Παρελθόν αποτελεί το ιστορικό αεροπλάνο 747 της Boeing. Τα δημοφιλή αεροσκάφη μπορεί να εξακολουθούν να πετούν – αλλά νέα δεν πρόκειται να κατασκευαστούν ξανά. Την περασμένη Τρίτη, το τελευταίο 747 βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο Everett, την Ουάσινγκτον των ΗΠΑ.
Η εξέλιξη αυτή δεν προκαλεί έκπληξη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Dave Calhoun είχε δηλώσει από τον Ιούλιο του 2020 ότι η παραγωγή 747 θα ολοκληρωνόταν το 2022. Ωστόσο, είναι μια ευκαιρία για τους επενδυτές και τους λάτρεις των αεροσκαφών να αναλογιστούν το παρελθόν αυτού του πετυχημένου αεροπλάνου.
Διαβάστε επίσης – Airbus: Έρχεται για να εκτοπίσει (και άλλο) τη Boeing
Το 747 έχει μεγάλη ιστορία. Η Boeing ανακοίνωσε τα σχέδιά της τον Απρίλιο του 1966 για τη δημιουργία ενός τζάμπο τζετ που θα μπορούσε να χωρέσει περίπου 500 επιβάτες. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση έγινε τον Φεβρουάριο του 1969. Το αεροσκάφος τέθηκε σε εμπορική υπηρεσία τον Ιανουάριο του 1970 με την εταιρεία Pan Am.
Διαβάστε επίσης: Boeing: «Ξεβάφουν» τα 787 – Συνίσταται προσωρινή επιδόρθωση με «γρήγορη ταινία»
Πάνω από 1.500 αεροσκάφη
Η Boeing κατασκεύασε 1.574 αεροσκάφη 747 για περισσότερους από 100 πελάτες. Μόνο πέντε πρόκειται να παραδοθούν το 2022, όλα σε εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων. Το τελευταίο θα το παραλάβει η Atlas Air Worldwide το 2023.
Οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες έχουν μετατοπιστεί από τα τεράστια, τετρακινητήρια τζετ σε μοντέλα με δύο κινητήρες και με οικονομία καυσίμου, με τη μικρότερη χωρητικότητά τους να επιτρέπει πιο σύντομες διαδρομές. Δεν μπορεί κάθε αεροδρόμιο ή αγορά να υποστηρίξει το 747 και οι επιβάτες προτιμούν τις απευθείας πτήσεις. Το 787 Dreamliner με τους δύο κινητήρες του μπορεί να εξυπηρετήσει 300 επιβάτες και έχει την ίδια εμβέλεια με το 747.
Το μέγεθος του 747 το κατέστησε εμβληματικό, αλλά κατέληξε να λειτουργεί εναντίον του. Το άνοιγμα των φτερών του 747-800 είναι το ίδιο με αυτό δύο 737-700 παρατεταγμένων από τη μύτη μέχρι την ουρά. Όσο για την Boeing, έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες με το πρόγραμμα 737 Max. Οι επενδυτές έμαθαν τη Δευτέρα ότι η Boeing και η Lockheed Martin έχασαν από την Textron σε μια προσπάθεια να εφοδιάσουν τον στρατό με επιθετικά ελικόπτερα επόμενης γενιάς.
Latest News
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα
Politico: Γιατί η Βουλγαρία δεν θα ενταχθεί στην Ευρωζώνη το 2025
Παρά την ευρεία δημόσια υποστήριξη της ΕΕ για τον στόχο του Ιανουαρίου 2025, ανώτεροι αξιωματούχοι δηλώνουν σε ιδιωτικές συζητήσεις ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως ο στόχος είναι ήδη χαμένος
Φαρμακευτική υπόσχεται θεραπεία του "Ozempic Face"
Μπορούμε να διορθώσουμε το «Ozempic face», λέει η εταιρεία περιποίησης δέρματος Galderma
Γιατί τα ΔΣ τα βάζουν με συμβούλους μετόχων
Οι σωστοί σύμβουλοι και οι εστιασμένοι επενδυτές είναι ζωτικής σημασίας για μια εύρυθμη λειτουργία των μετόχων
H αμερικανική οικονομία απειλείται από στασιμοπληθωρισμό
Αυτό μπορεί να είναι χειρότερο από την οικονομική ύφεση
Προβλέψεις για ανάπτυξη έως 3,5% στο Χονγκ Κονγκ το α΄ τρίμηνο
Εντός του εύρους της πρόβλεψης οικονομικής ανάπτυξης για ολόκληρο το έτος, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο του Χονγκ Κονγκ
Η ύφεση της αγοράς ακινήτων στη Σιγκαπούρη προσφέρει ευκαιρίες για κροίσους
Η ύφεση στην αγορά ακινήτων της πόλης-κράτους προσφέρει ευκαιρίες για όσους έχουν χρήμα
Αναποτελεσματικές οι κυρώσεις σε Ρωσία και Ιράν
Στο Ιράν επιβάλλονται κυρώσεις εδώ και 40 χρόνια. Στη Ρωσία έχουν επιβληθεί τόσες κυρώσεις, όσο σε καμία άλλη χώρα. Τα αποτελέσματά τους όμως είναι πενιχρά
Ο τεράστιος εταιρικός ανασχηματισμός της Google - Ποιος αποκτά περισσότερη ισχύ
Ο επικεφαλής της DeepMind της Google αποκτά περισσότερη δύναμη, ενώ ο επικεφαλής των συσκευών Pixel θα επιβλέπει επίσης το Android
Πώς οι μεγάλες πολυεθνικές χτίζουν… «αυτοκρατορίες» τον 21ο αιώνα
Τι σηματοδοτούν οι τελευταίες επιχειρηματικές συνεργασίες των Disney, Ford και Microsoft