Προκειμένου να περιοριστεί το τεράστιο κυκλοφοριακό χάος του Παρισιού, η πόλη δημιούργησε νέους ποδηλατοδρόμους, αλλά και περισσότερο χώρο για τους πεζούς. Τα νέα σχέδια όμως για την αύξηση των τιμών του μετρό έχουν φέρει τους πολίτες σε απόγνωση. Ενώ η γενικότερη άνοδος των τιμών προκαλεί ήδη «πονοκέφαλο» σε πολλούς, η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών με συνδρομή για την ευρύτερη περιοχή του Παρισιού, το λεγόμενο «Passe Navigo», θα κυμαίνεται περίπου στα 80, 90 ή και 100 ευρώ από τον Ιανουάριο αντί για 75,20 ευρώ που κοστίζει σήμερα.
Την ίδια στιγμή οι υπόλοιποι τύποι εισιτηρίων θα κοστίζουν ακόμη περισσότερο. Ο λόγος είναι η έκρηξη στις τιμές ενέργειας. Τον τελευταίο καιρό πολλά δρομολόγια του μετρό ακυρώνονται, ενώ άλλες φορές παρατηρείται υπερβολικός συνωστισμός στα βαγόνια. Μεταμφιεσμένοι ως σαρδέλες, ακτιβιστές της ομάδας «Collectif Ibiza» διαδήλωσαν την αγανάκτησή τους, καλώντας την επικεφαλής της Περιφέρειας του Παρισιού, Βαλερί Πεκρές, να χρησιμοποιήσει το μετρό ή το λεωφορείο για να δει και η ίδια τι συνθήκες επικρατούν. Υπερπλήρη τρένα με μεγάλο χρόνο αναμονής.
Διαβάστε επίσης: Αποκαλυπτήρια για το νέας γενιάς διώροφο τρένο των SNCF και Alstom
Άδικη και παράλογη η αύξηση των τιμών
Ο Νταβίντ Μπελιάρ από το κόμμα των Ευρωπαίων Οικολόγων – Πράσινων περιγράφει την σχεδιαζόμενη αύξηση των τιμών ως «άδικη και εντελώς παράλογη». Ενώ η κλιματική αλλαγή επιβάλλει βιώσιμη κινητικότητα με καθαρή ενέργεια, καλούνται τώρα να πληρώσουν εκείνοι που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς και επιπλέον υποφέρουν από το χαμηλό επίπεδο των υπηρεσιών.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός πως η εταιρεία μεταφορών του Παρισιού έχει κληθεί να καλύψει το επιπρόσθετο ενεργειακό κόστος αξίας 950 εκατομμυρίων ευρώ για το 2023 μαζί με τις αυξήσεις των μισθών και την αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας για τον κορωνοϊό. Η πρόταση για πάγωμα της τιμής του εισιτηρίου ή για επιμερισμό του πρόσθετου κόστους μεταξύ επιβατών, τοπικών αρχών και μεταφορικών εταιρειών δεν έγινε δεκτή. Σε αυτή την περίπτωση η αύξηση για τους πολίτες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ θα ανερχόταν μόλις σε 5,60 ευρώ το μήνα.
Δύσκολος αναμένεται ο χειμώνας για τους Παριζιάνους
Στο επίκεντρο της πολιτικής διαμάχης βρίσκεται το «Passe Navigo», το οποίο χρησιμοποιούν περίπου έξι εκατομμύρια άνθρωποι. Η τελική απόφαση αναμένεται την Τετάρτη. Ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον δήλωσε πως πρέπει να αποτραπούν οι αφόρητες αυξήσεις για τους επιβάτες, αλλά δεν προχώρησε σε υποσχέσεις για κρατική επιδότηση.
Η επικεφαλής της Περιφέρειας του Παρισιού, Βαλερί Πεκρές, επιμένει πως η αύξηση είναι «κοινωνικά μη αποδεκτή και αντι-οικολογική». Οι εταιρίες μεταφορών όμως βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο καθώς πρέπει να επενδύσουν και σε νέες γραμμές του μετρό, αλλά και στο Grand Paris Express, ένα φιλόδοξο σιδηροδρομικό δίκτυο ταχείας διέλευσης που πρόκειται να τεθεί σταδιακά σε λειτουργία από το 2024, στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Le Parisien» πολλοί είναι λόγοι που ταλαιπωρούν καθημερινά τόσο τους πολίτες όσο και τους τουρίστες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ. Η έλλειψη προσωπικού είναι ένας απο αυτούς, καθώς αυτή τη στιγμή λείπουν περίπου 100 από τους 3.000 απαιτούμενους οδηγούς με αποτέλεσμα να ακυρώνονται πολλές διαδρομές. Αλλά και στους συρμούς του μετρό υπάρχουν ελλείψεις. Πολλές φορές επιστρατεύονται παλαιοί συρμοί, που μετρούν πάνω από 40 χρόνια, με αποτέλεσμα να προκαλούνται συχνά τεχνικές βλάβες, κάτι που επιτείνει την ταλαιπωρία των επιβατών.
Μίκαελ Έβερς
Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης η McKinsey - Η έρευνα για τα οπιοειδή φάρμακα
Το σκάνδαλο με τα οπιοειδή και η αντιμετώπιση ποινικών κατηγοριών - Τι ερευνά το αμερικάνικο υπουργείο Δικαιοσύνης
Δίκαιη μεταχείριση των αμερικανικών εταιρειών ζητά από την Κίνα ο Μπλίνκεν
ΗΠΑ και Κίνα έχουν ολοένα και διαφορετική προσέγγιση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των αμερικανικών εταιρειών στην Κίνα, τις κινεζικές εξαγωγές και την κινεζική βιομηχανία
Στα σκαριά το μεγαλύτερο deal στα ορυχεία από το 2013
Κυοφορείται συμφωνία ΒΗΡ και Anglo American που έχουν το 10% της παγκόσμιας παραγωγής χαλκού
Πάνω από τις εκτιμήσεις τα κέρδη της BNP Paribas
Η BNPP ανέφερε ότι ήταν περισσότερο εκτεθειμένη στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (EMEA)
Σε υψηλό 11 ετών τα κέρδη της Deutsche Bank
Πρόκειται για το 15ο συνεχόμενο κερδοφόρο τρίμηνο της τράπεζας
Ξεπέρασαν τις προβλέψεις τα κέρδη της Barclays
Η τράπεζα δεσμεύτηκε να επιστρέψει 10 δισεκατομμύρια λίρες στους μετόχους μεταξύ 2024 και 2026
Κατακόρυφη η αύξηση στρατιωτικών δαπανών
Περίπου 2,4 τρισ. δολάρια δαπανήθηκαν πέρυσι παγκοσμίως για στρατιωτικούς σκοπούς λόγω της κλιμάκωσης των γεωπολιτικών εντάσεων σε Ευρώπη, Ασία και Μέση Ανατολή
Γιατί η De Beers περιορίζει την παραγωγή διαμαντιών
Η παραγωγή της μονάδας της Anglo American μειώθηκε κατά 23% λόγω της μείωσης αγορών πολυτελείας και της εμφάνισης πολύτιμων λίθων που καλλιεργούνται στο εργαστήριο
Πόσα σχεδιάζει να δαπανήσει η προβληματική Thames Water για να πιουν νερό οι Βρετανοί
Η προβληματική εταιρεία κοινής ωφέλειας ζητά από τη ρυθμιστική αρχή να εγκρίνει υψηλότερες δαπάνες παράλληλα με πιθανή αύξηση λογαριασμών
Βλέπει επιστροφή της αμερικανικής οικονομίας στη δεκαετία του 1970 - Και δεν είναι τυχαίος...
Βλέπει να επανέρχεται στασιμοπληθωρισμός