Ο δείκτης του κραγιόν χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια για να περιγράψει τάση των καταναλωτών να αγοράζουν πιο φθηνά «είδη πολυτελείας» κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης.

Τώρα οι αναλυτές της Willis Towers Watson προβλέπουν ένα πιθανό «φαινόμενο κραγιόν» που θα επηρεάσει τις μεγάλες συγχωνεύσεις και εξαγορές (M&A) το 2023.

Σύμφωνα με έκθεση της ασφαλιστικής συμβουλευτικής και χρηματιστηριακής εταιρείας, το τρίτο τρίμηνο του 2022, δεν υπήρξαν μαζικές συγχωνεύσεις ή εξαγορές αξίας άνω των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι μάσκες έπεσαν, ο «δείκτης του κραγιόν» επέστρεψε

Και όπως γράφει το GOBankingRates, είναι η πρώτη φορά εδώ και τρία χρόνια που συμβαίνει αυτό.

Οι μεγάλες συμφωνίες αξίας άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων έχουν επίσης μειωθεί.

Σύμφωνα με το CNBC, η WTW διαπίστωσε ότι υπήρχαν 49 συμφωνίες με τιμή άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 67 που ολοκληρώθηκαν το ίδιο τρίμηνο πέρυσι.

Ευκαιρίες

Ανεξάρτητα από το αποθαρρυντικό παγκόσμιο οικονομικό κλίμα και την αυξανόμενη απειλή ύφεσης σε όλες τις ηπείρους, η τρέχουσα ύφεση μπορεί να προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για τις εταιρείες να επεκτείνουν και να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους.

Σύμφωνα με τον ειδικό της WTW Massimo Borghello, οι συμφωνίες M&A θα διαρκέσουν μέχρι το νέο έτος, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική αναταραχή σε κάποιο βαθμό.

«Τα θεμελιώδη στοιχεία που οδηγούν τη σύναψη συναλλαγών εξακολουθούν να ισχύουν και, με τις αποτιμήσεις να μετριάζονται μετά τα ιστορικά επίπεδα που έφθασαν το 2021, οι στρατηγικοί και χρηματοοικονομικοί αγοραστές θα επωφεληθούν από ευκαιρίες ανάπτυξης σε καλύτερες τιμές», δήλωσε ο Borghello.

Το εφέ του κραγιόν

Όπως σημείωσε το Forbes, το εφέ (ή δείκτης) του κραγιόν συζητήθηκε για πρώτη φορά από την οικονομολόγο και κοινωνιολόγο Julia Schor (συγγραφέας του «The Overspent American»), η οποία υποστήριξε ότι σε περιόδους οικονομικής κρίσης, οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να αγοράσουν επώνυμα κραγιόν – και να παραιτηθούν από τα πολυτελή είδη ομορφιάς — προκειμένου να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους.

«Η ιδέα είναι ότι σε περιόδους ύφεσης και άλλων οικονομικών πιέσεων, οι γυναίκες θα προχωρούν σε διακριτικές αγορές που παρέχουν μια συναισθηματική ανάταση χωρίς ωστόσο να επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό», έγραψε η Pamela N. Danziger, ανώτερος συνεργάτης του Forbes. «Και το κραγιόν ταιριάζει στο λογαριασμό».

Σε μια οικονομική παρακμή, ο όρος συχνά εφαρμόζεται ευρύτερα σε επιχειρηματικές συναλλαγές που επικεντρώνονται σε μικρότερα μερίδια.

Σύμφωνα με την έκθεση της WTW, όταν ορισμένες εταιρείες προσπαθούν να περιορίσουν τις δαπάνες και να πουλήσουν περιουσιακά στοιχεία, άλλες θα αναζητήσουν ευκαιρίες «να επεκτείνουν τις σειρές προϊόντων, τις υπηρεσίες ή τις αλυσίδες εφοδιασμού με μειωμένο ρυθμό».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Διεθνή |

Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες

Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.