Σήμερα είναι η καταληκτική ημερομηνία της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για τον διαγωνισμό παραχώρησης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου της Νότιας Καβάλας.

Τη διαδικασία τρέχει εδώ και περίπου δυόμισι χρόνια το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά οι προ μηνός εξελίξεις με τη ΡΑΕ και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να αποφασίζουν συγκεκριμένους όρους για την ανάκτηση του κόστους μέσα από τον κανονισμό τιμολόγησης της αποθήκευσης αερίου στο παλιό εξαντλημένο υποθαλάσσιο κοίτασμα, έχει αποθαρρύνει τους υποψήφιους επενδυτές από το να δώσουν δεσμευτικές προσφορές. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για το σχήμα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΔΕΣΦΑ και την Energean.

Διαβάστε επίσης: Φυσικό αέριο: Στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας της 13ης Δεκεμβρίου θα κριθεί το πλαφόν

Ωστόσο, τις τελευταίες ώρες κυκλοφορεί η πληροφορία πως δεν αποκλείεται να δοθεί νέα, για πολλοστή φορά, παράταση στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Χωρίς, ωστόσο να αποσαφηνίζεται αν υπάρχει κάποια εξέλιξη που να ζωντανεύει το επενδυτικό ενδιαφέρον, εντούτοις όλα δείχνουν πως η κυβέρνηση για κάποιο λόγο θέλει να κρατήσει ακόμα ζωντανό τον διαγωνισμό.

Ανεπιβεβαίωτες πηγές μιλούσαν ακόμη και για παράταση ορισμένων μηνών ως μία απόπειρα να δοθεί μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο στους μνηστήρες για την αξιολόγηση της κατάστασης της αγοράς φυσικού αερίου.

Ένα ακόμη σενάριο που θα αιτιολογούσε τη νέα παράταση είναι πως τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ενέργειας διερευνούσαν το ενδεχόμενο υποβολής αιτήματος στην Κομισιόν για τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης και ιδίως ως προς το σκέλος της επένδυσης που αφορά στην τήρηση των στρατηγικών αποθεμάτων φυσικού αερίου. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν επιβεβαιωνόταν από πηγές με τις οποίες επικοινώνησε ο ΟΤ.

Ξεθωριάζουν οι ελπίδες

Όπως και να ‘χει οι ελπίδες για τη θετική έκβαση του διαγωνισμού παραχώρησης της ΥΑΦΑ Ν. Καβάλας, με τα σημερινά δεδομένα, πλέον ξεθωριάζουν.

Η Ελλάδα είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που δεν διαθέτει υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου, έχοντας ουσιαστικά επαναπαυτεί στη λύση του τερματικού σταθμού LNG της Ρεβυθούσας.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον κανονισμό τιμολόγησης της ΡΑΕ ποσοστό 50% του κόστους της επένδυσης προβλέπεται να ανακτηθεί από τους καταναλωτές (κοινωνικοποίηση). Παράλληλα, η Αρχή απέρριψε και την πρόταση του ΔΕΣΦΑ για την εκτέλεση συνοδευτικών έργων που θα συνέδεαν την ΥΑΦΑ με το εθνικό δίκτυο αερίου.

Το αποτέλεσμα, είναι, όπως φάνηκε και από τις θέσεις των υποψήφιων επενδυτών στη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης του κανονισμού τιμολόγησης, η επένδυση να μην κρίνεται βιώσιμη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια