Σε προ πανδημίας επίπεδα επανέρχεται ο όγκος φορτίων στα αμερικανικά λιμάνια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF).
Καθώς η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα απομακρύνεται και το «μποτιλιάρισμα» στα αμερικανικά λιμάνια αποκλιμακώνεται, τα στοιχεία της NRF καταγράφουν σημαντική μείωση στις εισαγωγές, απόρροια και του αυξημένου πληθωρισμού στις ΗΠΑ.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Ειδικότερα, ο μηνιαίος όγκος φορτίου εισαγωγής στα μεγάλα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της χώρας έπεσε κάτω από το όριο των 2 εκατ. TEU και όπως επισημαίνεται θα παραμείνει εκεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της άνοιξης.
«Τα λιμάνια κατέγραψαν κινήσεις πολύ πέρα από τα όριά τους, αλλά με βάση τα τελευταία στοιχεία βιώνουν ένα διάλειμμα, καθώς η καταναλωτική ζήτηση μετριάζεται εν μέσω συνεχούς πληθωρισμού και υψηλών επιτοκίων» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της NRF, υπεύθυνος για την αλυσίδα εφοδιασμού και την τελωνειακή πολιτική Jonathan Gold.
Χωρίς πίεση
«Οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν και οι όγκοι παραμένουν υψηλοί, αλλά δεν βλέπουμε συμφόρηση εμπορευμάτων και ουρές πλοίων που περιμένουν να ξεφορτώσουν, κάτι που ήταν σύνηθες την ίδια περίοδο πέρυσι. Είναι καλό το ότι ξεφεύγουμε από την πίεση, αλλά είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον χρόνο για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που πρέπει ακόμη να επιλυθούν, όπως τα εργασιακά στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής» πρόσθεσε.
Οπως επισημαίνεται, οι εισαγωγές προϊόντων μειώθηκαν κατακόρυφα, φτάνοντας σε χαμηλό τεσσάρων ετών (1,37 εκατ. TEU) τον Μάρτιο του 2020, καθώς η πανδημία προκάλεσε την προσωρινή διακοπή λειτουργίας μεγάλου μέρους της οικονομίας. Ωστόσο, οι όγκοι φορτίων εκτινάχθηκαν στα ύψη μετά το τέλος των lockdowns και της απελευθέρωσης της καταναλωτικής ζήτησης, ξεπερνώντας τα 2 εκατ. TEU τον Αύγουστο του 2020, αριθμός που παρέμεινε σε υψηλά ρεκόρ μέχρι τον φετινό χειμώνα.
«Υστερα από σχεδόν τρία χρόνια επίδρασης της COVID-19 στο παγκόσμιο εμπόριο και της αυξημένης ζήτησης των καταναλωτών, τα στοιχεία δείχνουν ότι επιστρέφουμε στα προ πανδημίας επίπεδα» δήλωσε ο ιδρυτής της Hackett Associates, Ben Hackett. «Παρόλα αυτά, υπάρχουν σημάδια βελτίωσης της οικονομίας και προβλέπουμε ότι η ανάπτυξη θα επιστρέψει σιγά σιγά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους».
Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση Global Port Tracker, τα λιμάνια των ΗΠΑ διαχειρίστηκαν 1,78 εκατ. TEU αυτόν τον Νοέμβριο, τον τελευταίο μήνα για τον οποίο ήταν διαθέσιμα τα οριστικά στοιχεία. Αυτό δείχνει μια μείωση κατά 11,3% σε σχέση με τον Οκτώβριο και 15,8% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2021. Μάλιστα, ήταν ο χαμηλότερος αριθμός από τον Φεβρουάριο του 2021 (1,87 εκατ. TEU), που ήταν και ο μόνος μήνας εδώ και δύο χρόνια που οι εισαγωγές έπεσαν κάτω από τα 2 εκατ. TEU.
Οι προβλέψεις
Τα αμερικανικά λιμάνια δεν έχουν ακόμη παρουσιάσει τα στοιχεία του Δεκεμβρίου, αλλά η Global Port Tracker προέβλεψε ότι ο τελευταίος μήνας του 2022 έκλεισε στα 1,88 εκατ. TEU, σημειώνοντας πτώση 10,1% σε ετήσια βάση. Αυτό σημαίνει ότι το περασμένο έτος – το οποίο κατέρριψε πολλά μηνιαία ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο – θα έχει ετήσιο σύνολο 25,7 εκατ. TEU, μειωμένο κατά 0,7% από το ρεκόρ των 25,8 εκατ. TEU που σημειώθηκε το 2021.
Την ίδια ώρα, παρά την επιβράδυνση στους όγκους εμπορευμάτων, οι λιανικές πωλήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο για να ανταποκριθούν στην πρόβλεψη της NRF για ανάπτυξη 6% έως 8% σε σχέση με το 2021 τόσο για ολόκληρο το έτος όσο και για την περίοδο των εορτών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως – σύμφωνα με την Global Port Tracker – οι εισαγωγές του Ιανουαρίου προβλέπονται στα 1,91 εκατ. TEU, σημειώνοντας πτώση 11,5% σε ετήσια βάση. Ο Φεβρουάριος αναμένεται να καταγράψει περαιτέρω πτώση, στα 1,63 εκατ. TEU, ενώ τον Μάρτιο προβλέπονται 1,75 εκατ. TEU, αριθμός μειωμένος κατά 25,5% σε ετήσια βάση.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών