Η παγκόσμια παραγωγή smartphone για το γ’ τρίμηνο του 2022 κινήθηκε στις 289 εκατομμύρια συσκευές, εμφανίζοντας πτώση της τάξης του 0,9% από τρίμηνο-σε-τρίμηνο και πτώση 11% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων TrendForce, η παγκόσμια αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων αντιμετωπίζει μία κατάσταση εξαιρετικά χαμηλής ζήτησης. Είναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία εκτιμά πως το κύριο μέρος της παραγωγής κατευθύνθηκε στην κάλυψη του αποθέματος των καναλιών διανομής, ενώ συγχρόνως «χαμήλωσαν» οι στόχοι παραγωγής των κατασκευαστών λόγω των προβλημάτων στην παγκόσμια οικονομία.
Ωστόσο, υπάρχει και νότα αισιοδοξίας στην ανάλυση της TrendForce, καθώς η εταιρεία αναλύσεων εκτιμά ότι κατά το δ’ τρίμηνο θα παραχθούν 316 εκατομμύρια smartphone, δηλαδή φαίνεται ότι θα υπάρξει μία ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 9,3%, ενδεχομένως σε μία ένδειξη ότι η αγορά τείνει σταδιακά προς μία σταθεροποίηση.
Διαβάστε επίσης: Το χειρότερο τρίμηνο της αγοράς smartphones από το 2014
Ποιος «κερδίζει» το γ’ τρίμηνο
Σε ότι αφορά τις επιδόσεις των κατασκευαστών, η κορεατική Samsung είχε παραγωγή 64,2 εκατομμυρίων συσκευών εμφανίζοντας τριμηνιαία ανάπτυξη μόλις της τάξης του 3,9% κατά το γ’ τρίμηνο. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της απόφασης της εταιρείας να επιβραδύνει την παραγωγή της και να διατηρήσει μία συντηρητική πρόβλεψη για την μελλοντική κατάσταση της αγοράς.
Αντίστοιχα, η Samsung εμφανίζεται ως κορυφαίος παραγωγός στα foldable (αναδιπλούμενα) smartphone, ένας κλάδος στον οποίο η κορεατική εταιρεία κατέχει μερίδιο αγοράς της τάξης του 90%. Τα αναδιπλούμενα αντιπροσωπεύουν αυτή τη στιγμή το 1,1% της συνολικής παραγωγής ενώ η πρόβλεψη για το 2023 είναι ότι θα ανέβουν στο 1,5% της παραγωγής, με την Samsung να κατέχει μερίδιο της τάξης του 80%.
Ο δεύτερος… αλλά με υψηλές επιδόσεις
Από την άλλη πλευρά, η Apple έχει σύμφωνα με την TrendForce παραγωγή το γ’ τρίμηνο του 2022 που έφτασε τις 50,8 εκατομμύρια συσκευές iPhone, εμφανίζοντας μία σταθερή τάση ανάπτυξης. Η αμερικανική εταιρεία φαίνεται να ωφελείται από την μετατόπιση της ζήτησης από brands όπως η Huawei προς την ίδια, όπως επίσης και από την εφαρμοζόμενη τιμολογιακή πολιτική των νέων μοντέλων iPhone.
Διαβάστε επίσης: Η πτώση της αγοράς smartphone ραγίζει το… γυαλί για την Corning
Επιπρόσθετα, η Apple συνηθίζει να «ανεβάζει» την παραγωγή της κατά το γ’ τρίμηνο ενόψει του δ’ τριμήνου το οποίο παραδοσιακά είναι το πλέον κερδοφόρο για την εταιρεία. Μάλιστα, μετά το λανσάρισμα της νέας σειράς iPhone 14 υπήρξε και μία ανακατανομή της παραγωγής, κατά την οποία πλέον δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στα μοντέλα Pro (που είναι και ακριβότερα). Παρόλα αυτά φαίνεται ότι τα γεγονότα στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Foxconn στην Κίνα θα επηρεάσουν τελικά την συνολική παραγωγή όπως θα φανεί κατά το δ’ τρίμηνο.
Η πρόβλεψη για το δ’ τρίμηνο
Ωστόσο, ένα ιδιαίτερο σημείο της ανάλυσης της TrendForce σχετίζεται με τις προβλέψεις για το ποιος θα ηγείται της αγοράς κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022. Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων, η Apple θα ξεπεράσει την Samsung, κατορθώνοντας να κερδίσει μερίδιο αγοράς της τάξης του 24,6% (από 17,6%) με παραγωγή σχεδόν 51 εκατομμυρίων iPhone. Αντίθετα, η Samsung εκτιμάται ότι θα βρεθεί στη δεύτερη θέση με μερίδιο 20,2% (από 22,2% κατά το γ’ τρίμηνο).
Οι υπόλοιποι παίκτες
Την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν το γ’ τρίμηνο οι Xiaomi (περιλαμβάνει και τα brands Redmi, POCO και Black Shark), Oppo (περιλαμβάνει τα brands Realme και OnePlus) και Vivo (η οποία περιλαμβάνει και το brand iQoo).
Σχετικά με τους εν λόγω κατασκευαστές η TrendForce προβλέπει ότι θα αντιμετωπίσουν μελλοντικά σημαντικές προκλήσεις, καταρχήν λόγω της κατάστασης στην Κίνα (μητρική και κύρια αγορά δραστηριοποίησής τους) με την πολιτική μηδενικών κρουσμάτων Covid η οποία «παγώνει» την εγχώρια ζήτηση κατά την επίμαχη περίοδο.
Latest News
Ποιοι θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα κατάρτισης με χρήση ΑΙ της ΔΥΠΑ
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για την «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης»
Η ασταμάτητη άνοδος της Fortnox: Ο σουηδικός όμιλος λογισμικού προσελκύει short sellers
Η εταιρεία που επαναπροσδιορίζει την βιομηχανία πληροφορικής
Γιατί ο CEO της Nvidia είναι ροκ σταρ
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nvidia, Τζένσεν Χουάνγκ, έχει γίνει ροκ σταρ
Στα άκρα η μάχη των εταιρειών ΑΙ για να προσελκύσουν ταλέντα
Οι ελλείψεις στελεχών για την τεχνητή νοημοσύνη «θερμαίνουν» την αγορά την ώρα που οι απολύσεις πλήττουν άλλους τομείς της τεχνολογίας
Πού και πότε θα «αποκαλύψει» η Apple την στρατηγική για την ΑΙ
To tech event προσελκύει παραδοσιακά το ενδιαφέρον πελατών και συνεργατών της Apple σε όλο τον κόσμο, όπως και της παγκόσμιας αγοράς και του τεχνολογικού κλάδου λόγω των καινοτομιών που παρουσιάζονται εκεί
Ο χρηματοοικονομικός κλάδος επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη - Ποια επαγγέλματα απειλούνται
Στην επενδυτική τραπεζική και τη διαχείριση επενδύσεων, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο
Αγώνας δρόμου κυβερνήσεων και εταιρειών για τον έλεγχο της AI
Μπορεί κάποιος να ελέγξει την τεχνητή νοημοσύνη;
Ντιρεκτίβα Κομισιόν προς τεχνολογικούς κολοσσούς - «Προστατέψτε από την παραπληροφόρηση»
Στόχος, να εφαρμοστεί στην πράξη ο ευρωπαϊκός νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες
Έχετε email από τον... Ζάκερμπεργκ - Τι ψάχνει στην Google o CEO της Meta
Η εταιρεία στρατολογεί ταλέντα και ο Μαρκ το έχει πάρει προσωπικά - Στέλνει προσωπικά γραπτά email σε ερευνητές τεχνητής νοημοσύνης από το DeepMind της Google
Κινέζοι χάκερς «εισέβαλαν» στο κοινοβούλιο της Νέας Ζηλανδίας
Οι ανησυχίες της κυβέρνησης και η απάντηση του Πεκίνου