Η ναυτιλία επιδιώκει να μειώνει συνεχώς το αποτύπωμα άνθρακα επενδύοντας σε όλο και πιο σύγχρονα πλοία, ωστόσο ακόμη αναμένει τις ριζικές πράσινες λύσεις από τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τους προμηθευτές καυσίμων.
Τα παραπάνω τόνισε ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, του γνωστού Committee, προσθέτοντας ότι η ναυτιλία εμφανίζει τις λιγότερες εκπομπές αέριων ρύπων ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου.
Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παραγγέλθηκαν από τους πλοιοκτήτες το 2022
Το θέμα για το ποια θα είναι η μελλοντική μέθοδος πρόωσης των πλοίων ή ποιο καύσιμο θα επιλεγεί, κάθε άλλο παρά έχει διευθετηθεί, πρόσθεσε ο κ. Φαφαλιός μιλώντας στο Λονδίνο, στην τελετή κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας παρουσία και της προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνας Τραυλού.
Εναλλακτικά
Πολλές εταιρείες, είτε πρόκειται για ναυτιλιακές είτε για ναυλωτές, πλασάρουν τα πλεονεκτήματα των καυσίμων που προτιμούν, αλλά καμία δεν έχει μέχρι στιγμής να επιδείξει μια σε βάθος πράσινη λύση, συμπλήρωσε ο κ. Φαφαλιός.
Ο πρόεδρος του Committee στράφηκε προς τους κατασκευαστές μηχανών και τα ναυπηγεία σημειώνοντας ότι «περιμένουμε να παρουσιάσουν πραγματικές πράσινες λύσεις». Παράλληλα τόνισε ότι δεν αρκεί οι ρυθμιστικές Αρχές, είτε πρόκειται για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) είτε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δημιουργήσουν μια οικονομική επιβάρυνση για τη ναυτιλία, αν δεν μπορούν να βρουν πραγματικές λύσεις.
Εσπευσε αμέσως όμως να επαναλάβει τη θέση του ελληνικού εφοπλισμού ότι υποστηρίζει τη δράση του ΙΜΟ προς την κατεύθυνση της λήψης περιβαλλοντικών μέτρων για τη ναυτιλία και όχι τις περιφερειακές Αρχές γιατί η ναυτιλία χρειάζεται παγκόσμιες λύσεις και όχι περιφερειακές προσπάθειες. Διαφορετικά, ποτέ δεν θα πετύχουμε την πραγματική απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές και ας γεμίσουν τα ταμεία, είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Φαφαλιός στη συνέχεια ανέφερε τη θέση της διεθνούς ναυτιλίας για την επιβολή μιας εισφοράς επί των καυσίμων ως μεσοπρόθεσμου μέτρου μέχρι να γίνουν διαθέσιμα μακροπρόθεσμα ασφαλή εναλλακτικά καύσιμα. Επίσης ο πρόεδρος του Committee υπογράμμισε το γεγονός ότι ο κανονισμός CII που εφαρμόζεται από φέτος ως βραχυπρόθεσμο μέτρο αμφισβητείται για την ορθότητά του τόσο από τους πλοιοκτήτες όσο και τους ναυλωτές και στέλνει το μήνυμα προς τους νομοθέτες ότι η παγκόσμια ναυτιλία είναι πολύ περίπλοκη για να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε μάλλον απλουστευτικά μέτρα για την αποδοτικότητα των πλοίων.
Οι υποδομές
Επίσης εξήγησε ότι κανένα από αυτά τα εναλλακτικά πράσινα, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών άνθρακα, δεν έχουν ακόμη κάποια παγκόσμια υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμων για την υποστήριξη του παγκόσμιου στόλου.
Αναφερόμενος στο «εσωτερικό μέτωπο», ο κ. Φαφαλιός υπογράμμισε ότι ο ελληνόκτητος στόλος, από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, γίνεται νεότερος χρόνο με τον χρόνο λόγω των συνετών πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων και ενός σημαντικού βιβλίου παραγγελιών για νεότευκτα πλοία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και υψηλής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς. Η ανανέωση και η επέκταση του στόλου θα ήταν πιθανώς πιο ισχυρές αν γνωρίζαμε ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιούμε τα επόμενα 20-30 χρόνια, είπε ο κ. Φαφαλιός.
Τέλος, εστίασε στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης και ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να επιτρέψει τη λειτουργία περισσότερων ιδιωτικών ναυτιλιακών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος
Η R Energy1 Holdings εξαγόρασε φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 10 MW
Με την εξαγορά η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου αυξάνεται στα 55 MW
Φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα κατασκευάζει η Intrakat για τη ΔΕΗ
Το συμβατικό τίμημα του έργου ανέρχεται στο ποσό των 43 εκατ. ευρώ
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
«Κενό» 1,8 τρισ. δολ. στην πράσινη μετάβαση βλέπει η BlackRock - Πώς επιδρά στα χαρτοφυλάκια
Απαιτούνται περισσότερες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
Τα «ομόλογα καταστροφής» και οι ασφαλιστικές στο έλεος του... καιρού
Η επικεφαλής της Eiopa λέει ότι η αύξηση των ζημιών από φυσικές καταστροφές πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις εταιρείες και τα κράτη μέλη