Οι παραδόσεις smartphone έπεσαν κατά 17%, σε ετήσια βάση, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, ενώ για όλο το έτος οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 11%, κάτω από τις 1,2 δισεκατομμύρια συσκευές, αντανακλώντας μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις για όλους τους κατασκευαστές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys η Apple ήταν αυτή που το δ’ τρίμηνο του 2022 κατέκτησε την κορυφή με μερίδιο αγοράς 25%, παρά τις δυσκολίες από την μειωμένη ζήτηση συνολικά για την αγορά αλλά και τα προβλήματα με τις μονάδες παραγωγής στην Κίνα, το προηγούμενο διάστημα.

Το χειρότερο τρίμηνο της αγοράς smartphones από το 2014

Η Samsung από την άλλη πλευρά βρέθηκε στη δεύτερη θέση της κατάταξης του τριμήνου με μερίδιο αγοράς 20%, αν και σε επίπεδο έτους βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης.

Η Xiaomi στην τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς 11% για το δ’ τρίμηνο, ενώ την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν Oppo και Vivo με μερίδια αγοράς 10% και 8%, αντίστοιχα.

Θα καταφέρει η Apple να… προσπεράσει την Samsung; Οι εκτιμήσεις για την παραγωγή των smartphone

Τα προβλήματα του 2022

Στην ανάλυσή της η Canalys επισημαίνει ότι οι κατασκευαστές βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με το τελευταίο τρίμηνο να είναι αυτό με τις χειρότερες επιδόσεις της αγοράς την τελευταία δεκαετία.

Τα κανάλια διανομής είναι εξαιρετικά προσεκτικά στην δημιουργία νέων αποθεμάτων, κάτι που συνέβαλλε στις χαμηλές παραδόσεις συσκευών το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Σωσίβιο ήταν η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που βοήθησε στην αύξηση των παραγγελιών άρα και του αποθέματος στα κανάλια διανομής.

Αν και η ζήτηση για low-to-mid-range συσκευές (δηλαδή μεσαίας και χαμηλής κατηγορίας τιμής) είχε ραγδαία πτώση όλα τα τρίμηνα του 2022, η ζήτηση για high-end συσκευές (τα πιο ακριβά μοντέλα) έδειξε σημάδια… κόπωσης μόνο το δ’ τρίμηνο του έτους, σε αντίθεση με τα όσα ίσχυαν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 που χαρακτηριζόταν από αύξηση της ζήτησης και χαλάρωση των προβλημάτων σε επίπεδο εφοδιαστική αλυσίδας.

Οι προβλέψεις για το 2023

Οι κατασκευαστές, εκτιμά η Canalys, θα προσεγγίσουν το νέο έτος μάλλον προσεκτικά, δίνοντας προτεραιότητα στην διαφύλαξη της κερδοφορίας αλλά και προστατεύοντας τα μερίδια αγοράς. Προφανώς η νέα πραγματικότητα της αγοράς θα επιβάλλει στους κατασκευαστές και την λογική της υιοθέτησης πολιτικών περιορισμού στα κόστη.

«Η οικοδόμηση ισχυρών συνεργασιών με τα κανάλια διανομής θα είναι σημαντικός παράγοντας για την προστασία των μεριδίων αγοράς, καθώς οι δύσκολες συνθήκες της αγοράς τόσο για τους συνεργάτες του καναλιού όσο και για τους προμηθευτές μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε επίπονες διαπραγματεύσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά η Canalys.

Τέλος, η εταιρεία ερευνών προβλέπει για την αγορά smartphone to 2023 ανάπτυξη σταθερή έως οριακή, με τις γενικότερες συνθήκες να αναμένεται να παραμείνουν δύσκολες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Τεχνητή νοημοσύνη: Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι συνεργασίες Microsoft-Amazon
Tεχνητή νοημοσύνη |

Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI