Τέσσερις παρεμβάσεις στην αγορά των υγρών καυσίμων έχει επιχειρήσει την τελευταία 15ετία η Επιτροπή Ανταγωνισμού με το αποτέλεσμα, όπως παραδέχεται σε ανακοίνωσή της για την εκκίνηση της πέμπτης παρέμβασης της, να είναι το ίδιο: Η Ελλάδα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις ακριβότερες ευρωπαϊκές χώρες στην αμόλυβδη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.
Αν και δουλειά της ανεξάρτητης διοικητικής αρχής δεν είναι η ευθεία παρέμβαση στις τιμές πώλησης των προϊόντων, εντούτοις κάνει τη συγκεκριμένη επισήμανση στην ανακοίνωση, η οποία ειρήσθω εν παρόδω βγήκε στον ιστότοπο της Σαββατιάτικα…
Η Επιτροπή ανακαλύπτει επίσης για πέμπτη συνεχόμενη φορά πως στον κλάδο της διύλισης υπάρχει υψηλός βαθμός συγκέντρωσης ανταγωνισμού… Κάτι που πράγματι ισχύει αφού η Ελλάδα είναι μια σταλιά… χώρα η οποία με το ζόρι χωράει δύο διυλιστήρια…
Διαβάστε επίσης: Επιτροπή Ανταγωνισμού: Η Ελλάδα στις ακριβότερες ευρωπαϊκές χώρες στις τιμές των υγρών καυσίμων
Διαπιστώνει επίσης ότι ναι μεν υπάρχουν 5.000 πρατήρια και είναι πολλά για τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ωστόσο, προσθέτει ότι θα πρέπει να διερευνηθεί ο τοπικός ανταγωνισμός…. Δηλαδή ότι τα πρατήρια π.χ. σε ένα νησί συνεννοούνται μεταξύ τους για τις τιμές…
Όπως και να χει η ανεξάρτητη διοικητική αρχή καταλήγει όπως και σε προηγούμενες παρεμβάσεις της, και πιο συγκεκριμένα σε εκείνες του 2007 και 2008, στα ίδια συμπεράσματα…
Και αυτό δείχνει είτε ότι η Επιτροπή δεν κάνει καλά τη δουλειά της είτε ότι δεν είναι αυτά τα αίτια για τα οποία οι τιμές διατηρούνται υψηλά.
Υπάρχει, όμως, μια μεγάλη αλήθεια που αφενός τη φωνάζει ο κλάδος των πετρελαιοειδών και επιπλέον την έχουν εμπεδώσει για τα καλά και οι οδηγοί Ι.Χ. και επαγγελματικών οχημάτων: Η κρατική κερδοσκοπία στα καύσιμα. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και τα υπόλοιπα δημόσια τέλη κλπ. αντιστοιχούν σχεδόν στο 60% της τελικής τιμής του προϊόντος. Άρα οι φόροι είναι που επηρεάζουν και καθορίζουν το ύψος της τιμής των καυσίμων και συνεπώς και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.
Τα διυλιστήρια, οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα πρατήρια μπορούν και διαμορφώνουν το περίπου 40% της τελικής τιμής των καυσίμων.
Κι εν πάσει περιπτώσει, η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλά κάνει και ασχολείται με τα θέματα του ανταγωνισμού του κλάδου…
Ωστόσο, μήπως κάποιος να ασχοληθεί και με την κρατική κερδοσκοπία στη βενζίνη και το ντίζελ;
Και αυτός δεν είναι άλλος από την κυβέρνηση.
Μήπως είναι η ώρα να μειωθούν οι φόροι;
Latest News
Πασκάλ Μπρουκνέρ: «Υποφέρω άρα είμαι;»
Στο τελευταίο βιβλίο του, ο σημαντικός Γάλλος φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος, πολύ αδρά, καταγγέλλει τον κίνδυνο της «θυματοποίησης» στον οποίον πέφτουν οι σύγχρονες κοινωνίες, για να αποφύγουν την άσκηση ευθύνης
Τι δεν ακούσαμε για τα ακίνητα
Στοιχεία για το πόσα είναι τα μισθωμένα ακίνητα με βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπως και πόσα είναι τα κλειστά ακίνητα
«Ας πάρουν και αυτοί»
Οι ομιλίες του σημερινού Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη από το 2019 και μετά είχαν επιπλέον ένα συστατικό
Ο «τενεκές» και το «μπουκαλάκι»
Yπάρχει ένας νόμος στην Ελλάδα που απαγορεύει στα εστιατόρια και τις ταβέρνες τη χρήση του λαδόξιδου στη χύμα μορφή
Πόλεμος στον τουρισμό
Ξενοδόχοι (που δεν θέλουν να χάσουν τα κεκτημένα) και ιδιοκτήτες των βραχυχρόνιων μισθώσεων (που διεκδικούν τα δικά τους δικαιώματα), έπειτα από χρόνια υπόγειας διαμάχης, αποφάσισαν να «βγάλουν» τα μαχαίρια τους
Το φοιτητικό – στεγαστικό πρόβλημα
Η μεγάλη ευθύνη του κράτους είναι να καλέσει τις τοπικές Αρχές περιοχών που φιλοξενούν πανεπιστήμια να αποφασίσουν τι θέλουν
Μπορεί να αυτοκαταστραφεί ο χωρίς αντίπαλο καπιταλισμός;
Μήπως χωρίς αντίπαλο δέος το σύστημα αντί να δημιουργεί νέες πηγές πλούτου και κοινωνικής ευημερίας παράγει την αυτοκαταστροφή του σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο;
Το ολλανδικό πείραμα στην αγορά ενοικίου
Οι πρώτες επιπτώσεις αυτού του νόμου είναι τα ενοίκια στα υπόλοιπα σπίτια που βρίσκονται εκτός των ορίων του να τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς
Οι ανεμογεννήτριες… μειώνουν τις βροχοπτώσεις
Mεγάλοι σοβαροί διεθνείς επενδυτές της πράσινης ενέργειας φέρνουν τα δισεκατομμύριά τους για να τα επενδύσουν στα συγκεκριμένα έργα
Για μόνιμες αυξήσεις
Περισσότερες ώρες εργασίας δεν σημαίνει υψηλότερη παραγωγικότητα