Θα οδηγηθεί σε κόντρα ο Ίλον Μασκ με την Apple που είναι ο μεγαλύτερος μεμονωμένος διαφημιζόμενος στο Twitter; Ο Μασκ κατηγόρησε την εταιρεία που διευθύνει ο Τιμ Κουκ ότι χωρίς να έχει προβάλλει κάποιο λόγο απειλεί να μπλοκάρει την εφαρμογή του μέσου κοινωνικής δικτύωσης από το App Store και ότι έχει σταματήσει σε μεγάλο βαθμό να διαφημίζεται στο Twitter.

Ο Μασκ που είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου θέλησε πιθανότατα με αυτό τον τρόπο να ασκήσει πίεση στον Κουκ εν μέσω της κρίσιμης περιόδου που διανύει τώρα το εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης, καθώς πολλοί διαφημιζόμενοι έχουν σταματήσει τις δραστηριότητές τους εκεί μέχρι να δουν προς ποια κατεύθυνση θα πάνε τα πράγματα. Ήδη εταιρείες όπως η Volkswagen και η εταιρεία τροφίμων General Mills συγκαταλέγονται ανάμεσα σε όσες έχουν μειώσει τις τελευταίες εβδομάδες τις δαπάνες τους στο Twitter.

Διαβάστε επίσης – Tα βάζει με την Apple ο Μασκ

Δεν είναι πιθανό ότι ο Μασκ θα ήθελε να οδηγηθεί σε κόντρα με την Apple, αν και το μεγάλο αφεντικό της Tesla και του Twitter έχει αποδείξει ότι πολλές φορές ακολουθεί αντισυμβατικές πολιτικές. Αλλά μια μείωση της διαφήμισης στο Twitter από την κατασκευάστρια του iPhone μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στα οικονομικά του.

Διαβάστε επίσης: Twitter: «Σε ιστορικό υψηλό» οι νέοι χρήστες, σύμφωνα με τον Μασκ – Ετοιμάζει το «app για τα πάντα»

Κατά τη διάρκεια του πρώτου φετινού τριμήνου η Apple εμφανίζεται ως ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στο Twitter, δαπανώντας 48 εκατ δολάρια για προβολή στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται η Washington Post το οποίο φέρεται να αφορά εσωτερικά οικονομικά στοιχεία του Twitter. Ουσιαστικά το ποσό αυτό ξεπερνά το 4% των συνολικών εσόδων του μέσου κοινωνικής δικτύωσης για το συγκεκριμένο τρίμηνο.

Εν μέσω της εορταστικής περιόδου ο Μασκ θα ήθελε πολύ να δει τα έσοδα από διαφημίσεις να αυξάνονται. Μένει τώρα να φανεί με ποιόν τρόπο να προχωρήσει την επιχειρηματική σχέση του Twitter με την Apple καθώς ο ίδιος τηρεί αρκετά επιθετική στάση.

Eρευνες κανονιστικών αρχών

Σε σειρά από tweets ο Μασκ αναφέρθηκε εμμέσως σε έρευνες που έχουν κάνει κανονιστικές αρχές σχετικά με την ισχυρή θέση του κατέχει η Apple στην αγορά. Ανάμεσα στα άλλα τουιτάρισε σύνδεσμο (link) με βίντεο/παρωδία της Epic Games η οποία είχε νομική διαμάχη με την Apple. Στο βίντεο αυτό η εταιρεία ηλεκτρονικών παιχνιδιών χαρακτήριζε την Apple ως «μονοπώλιο». Επίσης ο Μασκ αναρωτήθηκε δημοσίως: «Η Apple έχει ως επί το πλείστον σταματήσει να διαφημίζεται στο Twitter. Μήπως μισούν την ελευθερία του λόγου στην Αμερική;»

Η εταιρεία Omnicom που συνεργάζεται με την Apple συνέστησε την παύση της διαφήμισης από την τελευταία στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης λόγω ανησυχίας για την «ασφάλεια της μάρκας» σύμφωνα με τον αμερικανικό ιστότοπο τεχνολογίας The Verge.

Με το να κοντράρει την Apple, ο Μασκ αμφισβητεί μια εταιρεία που είναι ζωτικής σημασίας για την «ευημερία» του Twitter. Η Apple αποτέλεσε σταθερά ένας από τους κορυφαίους διαφημιστές στο κοινωνικό αυτό δίκτυο, το οποίο διατηρούσε ολόκληρη ομάδα εργαζομένων αφοσιωμένη στη διατήρηση της σχέσης αυτής, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg. Η διαφημιστική δαπάνη ήταν πολύ πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Η Apple λειτουργεί επίσης ως απαραίτητη «πύλη» για τους χρήστες του Twitter: το App Store. Εάν η εταιρεία του Μασκ χάσει την πρόσβαση σε αυτό, θα αποκοπεί από περισσότερες από 1,5 δισεκατομμύριο συσκευές της Apple σε όλο τον κόσμο. Αλλά ο δισεκατομμυριούχος έχει κι αυτός τα όπλα του. Παρουσιάζοντας τις προσπάθειές του ως αγώνα για την ελευθερία του λόγου, μπορεί να συσπειρώσει τα εκατομμύρια των θαυμαστών του. Επίσης την αντίθεσή του για τις χρεώσεις του καταστήματος εφαρμογών App Store της Apple μοιράζονται προγραμματιστές λογισμικού, νομοθέτες και ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο, δίνοντάς του πιθανό πλεονέκτημα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή