Την επανεκκίνησή της πάνω σε νέες πιο ισχυρές βάσεις δρομολογεί η φαρμακοβιομηχανία Lavipharm της οικογένειας Λαβίδα. Με όχημα την εισροή κεφαλαίων ύψους 51,28 εκατ. ευρώ από την ΑΜΚ που ολοκληρώθηκε πρόσφατα και επιπλέον ώθηση από την επιστροφή της μετοχής της στη διαπραγμάτευση, η εταιρεία προχωρά στην υλοποίηση πενταετούς επενδυτικού προγράμματος με στόχο την επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης.

Ιδιαίτερα αισιόδοξος για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος εμφανίστηκε το εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Lavipharm και βασικός της μέτοχος, Τηλέμαχος Λαβίδας.

Lavipharm: Η Ambrosia Capital ανάδοχος στη δημόσια προσφορά

Κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό της πορείας της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, με ειδική αναφορά στην αποτυχημένη επένδυση στις ΗΠΑ και στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η εταιρεία και είχαν ως αποτέλεσμα αρνητικά ίδια κεφάλαια για μια δεκαετία και μετοχές υπό καθεστώς επιτήρησης αλλά και στην απώλεια του Θανάση Λαβίδα. Του πατέρα του και ιδρυτή της εταιρείας.

«Έχουμε αντιμετωπίσει και ξεπεράσει πολλές προκλήσεις αλλά μπορούμε να οδηγήσουμε την Lavipharm στη νέα εποχή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαβίδας.

«Προίκα» στο νέο ξεκίνημα σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί η κεφαλαιακή ενίσχυση των 51,28 εκατ. ευρώ αλλά και οι σημαντικοί Έλληνες και ξένοι θεσμικοί επενδυτές που πλέον συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Καταλυτικό ρόλο θα παίξει και η δυνατότητα της εταιρείας να διεκδικήσει την απορρόφηση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και άλλων κρατικών κινήτρων και χρηματοδοτικών εργαλείων, στις οποίες δεν είχε μέχρι πρότινος πρόσβαση λόγω του ότι η μετοχή της τελούσε υπό καθεστώς επιτήρησης.

«Εξασφαλίσαμε τα αναγκαία κεφάλαια για να υλοποιήσουμε το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας» σημείωσε ο κ. Λαβίδας και συμπλήρωσε: «Έχουμε πλέον καθαρή θετική θέση, οι μετοχές βγήκαν από την επιτήρηση και το πλάνο μας προχωρά κανονικά». Μάλιστα, εκτίμησε ότι ενδέχεται το 2024 η εταιρεία να μπορέσει να διανείμει μέρισμα για τη χρήση του 2023.

«Ο καλύτερος πελάτης των τραπεζών»

«Κανείς δεν πίστευε», όπως υπογράμμισε στο σημείο αυτό, «πως η Lavipharm θα τα καταφέρει». «Ωστόσο, καταφέραμε χάρη στην ομαδική δουλειά και την ικανή διοικητική ομάδα να πετύχουμε. Οι τράπεζες δεν το πίστευαν. Πλέον έχουμε γίνει ο καλύτερος πελάτης των τραπεζών. Έχουμε γίνει case study, γιατί δεν ζητήσαμε κούρεμα αλλά χρόνο», συμπλήρωσε με έμφαση, διευκρινίζοντας παράλληλα πως ο ίδιος επέλεξε να μην αμείβεται για τις υπηρεσίες που προσφέρει στην εταιρεία εδώ και μερικά χρόνια.

Από εδώ και πέρα όπως είπε είναι καθήκον τους να φέρουν αποτελέσματα και να συνεχίσουν να χτίζουν την αξιοπιστία τους και να αφαιρέσουν την όποια επιφυλακτικότητα υπάρχει, επισημαίνοντας πως «χρειάζεται μια περίοδος 18 μηνών για να δείξει η ΑΜΚ τη δυναμική της». Προτεραιότητα στην παρούσα φάση τόνισε είναι να αποκτήσει αξία η εταιρεία, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να πουλήσουν οι βασικοί μέτοχοι ποσοστό προκειμένου να «ανοίξει» το free float, εφόσον βέβαια υπάρξει πρόταση.

Οι 4 άξονες ανάπτυξης

Εστιάζοντας στην πορεία της Lavipharm, εκτίμησε ότι η ανάπτυξη θα προέλθει από τέσσερις βασικούς άξονες.

Ø  Πρώτον, από το patch κλονιδίνης, ένα πρωτότυπο σκεύασμα κατά της υπέρτασης, το οποίο πραγματοποιεί στην Ιταλία πωλήσεις γύρω στα 7 εκατ. ευρώ και αποδίδει EBITDA 3,5 εκατ. ευρώ. Στόχος της διοίκησης είναι οι πωλήσεις του φαρμάκου να αναπτυχθούν περαιτέρω στην Ιταλία, όπου η αγορά της υπέρτασης υπολογίζεται σε 1,2 δισ. ευρώ και να κυκλοφορήσει και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Ø  Δεύτερον, πρόσθετη ανάπτυξη θα προέλθει από τη συνεργασία με τη Zentiva, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες γενοσήμων στον κόσμο

Ø  Τρίτον, από την κυκλοφορία επτά νέων προϊόντων δικής της έρευνας, η πλειοψηφία των οποίων βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης.

Ø  Τέταρτον, μεγάλη ώθηση εκτιμάται ότι θα δώσει η στρατηγική συνεργασία της Lavipharm με την TIKUN Europe, κορυφαία φαρμακευτική εταιρεία έρευνας, ανάπτυξης και παραγωγής προϊόντων ιατρικής κάνναβης στην Ελλάδα. Μέσω αυτής της συνεργασίας, η Lavipharm θα αναλάβει την εμπορική διανομή των νέων προϊόντων της TIKUN, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά το 2023 και για περίοδο πέντε ετών με δυνατότητα ανανέωσης. Αφορούν τελικά προϊόντα ιατρικής κάνναβης που θα παράγονται αποκλειστικά στο εργοστάσιό της στην Ελλάδα και τα νέα, εξειδικευμένα προϊόντα συμπληρώματος διατροφής κανναβιδιόλης /CBD που θα παρασκευάζονται στο εργοστάσιο στη Γαλλία. Η πρώτη αυτή μονάδα παραγωγής σκευασμάτων φαρμακευτικής κάνναβης θα λειτουργήσει στην Κόρινθο και αποτελεί τη μεγαλύτερη φαρμακοβιομηχανία κάνναβης στην Ευρώπη.

Πωλήσεις 112 εκατ. ευρώ έως το 2026

Όλα τα παραπάνω αναμένεται να «μεταφραστούν» σε ισχυρή ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Ήδη, όπως είπαν τα στελέχη της, η εταιρεία αναπτύσσεται με ρυθμούς πολύ υψηλότερους του μέσου όρου της αγοράς μετά το restructuring που έγινε το 2019.

Με βάση το business plan υπολογίζεται πως ο τζίρος θα φτάσει στα 112 εκατ. ευρώ το 2026 από περίπου 46 εκατ. ευρώ το 2021 (προ clawback  και rebate). Σημειώνεται ότι το 30% των εσόδων της Lavipharm προέρχεται από τις διεθνείς πωλήσεις και το υπόλοιπο 70% από τις πωλήσεις στην Ελλάδα. Στόχος της διοίκησης είναι στο προσεχές μέλλον η διεθνής δραστηριότητα να αποτελεί το 50% των καθαρών πωλήσεων της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Eurobank: Νέα συμφωνία με το Ταμείο Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων
Επιχειρήσεις |

Συμφωνία Eurobank με Ταμείου Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων

Τα νέα προγράμματα στοχεύουν σε δράσεις σε τρία πεδία: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας («RRF GR SME Competitiveness»), ανάπτυξη καινοτομίας & ψηφιοποίησης («RRF GR Innovation & Digitalization») και ενίσχυση της βιωσιμότητας («RRF GR Sustainability»)

ΕΛΤΟΝ: Στα 176 εκατ. οι πωλήσεις του ομίλου το 2023
Επιχειρήσεις |

ΕΛΤΟΝ: Στα 176 εκατ. οι πωλήσεις του ομίλου το 2023

Το κρίσιμο εμπορικό μέγεθος που αφορά στις ποσότητες/όγκους των προϊόντων που διακινήθηκαν, η χρήση 2023 σε σχέση με τη χρήση 2022 εμφανίζει οριακή πτώση 3,3% σε επίπεδο Εταιρείας & αύξηση 3,4% σε επίπεδο Ομίλου.