Σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του ΟΠΕΚΑ από την μη ύπαρξη μητρώων δικαιούχων και κανονισμού παροχών, διαπιστώνουν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό.

Το έλλειμμα βασικών εργαλείων για την άσκηση της προνοιακής πολιτικής την οποία έχει επωμισθεί, ο ΟΠΕΚΑ (Οργανισμός Προνοιακών Παροχών και Κοινωνικής Αλληλεγγύης), καταγράφηκε από την Ομοσπονδία των εργαζομένων στα ασφαλιστικά ταμεία κατά τη διάρκεια του 35ου διήμερου συνεδρίου της.

«Ο ρόλος του ΟΠΕΚΑ ως βασικού βραχίονα προνοιακής πολιτικής είναι ιδιαίτερα σημαντικός και επιβάλλεται να ενισχυθεί με πραγματικές παρεμβάσεις», σημειώνει η Ομοσπονδία, ενώ υπογραμμίζει πως ο Οργανισμός αποτελεί ένα απόλυτης διαφάνειας πυκνό δίχτυ ασφαλείας για τους ευάλωτους συμπολίτες μας.

Ωστόσο, πέντε χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του ως μετεξέλιξη του τέως ΟΓΑ, ο ΟΠΕΚΑ δεν διαθέτει:

  • Ενιαίο Μητρώο Δικαιούχων Επιδομάτων, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει και να επιβαρύνεται με γραφειοκρατία τόσο ο έλεγχος για την απονομή των παροχών του όσο και ο έλεγχος για το σύννομο της χορήγησής τους – αμφότερα καθοριστικά στην απώλεια δημόσιων πόρων.
  • Ενιαίο Κανονισμό Παροχών, που έχει ως αποτέλεσμα να αναλαμβάνει νέες αρμοδιότητες χωρίς η ανάληψη των αντικειμένων να συνοδεύεται με μελέτη για το επιπλέον προσωπικό που απαιτείται.

Ο ΟΠΕΚΑ, χορηγεί προνοιακές παροχές, επιδόματα και οικονομικές ενισχύσεις, καθώς και κοινωνικές υπηρεσίες για τη στήριξη και την προώθηση της κοινωνικής ένταξης οικογενειών και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων του πληθυσμού. Στις αρμοδιότητές του συμπεριλαμβάνονται επίσης οι υπηρεσίες και οι παροχές του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας καθώς και τα Σχολικά Γεύματα.

Το 2021 η δράση του ΟΠΕΚΑ διευρύνθηκε, με τον προϋπολογισμό του να αυξάνεται στα 4 δισ. (σε σχέση με τα 3,4 δισ. το 2020 και τα 3,3 δισ. το 2019) και την τελευταία διετία έχει εκσυγχρονισθεί μηχανογραφικά με την προμήθεια σύγχρονου και επαρκούς εξοπλισμού.

Η Ομοσπονδία σημειώνει χαρακτηριστικά πως παρά τον σημαντικό ρόλο που ο Οργανισμός καλείται να διαδραματίσει και τον προϋπολογισμό που διαχειρίζεται ετησίως, δεν υπάρχει πραγματική πρόνοια για την ακραία και συνεχώς εντεινόμενη υποστελέχωσή του (λιγότεροι από 280 υπηρετούντες πανελλαδικά τον Νοέμβριο 2022), ενώ συχνά προκρίνεται η «εμβαλωματική λύση» των εργαζομένων – από προγράμματα του ΟΑΕΔ – προκειμένου να καλυφθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες σε προσωπικό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax
Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ
Φορολογία Eιδήσεις |

Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ

Ποιοι θα πρέπει να υποβάλουν νέα δήλωση για την ακίνητη περιουσία τους - Ποιοι εξαιρούνται. Έως 31 Ιανουαρίου 2025 η υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων ακίνητης περιουσίας.