοι γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά το κόστος, μέχρι στιγμής δεν εγκαταλείπουν εντελώς τις διακοπές και τα ταξίδια. Μια τέτοια μετατόπιση πιθανότατα θα ευνοούσε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair Holdings Plc, οι οποίες μπορούν να κερδίσουν σε μια ύφεση .

«Θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι άνθρωποι αναζητούν φθηνότερες επιλογές ή ότι κάνουν περισσότερη έρευνα και προσπαθούν να μετριάσουν το περιβάλλον των υψηλών τιμών», είπε ο Τίλμαν, προσθέτοντας ότι οι ταξιδιώτες φαίνεται επίσης να μειώνουν τη διάρκεια της διαμονής τους κατά 10% κατά μέσο όρο.

Ο δημοφιλής Νότος

Οι μεσογειακές πόλεις, όπου η διαμονή τείνει να είναι λιγότερο δαπανηρή, αποδεικνύονται ιδιαίτερα δημοφιλείς, είπε ο Τίλμαν, «κάτι που μπορεί να είναι μια ένδειξη ότι οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερη σχέση ποιότητας-τιμής» Η Ελλάδα και η Ισπανία παραμένουν δημοφιλείς, ενώ η Κωνσταντινούπολη έχει μπει στην πρώτη πεντάδα των επιλογών.

Διαβάστε επίσης – Η Ελλάδα σταθερά στην πρώτη πεντάδα δημοφιλών τουριστικών προορισμών και για το επόμενο εξάμηνο

Ο CFO της Trivago υπογράμμισε επίσης ότι οι κρατήσεις μέσω του ιστότοπου τείνουν να γίνονται 30 έως 60 ημέρες πριν από το check-in, ως εκ τούτου η εταιρεία να έχει «πολύ μικρή προβολή» για το επόμενο έτος.

Εκπτώσεις eDreams

Ανάλογες διαπιστώσεις κάνει και το διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο eDreams, του οποίου η πλατφόρμα προσφέρει πτήσεις, πακέτα διακοπών και ενοικίαση αυτοκινήτου. Όπως αναφέρει η εταιρεία,  τα μέσα έσοδα ανά χρήστη μειώνονται κατά 4 ευρώ στα 80 ευρώ αυτό το τρίμηνο, καθώς περισσότεροι άνθρωποι εγγράφονται στην υπηρεσία Prime, που προσφέρει πιο μεγάλες εκπτώσεις.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Ντάνα Ντιουν είπε τηλεφωνικά στο Bloomberg, ότι το eDreams βλέπει επίσης τους καταναλωτές να κάνουν μικρότερα ταξίδια, να ταξιδεύουν πιο κοντά στο σπίτι και να κάνουν κράτηση πιο κοντά στην ώρα αναχώρησης. Ωστόσο, οι κρατήσεις τον Οκτώβριο και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου αυξήθηκαν κατά 45% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

Ενώ ο σπειροειδής πληθωρισμός και η ραγδαία αύξηση των λογαριασμών των νοικοκυριών αποτελούν πρόκληση, οι μεταφορείς λένε ότι η ζήτηση παραμένει ισχυρή. Ο διευθύνων σύμβουλος της Virgin Atlantic Airways Ltd., Shai Weiss, υποστήριξε αυτόν τον μήνα ότι, μετά την Covid, οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν χρήματα για διακοπές παρά να αγοράσουν ένα νέο ψυγείο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott