Οι παραδόσεις smartphone έπεσαν κατά 17%, σε ετήσια βάση, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, ενώ για όλο το έτος οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 11%, κάτω από τις 1,2 δισεκατομμύρια συσκευές, αντανακλώντας μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις για όλους τους κατασκευαστές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys η Apple ήταν αυτή που το δ’ τρίμηνο του 2022 κατέκτησε την κορυφή με μερίδιο αγοράς 25%, παρά τις δυσκολίες από την μειωμένη ζήτηση συνολικά για την αγορά αλλά και τα προβλήματα με τις μονάδες παραγωγής στην Κίνα, το προηγούμενο διάστημα.
Το χειρότερο τρίμηνο της αγοράς smartphones από το 2014
Η Samsung από την άλλη πλευρά βρέθηκε στη δεύτερη θέση της κατάταξης του τριμήνου με μερίδιο αγοράς 20%, αν και σε επίπεδο έτους βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης.
Η Xiaomi στην τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς 11% για το δ’ τρίμηνο, ενώ την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν Oppo και Vivo με μερίδια αγοράς 10% και 8%, αντίστοιχα.
Θα καταφέρει η Apple να… προσπεράσει την Samsung; Οι εκτιμήσεις για την παραγωγή των smartphone
Τα προβλήματα του 2022
Στην ανάλυσή της η Canalys επισημαίνει ότι οι κατασκευαστές βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με το τελευταίο τρίμηνο να είναι αυτό με τις χειρότερες επιδόσεις της αγοράς την τελευταία δεκαετία.
Τα κανάλια διανομής είναι εξαιρετικά προσεκτικά στην δημιουργία νέων αποθεμάτων, κάτι που συνέβαλλε στις χαμηλές παραδόσεις συσκευών το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Σωσίβιο ήταν η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που βοήθησε στην αύξηση των παραγγελιών άρα και του αποθέματος στα κανάλια διανομής.
Αν και η ζήτηση για low-to-mid-range συσκευές (δηλαδή μεσαίας και χαμηλής κατηγορίας τιμής) είχε ραγδαία πτώση όλα τα τρίμηνα του 2022, η ζήτηση για high-end συσκευές (τα πιο ακριβά μοντέλα) έδειξε σημάδια… κόπωσης μόνο το δ’ τρίμηνο του έτους, σε αντίθεση με τα όσα ίσχυαν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 που χαρακτηριζόταν από αύξηση της ζήτησης και χαλάρωση των προβλημάτων σε επίπεδο εφοδιαστική αλυσίδας.
Οι προβλέψεις για το 2023
Οι κατασκευαστές, εκτιμά η Canalys, θα προσεγγίσουν το νέο έτος μάλλον προσεκτικά, δίνοντας προτεραιότητα στην διαφύλαξη της κερδοφορίας αλλά και προστατεύοντας τα μερίδια αγοράς. Προφανώς η νέα πραγματικότητα της αγοράς θα επιβάλλει στους κατασκευαστές και την λογική της υιοθέτησης πολιτικών περιορισμού στα κόστη.
«Η οικοδόμηση ισχυρών συνεργασιών με τα κανάλια διανομής θα είναι σημαντικός παράγοντας για την προστασία των μεριδίων αγοράς, καθώς οι δύσκολες συνθήκες της αγοράς τόσο για τους συνεργάτες του καναλιού όσο και για τους προμηθευτές μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε επίπονες διαπραγματεύσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά η Canalys.
Τέλος, η εταιρεία ερευνών προβλέπει για την αγορά smartphone to 2023 ανάπτυξη σταθερή έως οριακή, με τις γενικότερες συνθήκες να αναμένεται να παραμείνουν δύσκολες.
Latest News
Το μεγάλο κόλπο των χάκερς – Ποιες χώρες κάνουν πειραματόζωα για τις επιθέσεις τους
Τι αποκαλύπτει έρευνα σχετικά με τη δράση συμμοριών σε «πεδία δοκιμών»
O CEO του TikTok περνά στην αντεπίθεση - «Δεν φεύγουμε από τις ΗΠΑ»
Η υπογραφή Μπάιντεν στο σχετικό νομοσχέδιο ουσιαστικά ορίζει προθεσμία για την πώληση στις 19 Ιανουαρίου - μία ημέρα πριν από τη λήξη της θητείας του
Η Microsoft μέσω AI κερδίζει μερίδια αγοράς και στο cloud
Τι αναμένεται να δείξουν τα οικονομικά αποτελέσματα των τεχνολογικών κολοσσών των ΗΠΑ
Η Qualcomm μπαίνει και επισήμως στα... χωράφια των Intel και AMD
Η Qualcomm θεωρεί τα X Elite και X Plus άκρως ανταγωνιστικά και απέναντι στα τσιπ M3 της Apple
Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI
myAUEB: Η νέα εφαρμογή για το κινητό από το ΟΠΑ
Η πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή κινητού σε ελληνικό ΑΕΙ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σε διπλή μέγγενη από ΗΠΑ και Ευρώπη το TikTok
Ψήφισε και η Γερουσία για αναγκαστική πώληση της εφαρμογής από την κινεζική ByteDance - Έρευνα και από Κομισιόν στο TikTok Lite με φόβους για εθισμό των χρηστών
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Επαγγελματικά email: Τα λάθη που κάνουμε – Οι «κανόνες» για τη σωστή τεχνική
Πώς θα υπάρχει αμεσότητα στην ανάγνωση από τον παραλήπτη;
34 χρόνια από την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble
Από την εκτόξευσή του το 1990 και μετά, το Hubble έχει πραγματοποιήσει 1,6 εκατομμύρια παρατηρήσεις σε πάνω από 53.000 αστρονομικά αντικείμενα