Σε προ πανδημίας επίπεδα επανέρχεται ο όγκος φορτίων στα αμερικανικά λιμάνια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF).
Καθώς η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα απομακρύνεται και το «μποτιλιάρισμα» στα αμερικανικά λιμάνια αποκλιμακώνεται, τα στοιχεία της NRF καταγράφουν σημαντική μείωση στις εισαγωγές, απόρροια και του αυξημένου πληθωρισμού στις ΗΠΑ.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Ειδικότερα, ο μηνιαίος όγκος φορτίου εισαγωγής στα μεγάλα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της χώρας έπεσε κάτω από το όριο των 2 εκατ. TEU και όπως επισημαίνεται θα παραμείνει εκεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της άνοιξης.
«Τα λιμάνια κατέγραψαν κινήσεις πολύ πέρα από τα όριά τους, αλλά με βάση τα τελευταία στοιχεία βιώνουν ένα διάλειμμα, καθώς η καταναλωτική ζήτηση μετριάζεται εν μέσω συνεχούς πληθωρισμού και υψηλών επιτοκίων» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της NRF, υπεύθυνος για την αλυσίδα εφοδιασμού και την τελωνειακή πολιτική Jonathan Gold.
Χωρίς πίεση
«Οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν και οι όγκοι παραμένουν υψηλοί, αλλά δεν βλέπουμε συμφόρηση εμπορευμάτων και ουρές πλοίων που περιμένουν να ξεφορτώσουν, κάτι που ήταν σύνηθες την ίδια περίοδο πέρυσι. Είναι καλό το ότι ξεφεύγουμε από την πίεση, αλλά είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον χρόνο για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που πρέπει ακόμη να επιλυθούν, όπως τα εργασιακά στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής» πρόσθεσε.
Οπως επισημαίνεται, οι εισαγωγές προϊόντων μειώθηκαν κατακόρυφα, φτάνοντας σε χαμηλό τεσσάρων ετών (1,37 εκατ. TEU) τον Μάρτιο του 2020, καθώς η πανδημία προκάλεσε την προσωρινή διακοπή λειτουργίας μεγάλου μέρους της οικονομίας. Ωστόσο, οι όγκοι φορτίων εκτινάχθηκαν στα ύψη μετά το τέλος των lockdowns και της απελευθέρωσης της καταναλωτικής ζήτησης, ξεπερνώντας τα 2 εκατ. TEU τον Αύγουστο του 2020, αριθμός που παρέμεινε σε υψηλά ρεκόρ μέχρι τον φετινό χειμώνα.
«Υστερα από σχεδόν τρία χρόνια επίδρασης της COVID-19 στο παγκόσμιο εμπόριο και της αυξημένης ζήτησης των καταναλωτών, τα στοιχεία δείχνουν ότι επιστρέφουμε στα προ πανδημίας επίπεδα» δήλωσε ο ιδρυτής της Hackett Associates, Ben Hackett. «Παρόλα αυτά, υπάρχουν σημάδια βελτίωσης της οικονομίας και προβλέπουμε ότι η ανάπτυξη θα επιστρέψει σιγά σιγά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους».
Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση Global Port Tracker, τα λιμάνια των ΗΠΑ διαχειρίστηκαν 1,78 εκατ. TEU αυτόν τον Νοέμβριο, τον τελευταίο μήνα για τον οποίο ήταν διαθέσιμα τα οριστικά στοιχεία. Αυτό δείχνει μια μείωση κατά 11,3% σε σχέση με τον Οκτώβριο και 15,8% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2021. Μάλιστα, ήταν ο χαμηλότερος αριθμός από τον Φεβρουάριο του 2021 (1,87 εκατ. TEU), που ήταν και ο μόνος μήνας εδώ και δύο χρόνια που οι εισαγωγές έπεσαν κάτω από τα 2 εκατ. TEU.
Οι προβλέψεις
Τα αμερικανικά λιμάνια δεν έχουν ακόμη παρουσιάσει τα στοιχεία του Δεκεμβρίου, αλλά η Global Port Tracker προέβλεψε ότι ο τελευταίος μήνας του 2022 έκλεισε στα 1,88 εκατ. TEU, σημειώνοντας πτώση 10,1% σε ετήσια βάση. Αυτό σημαίνει ότι το περασμένο έτος – το οποίο κατέρριψε πολλά μηνιαία ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο – θα έχει ετήσιο σύνολο 25,7 εκατ. TEU, μειωμένο κατά 0,7% από το ρεκόρ των 25,8 εκατ. TEU που σημειώθηκε το 2021.
Την ίδια ώρα, παρά την επιβράδυνση στους όγκους εμπορευμάτων, οι λιανικές πωλήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο για να ανταποκριθούν στην πρόβλεψη της NRF για ανάπτυξη 6% έως 8% σε σχέση με το 2021 τόσο για ολόκληρο το έτος όσο και για την περίοδο των εορτών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως – σύμφωνα με την Global Port Tracker – οι εισαγωγές του Ιανουαρίου προβλέπονται στα 1,91 εκατ. TEU, σημειώνοντας πτώση 11,5% σε ετήσια βάση. Ο Φεβρουάριος αναμένεται να καταγράψει περαιτέρω πτώση, στα 1,63 εκατ. TEU, ενώ τον Μάρτιο προβλέπονται 1,75 εκατ. TEU, αριθμός μειωμένος κατά 25,5% σε ετήσια βάση.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες