Σε ένα καταλυτικό «χτύπημα» ενάντια στην Boeing αναμένεται να προχωρήσει η Airbus. Η ευρωπαϊκή εταιρεία είναι έτοιμη να σχεδιάσει ένα μοντέλο Α220-500, το οποίο μαζί με το μοντέλο Α321 αναμένεται να…βάλει στα σχοινιά την ανταγωνίστριά της, η οποία θα δυσκολευτεί να παράξει ένα νέο μοντέλο αεροσκάφους, κατά την επόμενη δεκαετία.
Ο σχεδιασμός ενός νέου εμπορικού αεροσκάφους απαιτεί τεράστιες οικονομικές δαπάνες και χρόνια μηχανικής…μαγείας, με την επιτυχία να μην είναι εξασφαλισμένη, όπως μπορεί να επιβεβαιώσει το βραχύβιο Jumbo Airbus A380, σύμφωνα με το Bloomberg. Είναι γεγονός ότι το διώροφο τζετ δεν ανταπέδωσε ποτέ το κόστος ανάπτυξης των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων προτού απορριφθεί το 2019.
Αλλαγές
Αυτή η προσέγγιση έφερε τις αλλαγές στην οικογένεια Airbus A320neo, με νέους κινητήρες οικονομίας καυσίμου, ενώ μοντέλο A321 έγινε επιτυχία. Τώρα, η Airbus φαίνεται έτοιμη να εφαρμόσει τη στρατηγική στο μικρότερο A220 της, ένα μοντέλο που πήρε πριν από μερικά χρόνια, όταν η Canada’s Bombardier Inc. αναγκάστηκε να πουλήσει το πτητικό της έργο.
Διαβάστε επίσης: Boeing: «Ξεβάφουν» τα 787 – Συνίσταται προσωρινή επιδόρθωση με «γρήγορη ταινία»
Την ίδια στιγμή, η μόνιμη ανταγωνίστριά της Boeing Co. δεν έχει καμία επιλογή επιστροφής, αφήνοντάς την εκτεθειμένη σε ένα…διπλόπωλιο που για δεκαετίες ευδοκιμούσε. Με χρέος 57 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τις τεράστιες συνέπειες από δύο συντριβές του μοντέλου 737 Max, η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων παραδέχτηκε πρόσφατα ότι δεν θα σχεδιάσει νέο αεροσκάφος αυτή τη δεκαετία. Αυτή η αδυναμία ανταπόκρισης θα παραχωρήσει – ζωτικής σημασίας – έδαφος στην Airbus, καθώς η ευρωπαϊκή εταιρεία σκοπεύει να στριμώξει τον αμερικανό ανταγωνιστή της.
Ο Guillaume Faury, διευθύνων σύμβουλος της Airbus, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι είναι ζήτημα το πότε (και όχι το εάν) η εταιρεία θα προχωρήσει με το A220-500.
Ανταγωνισμός
Το αεροσκάφος θα μπορούσε ενδεχομένως να έχει μικρότερη χωρητικότητα από την έκδοση 737 Max 8 της Boeing των 170 θέσεων, αλλά θα έχει επίσης τη δυνατότητα να μεταφέρει σχεδόν τον ίδιο αριθμό επιβατών, με νέο σχεδιασμό και καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Εάν η Airbus προχωρήσει σε αυτό το πρόγραμμα , κάτι που αποτελεί ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα, ενδέχεται να αλλάξει την κυριαρχία της κερδοφόρας αγοράς για τζετ μικρών αποστάσεων.
«Το A321 έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς και η Boeing δεν έχει πραγματικά ένα προϊόν που να το ανταγωνιστεί άμεσα», λέει ο Lindsey Webster, της MBA Aviation. «Το A220-500 θα πρόσφερε άλλη μια οδό για την ανάπτυξη της Airbus», προσθέτει.
Latest News
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου
Ιστορικό ρεκόρ για την απασχόληση στην ΕΕ - Καθηλωμένη χαμηλά η Ελλάδα
Το αποτέλεσμα αυτό σηματοδοτεί 3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης μετά από πτώση στα 72% το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19
Στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης η McKinsey - Η έρευνα για τα οπιοειδή φάρμακα
Το σκάνδαλο με τα οπιοειδή και η αντιμετώπιση ποινικών κατηγοριών - Τι ερευνά το αμερικάνικο υπουργείο Δικαιοσύνης
Δίκαιη μεταχείριση των αμερικανικών εταιρειών ζητά από την Κίνα ο Μπλίνκεν
ΗΠΑ και Κίνα έχουν ολοένα και διαφορετική προσέγγιση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των αμερικανικών εταιρειών στην Κίνα, τις κινεζικές εξαγωγές και την κινεζική βιομηχανία
Στα σκαριά το μεγαλύτερο deal στα ορυχεία από το 2013
Κυοφορείται συμφωνία ΒΗΡ και Anglo American που έχουν το 10% της παγκόσμιας παραγωγής χαλκού
Πάνω από τις εκτιμήσεις τα κέρδη της BNP Paribas
Η BNPP ανέφερε ότι ήταν περισσότερο εκτεθειμένη στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (EMEA)
Σε υψηλό 11 ετών τα κέρδη της Deutsche Bank
Πρόκειται για το 15ο συνεχόμενο κερδοφόρο τρίμηνο της τράπεζας
Ξεπέρασαν τις προβλέψεις τα κέρδη της Barclays
Η τράπεζα δεσμεύτηκε να επιστρέψει 10 δισεκατομμύρια λίρες στους μετόχους μεταξύ 2024 και 2026
Κατακόρυφη η αύξηση στρατιωτικών δαπανών
Περίπου 2,4 τρισ. δολάρια δαπανήθηκαν πέρυσι παγκοσμίως για στρατιωτικούς σκοπούς λόγω της κλιμάκωσης των γεωπολιτικών εντάσεων σε Ευρώπη, Ασία και Μέση Ανατολή