Από την στιγμή που έγινε γνωστό ότι ο Ίλον Μασκ απέκτησε το Twitter η ειδησεογραφία έχει κατακλυστεί από θέματα όπως οι αποχωρήσεις των παλαιών στελεχών της εταιρείας, οι αλλαγές που θα φέρει το νέο αφεντικό ή το ύψος της χρέωσης για τους πιστοποιημένους λογαριασμούς.

Ωστόσο, υπήρξε και κάτι που πέρασε σχεδόν απαρατήρητο: μία ένδειξη ότι από την στιγμή της εξαγοράς υπήρξε ένα μικρό αλλά αυξανόμενο κύμα αποχωρήσεων χρηστών από την πλατφόρμα του Twitter. Προφανώς οι περισσότεροι χρήστες κρατούν στάση αναμονής ωστόσο ένα μέρος, σημαντικού μεγέθους όπως φαίνεται, έχουν αρχίσει να αναζητούν εναλλακτικές της πλατφόρμας.

Μία από αυτές τις εναλλακτικές είναι η εφαρμογή Mastodon η οποία φαίνεται ότι κέρδισε περί τους 70.000 νέους χρήστες μόνο την περασμένη Παρασκευή, δηλαδή την επομένη της εξαγοράς του Twitter από τον Μασκ. Η προσθήκη νέων χρηστών συνεχίστηκε με την εφαρμογή να αυξάνει τους χρήστες της εντός του σαββατοκύριακου που ακολούθησε.

Διαβάστε επίσης: Ο Ίλον Μασκ και η «ανάσταση» του Vine

Τα «σημάδια» της αλλαγής

Σημάδια ότι το Mastodon είχε αρχίσει να επωφελείται από το χάος που προηγήθηκε της εξαγοράς του Twitter υπήρξαν από τις προηγούμενες ημέρες. Την Παρασκευή, το χασταγκ #mastodon ξεκίνησε να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των ατόμων που έκαναν αναρτήσεις του στιλ #TwitterMigration καθώς προετοιμάζονταν να «μετακομίσουν» από το Twitter σε άλλη υπηρεσία.

Σύμφωνα με το Wired περί τα 18.000 άτομα δημιούργησαν λογαριασμούς Mastodon την εβδομάδα πριν από την πώληση του Twitter. Ακολούθως, ο ιδρυτής και επικεφαλής προγραμματιστής της υπηρεσίας Eugen Rochko έδωσε στη δημοσιότητα τον αριθμό των 70.849 νέων λογαριασμών της Παρασκευής (έναντι 10.801 της προηγούμενης ημέρας).

Ανάλογες ήταν οι ενδείξεις και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα διανομής εφαρμογών. Στο αμερικανικό App Store η εφαρμογή ανέβηκε στο Νο38 της κατηγορίας Social Networking, την περασμένη Παρασκευή, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων Sensor Tower. Αξιοσημείωτο ότι είχε βρεθεί και στη θέση Νο31 στα τέλη Απριλίου, δηλαδή λίγο μετά την αρχική πρόταση εξαγοράς του Twitter από τον Μασκ. Πλέον, η εφαρμογή έχει ανέλθει στο Νο21 της κατηγορίας Social Networking του αμερικανικού App Store.

Διαβάστε επίσης: Η cyber πλευρά του Halloween

Η Sensor Tower σημειώνει επίσης ότι η εφαρμογή παρουσίασε πολλαπλές νέες εγκαταστάσεις τόσο στο λειτουργικό σύστημα iOS όσο και στο Android, το διάστημα 28-30 Οκτωβρίου, περί τις 91.000 σύμφωνα με την εταιρεία. Η αύξηση σε σχέση με το διάστημα 25-27 Οκτωβρίου ήταν της τάξης του 658%. Μεγαλύτερη αγορά για το Mastodon είναι η Γερμανία με το 37% των εγκαταστάσεων, με τις Ηνωμένες Πολιτείες (19%) και την Ιαπωνία (7%) να ακολουθούν.

Η περίπτωση του Mastodon δεν είναι η μόνη που δείχνει ότι η αλλαγή διοίκησης και πολύ περισσότερο ο τρόπος που αυτή επήλθε επηρέασαν τον αριθμό χρηστών του Twitter. Η Tweepsmap, ένας πάροχος αναλυτικών στοιχείων για λογαριασμό του Twitter, παρατήρησε μία ελαφρώς μεγαλύτερη από το συνηθισμένο πτώση στον αριθμό των «unfollows» σε ένα δείγμα περίπου 400.000 χρηστών της εφαρμογής την Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός χρηστών απενεργοποίησαν τους λογαριασμούς τους από ό,τι συνήθως, με αποτέλεσμα να μην ακολουθούν άλλους χρήστες.

Διαβάστε επίσης: Πώς χάθηκαν 350 δισ. δολ. σε μία εβδομάδα από τις Big Tech

Τι είναι το Mastodon

Παρόλα αυτά θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι το Mastodon δεν είναι μία νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι μία ελεύθερη και ανοικτής αρχιτεκτονικής υπηρεσία microblogging που έκανε την παρθενική της εμφάνιση τον Μάρτιο του 2016, προσφέροντας μία διαφορετική προσέγγιση στην διαδικτυακή κοινωνική δικτύωση.

Παρεμφερές σε λειτουργία με το Twitter, το Mastodon σου επιτρέπει να «ακολουθείς» άλλους χρήστες να δημιουργείς αναρτήσεις, να κάνεις «like» ή να αναδημοσιεύεις αναρτήσεις άλλων χρηστών (tooted στην ορολογία της εφαρμογής), να χρησιμοποιείς χασταγκ ή να διαμοιράζεις αρχεία πολυμέσων.

Αλλά σε αντίθεση με το Twitter, το Mastodon είναι ένα κατανεμημένο κοινωνικό δίκτυο όπου οι χρήστες εγγράφονται σε μεμονωμένους διακομιστές ή κόμβους, ο καθένας με το δικό του θέμα, κανόνες, γλώσσα και πολιτική εποπτείας. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα TechCrunch, ο πλέον δημοφιλής διακομιστής (server) αυτή την περίοδο είναι ο mastodon.social, με πάνω από 810.000 χρήστες. Ακολουθεί ο ιαπωνικός διακομιστής pawoo.net με πάνω από 766.000 χρήστες.

Διαβάστε επίσης: Η Apple συμμορφώνεται… η θύρα USB-C έρχεται

Οι χρήστες γενικά μπορούν να βλέπουν περιεχόμενο και να αλληλοεπιδρούν με άτομα σε άλλους διακομιστές, με εξαίρεση τους διακομιστές στο «fediverse» – την ομάδα διασυνδεδεμένων διακομιστών – που ο διαχειριστής τους έχει δεχθεί απαγόρευση (ban).

Το Mastodon είναι εφαρμογή στην οποία έχεις πρόσβαση μέσω web ή μέσω mobile συσκευής ενώ πέρα από τη βασική έκδοση υπάρχει και ένα μικρό πλήθος εκδόσεων τρίτων μερών με ονόματα όπως Tootle, Metatext, Mast, tooot, Toot!, Mastoot, Twidere X, Mercury for Mastodon, Tootoise, Tootter for Mastodon, Stella.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Apple: Πού και πότε θα «αποκαλύψει» την στρατηγική για την ΑΙ
Tεχνητή νοημοσύνη |

Πού και πότε θα «αποκαλύψει» η Apple την στρατηγική για την ΑΙ

To tech event προσελκύει παραδοσιακά το ενδιαφέρον πελατών και συνεργατών της Apple σε όλο τον κόσμο, όπως και της παγκόσμιας αγοράς και του τεχνολογικού κλάδου λόγω των καινοτομιών που παρουσιάζονται εκεί