Τέσσερις παρεμβάσεις στην αγορά των υγρών καυσίμων έχει επιχειρήσει την τελευταία 15ετία η Επιτροπή Ανταγωνισμού με το αποτέλεσμα, όπως παραδέχεται σε ανακοίνωσή της για την εκκίνηση της πέμπτης παρέμβασης της, να είναι το ίδιο: Η Ελλάδα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις ακριβότερες ευρωπαϊκές χώρες στην αμόλυβδη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.
Αν και δουλειά της ανεξάρτητης διοικητικής αρχής δεν είναι η ευθεία παρέμβαση στις τιμές πώλησης των προϊόντων, εντούτοις κάνει τη συγκεκριμένη επισήμανση στην ανακοίνωση, η οποία ειρήσθω εν παρόδω βγήκε στον ιστότοπο της Σαββατιάτικα…
Η Επιτροπή ανακαλύπτει επίσης για πέμπτη συνεχόμενη φορά πως στον κλάδο της διύλισης υπάρχει υψηλός βαθμός συγκέντρωσης ανταγωνισμού… Κάτι που πράγματι ισχύει αφού η Ελλάδα είναι μια σταλιά… χώρα η οποία με το ζόρι χωράει δύο διυλιστήρια…
Διαβάστε επίσης: Επιτροπή Ανταγωνισμού: Η Ελλάδα στις ακριβότερες ευρωπαϊκές χώρες στις τιμές των υγρών καυσίμων
Διαπιστώνει επίσης ότι ναι μεν υπάρχουν 5.000 πρατήρια και είναι πολλά για τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ωστόσο, προσθέτει ότι θα πρέπει να διερευνηθεί ο τοπικός ανταγωνισμός…. Δηλαδή ότι τα πρατήρια π.χ. σε ένα νησί συνεννοούνται μεταξύ τους για τις τιμές…
Όπως και να χει η ανεξάρτητη διοικητική αρχή καταλήγει όπως και σε προηγούμενες παρεμβάσεις της, και πιο συγκεκριμένα σε εκείνες του 2007 και 2008, στα ίδια συμπεράσματα…
Και αυτό δείχνει είτε ότι η Επιτροπή δεν κάνει καλά τη δουλειά της είτε ότι δεν είναι αυτά τα αίτια για τα οποία οι τιμές διατηρούνται υψηλά.
Υπάρχει, όμως, μια μεγάλη αλήθεια που αφενός τη φωνάζει ο κλάδος των πετρελαιοειδών και επιπλέον την έχουν εμπεδώσει για τα καλά και οι οδηγοί Ι.Χ. και επαγγελματικών οχημάτων: Η κρατική κερδοσκοπία στα καύσιμα. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και τα υπόλοιπα δημόσια τέλη κλπ. αντιστοιχούν σχεδόν στο 60% της τελικής τιμής του προϊόντος. Άρα οι φόροι είναι που επηρεάζουν και καθορίζουν το ύψος της τιμής των καυσίμων και συνεπώς και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.
Τα διυλιστήρια, οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα πρατήρια μπορούν και διαμορφώνουν το περίπου 40% της τελικής τιμής των καυσίμων.
Κι εν πάσει περιπτώσει, η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλά κάνει και ασχολείται με τα θέματα του ανταγωνισμού του κλάδου…
Ωστόσο, μήπως κάποιος να ασχοληθεί και με την κρατική κερδοσκοπία στη βενζίνη και το ντίζελ;
Και αυτός δεν είναι άλλος από την κυβέρνηση.
Μήπως είναι η ώρα να μειωθούν οι φόροι;
Latest News
Βουλή: Τα ανοιχτά ερωτήματα και η πραγματική μομφή
Η συζήτηση στη Βουλή δεν θα έπρεπε να είναι μόνο κοινοβουλευτικός καυγάς
Δουλεύουμε αρκετά, αλλά δεν αρκεί…
Προφανώς κάτι λάθος κάνουμε για να δουλεύουμε τις περισσότερες ώρες και να εισπράττουμε τις μικρότερες αμοιβές στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Λυσσώδης αντίσταση του κράτους
O σχετικά πρόσφατα εκλεγείς νέος πρόεδρος της Αργεντινής Χαβιέρ Μιλέι βρέθηκε μπροστά σε μια περίπου αναμενόμενη αντίδραση του κράτους και των πελατών του
Αβάσταχτη μισθολογική ελαφρότητα
Ο κατώτατος μισθός είναι ένα αναδιανεμητικό εργαλείο που έχει τόσο οφέλη όσο και κόστος
Η στρέβλωση του ανταγωνισμού στις τουριστικές μισθώσεις
Αυτά που έμεναν εκτός του κρατικού σχεδιασμού, ήταν μόνιμα η «ραχοκοκαλιά» των ελληνικών ξενοδοχείων
Ερευνάτε, ερευνάτε, ερευνάτε…
Χωρίς έρευνα και γνώση, η δημοκρατία παραμένει κενή περιεχομένου
Με νέους επενδυτές
Είναι ώρα να δούμε πώς θα αξιοποιήσουμε όλα αυτά τα δυνατά κομμάτια που μόλις δημιουργήσαμε
«Εγγυημένη ατιμωρησία» – για ποιους;
Δημιουργείται μια τάση εξιδανίκευσης του τίποτα
60 λεπτά. Φθάνουν;
Επί της ουσίας η «Ώρα της Γης», αποτελεί παγκόσμια υπενθύμιση της σημασίας της εξοικονόμησης ενέργειας και της περιβαλλοντικής διαχείρισης
Έμμεση διαφήμιση
Η ρητορική περί της ανομίας στα πανεπιστήμια