Μία έκθεση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική ναυτιλία, η έκθεση Maru (κύκλος στα ιαπωνικά) διοργανώνεται από το Αρχείο των Ναυτικών Χρονικών, τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, και φιλοξενείται από τις 15 μέχρι και την 21η Δεκεμβρίου 2022, από τους Νικόλα και Κατερίνα Λυκιαρδοπούλου, στο κτήριο AMALIAS 36.
Η έκθεση Maru αποτυπώνει τη σχέση ανάμεσα στην ελληνόκτητη ναυτιλία και την ιαπωνική ναυπηγική βιομηχανία όπως εξελίχθηκε σε έναν επιτυχή κύκλο συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αμοιβαίας εκτίμησης. Η ιστορία αυτού του «κύκλου» ξετυλίγεται μέσα από το Αρχείο των Ναυτικών Χρονικών και αναλύεται διεξοδικά στην ειδική έκδοση Δεκεμβρίου του περιοδικού. Η έκθεση Maru οπτικοποιεί πτυχές της ιστορίας αξιοποιώντας τον πλούτο του αρχειακού υλικού αλλά και αυθεντικά αντικείμενα από την χρυσή εποχή της ελληνοϊαπωνικής συνεργασίας.
Διαβάστε επίσης: Το «τιμόνι» του παγκόσμιου στόλου κρατά η Ελλάδα – Ακολουθούν Κίνα και Ιαπωνία
«Σίγουρη επιλογή»
Στα μέσα του 20ού αιώνα η ελληνική υπερπόντια ναυτιλία γνώρισε αλματώδη ανάπτυξη. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, επενδύοντας στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του στόλου τους, παρήγγειλαν δεκάδες νέα πλοία όλων των τύπων. Μεγάλος αριθμός από αυτά κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας. Η Ιαπωνία, με στοχευμένη εθνική στρατηγική για την αναγέννηση των ναυπηγείων της, αποτελεί για τους Έλληνες μια σίγουρη επιλογή ως προς την ναυπήγηση των πλοίων τους εδώ και 70 χρόνια.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, φιλοξενούνται συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης, όπου στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, με μεγάλη εμπειρία στην ιαπωνική ναυτιλιακή πραγματικότητα καταθέτουν σκέψεις και απόψεις για το παρελθόν, το παρόν, αλλά και το μέλλον. Δείτε εδώ το πρόγραμμα των εκδηλώσεων.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση