Κατεβασμένα ρολά σε σταθμούς τραίνων με το χαρακτηριστικό «Out of service», δηλαδή «εκτός υπηρεσίας». Όσοι μάλιστα Βρετανοί επιβάτες καταφέρουν να βρουν έναν σταθμό που λειτουργεί σίγουρα θα αντιμετωπίσουν άλλες δυσκολίες καθώς στους πίνακες πιθανότατα θα αναγράφεται η λέξη «Cancelled» αλλά και η λέξη «Delayed».

Αυτή την εβδομάδα, μόνο το 20% των σιδηροδρόμων θα λειτουργεί ενώ συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι 80.000 τραίνα θα μείνουν ακινητοποιημένα και 16 εκατομμύρια διαδρομές θα επηρεαστούν. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία λοιπόν η Βρετανία θα περάσει μία από τις χειρότερες απεργιακές εβδομάδες των τελευταίων 30 ετών στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Βρετανία: Απεργίες και σύστημα υγείας πρόσθετοι πονοκέφαλοι για τον Ρίσι Σούνακ

Πάνω από 60.000 εργαζόμενοι βγαίνουν εκτός υπηρεσίας

Από σήμερα, αν και είναι η πρώτη ημέρα επιστροφής των περισσότερων εργαζομένων στα γραφεία, οι υπάλληλοι έχουν ήδη προειδοποιηθεί να χρησιμοποιούν τα τραίνα μόνο αν κρίνεται «απολύτως αναγκαίο». Οι απεργίες στους σιδηρόδρομους θα διαρκέσουν μέχρι το Σάββατο 7 Ιανουαρίου ενώ μέσα σε αυτό το διάστημα των 5 ημερών θα τραβήξουν «χειρόφρενο» και οι οδηγοί λεωφορείων του Λονδίνου.

Για δυο 48ωρα, 3 – 4 Ιανουαρίου και 6 – 7 Ιανουαρίου, θα βγουν εκτός οι σχεδόν 40.000 εργαζόμενοι σιδηροδρόμων του συνδικάτου RMT ενώ την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου, οι 20.000 οδηγοί τραίνων του συνδικάτου της Aslef.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στους σιδηρόδρομους είναι ότι ακόμα και τα τραίνα που φαινομενικά λειτουργούν τις ημέρες των απεργιών θα αρχίζουν τα δρομολόγιά τους αρκετά αργότερα και θα τα σταματούν πολύ νωρίτερα από το προγραμματισμένο.

«Βυθίζεται» η μεταποίηση στην Βρετανία

Στη «γωνία» η βρετανική κυβέρνηση

Ο γραμματέας του συνδικάτου RMT Μικ Λιντς, αν και ζήτησε συγγνώμη από τους επιβάτες για τις επαναλαμβανόμενες απεργίες, κατηγόρησε τη βρετανική κυβέρνηση ότι «όχι μόνο δεν κάνει τίποτα για την κατάσταση, αλλά πυροδοτεί τις συζητήσεις με τις εταιρείες θέτοντας όρους που γνωρίζει πως δεν θα γίνουν ποτέ αποδεκτοί».

Στον αντίποδα κυβερνητικές πηγές δηλώνουν ότι οι απεργίες των τελευταίων μηνών «θα καταστρέψουν μια για πάντα μια ολόκληρη γενιά επιβατών» καθώς δεν θα επιλέγουν πια τα μέσα μαζικής μεταφοράς της χώρας. Παράλληλα οι υπουργοί τονίζουν ότι ήδη οι μετακινήσεις με τους σιδηρόδρομους βρίσκονται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα προ της πανδημίας καθώς έχει αυξηθεί ο κόσμος που εργάζεται από το σπίτι.

Επιπλέον ο κλάδος της εστίασης ζητά να βρεθεί άμεσα λύση μεταξύ των συνδικάτων, των εταιρειών και της βρετανικής κυβέρνησης καθώς επηρεάζεται ανεπανόρθωτα. Συγκεκριμένα παμπ, εστιατόρια και ξενοδοχεία επισημαίνουν ότι μόνο αυτή την εβδομάδα υπολογίζεται ότι «θα χαθούν περίπου 200 εκατομμύρια» λόγω των απεργιών.

Τις επόμενες ημέρες προγραμματίζονται απεργίες και σε άλλους κλάδους, όπως των εργαζομένων στα ασθενοφόρα, στις 11 Ιανουαρίου. Σήμερα ιατροί από το Εθνικό Σύστημα υγείας (NHS) προειδοποίησαν ότι οι υπηρεσίες στα επείγοντα βρίσκονται ήδη σε «απόλυτη κρίση» ενώ όλο η σύστημα βρίσκεται «στην κόψη του ξυραφιού», ζητώντας από την κυβέρνηση Σούνακ να δώσει περισσότερα στο NHS ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει.

Ζωή Κατζαγιαννάκη, Λονδίνο

Πηγή: Deutsche Welle

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Schroders Insight: Ο πληθωρισμός θέτει υπό αμφισβήτηση τις περικοπές των επιτοκίων της Fed
Επικαιρότητα |

Schroders Insight: Ο πληθωρισμός θέτει υπό αμφισβήτηση τις περικοπές των επιτοκίων της Fed

Eίναι απίθανο να μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ - Οι αυξημένοι κίνδυνοι στη Μέση Ανατολή προσθέτουν ένα επιπλέον στοιχείο αβεβαιότητας

Τσίπρας στο Στρασβούργο: Στη Μέση Ανατολή η Ευρώπη δεν είναι στη σωστή πλευρά της Ιστορίας
Επικαιρότητα |

Τσίπρας στο Στρασβούργο: Στη Μέση Ανατολή η Ευρώπη δεν είναι στη σωστή πλευρά της Ιστορίας

Άμεση κατάπαυση του πυρός στη Γάζα και επιτέλους παρέμβαση της ΕΕ για ειρηνευτική διάσκεψη ζήτησε αυστηρά ο Αλέξης Τσίπρας κατά την τοποθέτησή του στο Συμβούλιο της Ευρώπης, εκφράζοντας τη θέση της Αριστεράς και στηλιτεύοντας τη στάση της Ευρώπης