Η αβεβαιότητα για τις πραγματικές επιπτώσεις των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών στη ναυτιλία και τη λειτουργία του πλοίου ειδικότερα προέκυψε ανάγλυφα στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων (Chios Marine Club), με τη συμμετοχή πάνω από 80 στελεχών ναυτιλιακών εταιρειών.

Ο νέος κανονισμός CII που καθορίζει τον δείκτη έντασης άνθρακα του πλοίου είναι άγνωστο το πώς θα επηρεάσει τις σχέσεις πλοιοκτητών ναυλωτών, τους ναύλους αλλά και την προσφορά πλοίων τονίσθηκε στην εκδήλωση από τον . κ. Γιάννη Κοτζιά , Director Assets/ SnP &projects της Xclusiv Shipbrokers. Όπως ανέφερε «η εφαρμογή του κανονισμού CII (δείκτης έντασης άνθρακα) από την 1η Ιανουαρίου 2023 για τους περισσότερους τύπους πλοίων ολικής χωρητικότητας άνω των 5.000 dwt, θα αλλάξει το τοπίο της παγκόσμιας ναυτιλίας, καθώς τα πλοία θα κατατάσσονται από το Α έως το Ε ετησίως με βάση τις εκπομπές CO2».

Διαβάστε επίσης – Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων: Συγκροτήθηκε σε σώμα το ΔΣ

Ο κ. Κοτζιάς σημείωσε ακόμη ότι «από τη μία πλευρά, οι λύσεις υψηλού κόστους για τους πλοιοκτήτες με στόχο να βελτιώσουν όσο είναι δυνατόν την ικανότητα των πλοίων τους και από την άλλη πλευρά η επιλογή πλοίων από τους ναυλωτές με βάση τον δείκτη CII σε συνδυασμό με την πιθανή ευθύνη τους για την κατάρτιση του δείκτη όταν παραδίδουν το πλοίο, αναμένεται να προκαλέσουν αναταραχή στις ναυτιλιακές αγορές, επηρεάζοντας την ισορροπία προσφοράς / ζήτησης πλοίων και τους ναύλους σε άγνωστο προς το παρόν βαθμό».

Διαβάστε επίσης – Αγορές ρεκόρ πλοίων μέσα στην πανδημία

Κατανόηση του νέου τοπίουστη ναυτιλία

Την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 30 Νοεμβρίου, στο Αμφιθέατρο του Ομίλου Αγγελικούση, στην Αθήνα, άνοιξε ο Πρόεδρος της Λέσχης, Καπετάν Αντώνης Πιτσιλός, ο οποίος καλωσόρισε όλους τους συμμετέχοντες. Την συζήτηση συντόνισε ο Νίκος Κακαλής, Ειδικός Γραμματέας του Ναυτιλιακού Ομίλου Χίου και Διευθυντής του Παγκοσμίου Τμήματος Bulk Carriers του Lloyd’s Register, ο οποίος σημείωσε ότι «η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικών στόχων και κανονισμών προσθέτει μια ακόμη διάσταση πολυπλοκότητας στην υπάρχουσα υψηλή αστάθεια της αγοράς, τις γεωπολιτικές καταστάσεις και την ενεργειακή κρίση». Ο Κακαλής είπε ακόμη ότι «η τεχνολογία και τα καύσιμα επί του πλοίου, η ανάπτυξη και κατανομή του στόλου, η βέλτιστη λειτουργία, η παρακολούθηση της απόδοσης, η ψηφιοποίηση, η εκπαίδευση των πληρωμάτων, είναι μόνο ένα μέρος όλων των πτυχών που πρέπει να εξεταστούν από διαφορετική οπτική γωνία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι απαραίτητη για την καλύτερη κατανόηση του νέου τοπίου και τον εντοπισμό πιθανών διαδρόμων για την πλοήγηση».

Ο Θεόδωρος Κουρμπελής, Strategic Key Accounts Director στο Lloyd’s Register δήλωσε ότι «το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών τόσο σε διεθνές όσο και σε περιφερειακό επίπεδο φαίνεται αρκετά σφιχτό από τον επόμενο Ιανουάριο του 2023 έως το 2030, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050». Ο κ. Κουρμπελής τόνισε ότι «αν και οι πιθανές οικονομικές πτυχές μπορεί να είναι σημαντικές, δεν υπάρχουν λύσεις και οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να εξετάσουν προληπτικά ποιο είναι το βέλτιστο μείγμα τεχνολογιών και καυσίμων σύμφωνα με το προφίλ, τους στόλους και τη στρατηγική τους, που πληρούν τους στόχους ασφάλειας και τεχνοοικονομικής σκοπιμότητας».

Ο Βασίλης Σταματόπουλος, Global Business Development Director for Bureau Veritas VeriFuel,, δήλωσε ότι «τα συμβατικά βιοκαύσιμα είναι συμβατά με τις σύγχρονες μηχανές θαλάσσης και μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια στα πλοία. ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με την πλήρη βιωσιμότητα της αλυσίδας εφοδιασμού και την διαθεσιμότητα βιοκαυσίμων 2ης και 3ης γενιάς, δεδομένου του ανταγωνισμού με άλλους τομείς».

Τα βιοκαύσιμα είναι μια ευέλικτη λύση που μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικές τοποθεσίες μέσω διαφορετικών πηγών. Η βιομάζα για βιοκαύσιμα είναι θεωρητικά διαθέσιμη παντού, περιορίζοντας την ποσότητα μεταφοράς που απαιτείται για τη διανομή. Μπορούν επίσης να αναμιχθούν με ορυκτά καύσιμα για τη μείωση των εκπομπών χωρίς να απαιτείται πλήρης εξάρτηση από τα βιοκαύσιμα. Ο κ. Σταματόπουλος τόνισε ότι «τα βιοκαύσιμα είναι μια άμεσα εφαρμόσιμη λύση με το κλειδί στο χέρι προσφέροντας μια σειρά από πλεονεκτήματα ως μια πιο βιώσιμη πηγή καυσίμου. Τα βιοκαύσιμα απαιτούν ελάχιστες επενδύσεις για να συμμορφωθούν με τους εξελισσόμενους κανονισμούς και να διασφαλίσουν την ασφάλεια των πληρωμάτων και, ως εκ τούτου, αποτελούν ένα από τα καλύτερα σκαλοπάτια για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα