Ο εθνικός αερομεταφορέας της Πορτογαλίας TAP Air Portugal ανακοίνωσε χθες Πέμπτη την ακύρωση 1.316 πτήσεων ενόψει της επταήμερης απεργίας που έχουν προκηρύξει τα πληρώματα καμπίνας των αεροσκαφών της εταιρίας στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων κατά των περικοπών μισθών.
Η συντριπτική πλειονότητα των σχεδόν 1.000 μελών των πληρωμάτων καμπίνας της αεροπορικής εταιρίας τάχθηκε υπέρ της απεργιακής κινητοποίησης από τις 25 έως τις 31 Ιανουαρίου, ελλείψει συμφωνίας με τη διοίκηση.
Πορτογαλία: Την κατάργηση της «χρυσής βίζας» εξετάζει η κυβέρνηση
Είχε προηγηθεί 48ωρη απεργία τον Δεκέμβριο που είχε προκαλέσει τότε την ακύρωση 360 πτήσεων και απώλειες 8 εκατ. ευρώ για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας.
Η διοίκηση της TAP Air Portugal αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε ότι «λυπάται βαθύτατα για την απόφαση (…) και τις σοβαρές συνέπειες που θα έχει», επισημαίνοντας ότι η ακύρωση 1.316 πτήσεων θα επηρεάσει 156.000 ταξιδιώτες και οι απώλειες θα ανέλθουν σε περίπου 48 εκατομμύρια ευρώ.
Η αεροπορική εταιρία, της οποίας η εκ νέου ιδιωτικοποίηση προκαλεί το ενδιαφέρον του ομίλου Air France-KLM, αντιμετωπίζει δυσκολίες που αυξήθηκαν με την πανδημία της Covid-19.
Σχέδιο αναδιάρθρωσης
Εθνικοποιήθηκε εκ νέου πλήρως το 2020, με αντάλλαγμα την εφαρμογή σχεδίου αναδιάρθρωσης που επέβαλαν οι Βρυξέλλες. Υψους 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, το σχέδιο διάσωσης της TAP Air Portugal προέβλεπε, μεταξύ άλλων, μείωση του εργατικού της δυναμικού, περικοπές μισθών, ακόμη και μείωση του στόλου της.
Στα τέλη Δεκεμβρίου, η TAP Air Portugal βρέθηκε στο επίκεντρο αντιπαράθεσης σε σχέση με την αποχώρηση της Αλεξάντρα Ρέις, μέλους του διοικητικού συμβουλίου, που εγκατέλειψε τον περασμένο Φεβρουάριο τον όμιλο, την εποχή που τελούσε υπό πλήρη αναδιάρθρωση, λαμβάνοντας αποζημίωση 500.000 ευρώ.
Παραιτήσεις
Η Ρέις που διορίστηκε υφυπουργός Οικονομικών μετά το τέλος των καθηκόντων της στην αεροπορική εταιρία TAP, υποχρεώθηκε να υποβάλει την παραίτησή της κατόπιν αιτήματος του υπουργού Οικονομικών.
Μετά την αποχώρηση αυτή, ακολούθησε σειρά παραιτήσεων στους κόλπους της σοσιαλιστικής κυβέρνησης, με σημαντικότερες αυτές του υπουργού Υποδομών, αρμόδιου για την TAP Air Portugal, Πέδρο Νούνο Σάντος, και του υφυπουργού του, Ούγκο Σάντος Μέντες.
Πηγή: ΑΠΕ
Latest News
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα
Πόσα επενδύουν ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D)
Πρώτες σε δαπάνες για έρευνα ( R&D) έρχονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί η Κίνα και στην τρίτη θέση είναι οι 27 χώρες της ΕΕ με πρώτη τη Γερμανία
Άνοιξε ξανά η συριακή Κεντρική Τράπεζα – Για πρώτη φορά μετά την ανατροπή Άσαντ
Η συριακή Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε ότι οι καταθέσεις των Σύρων πολιτών στις τράπεζες στη Συρία είναι ασφαλείς
Lazard: Το 2025 «σημείο καμπής» για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της
Οι εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Lazard, Peter Orszag
Ο χορός των τραπεζικών συγχωνεύσεων καλά κρατεί στην Σκανδιναβία - Το νέο deal Nykredit - Spar Nord
Οι τράπεζες συγχωνεύονται και γίνονται πιο ισχυρές στη Δανία - Πώς η Nykredit αποκτά την Spar Nord και γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα
Απεργιακά... Χριστούγεννα στo Harrods - Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
Οργή στους εργαζόμενους του Harrods για το μέρισμα ύψους 180 εκατ. λιρών που μοιράστηκε στους μετόχους παρά την πτώση κερδών
Τσουνάμι ομολόγων απειλεί τις αγορές το 2025 - Η προειδοποίηση της BIS
Το παγκόσμιο χρέος αυξήθηκε κατά πάνω από 12 τρισ. δολάρια το εννεάμηνο του 2024 φτάνοντας το ποσό των 323 τρισ. δολαρίων