
Αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο να υποχρεωθεί να πουλήσει μέρος του τμήματος online διαφημίσεων βρίσκεται η Google, ο μεγαλύτερος παίκτης στην παγκόσμια αγορά, μετά την αγωγή που υποβλήθηκε αυτή την εβδομάδα από την αμερικανική κυβέρνηση.
Ο γίγαντας του Διαδικτύου αντιμετωπίζει ανεξάρτητη αντιμονοπωλιακή αγωγή από 17 αμερικανικές πολιτείες, όμως η νέα προσφυγή του υπουργείου Δικαιοσύνης είναι πιο πιθανό να οδηγήσει στη διάσπαση της εταιρείας, εκτίμησαν νομικοί που μίλησαν στο Reuters.
«Ανάστημα» απέναντι στην αμερικανική κυβέρνηση ορθώνει η Google
Με αγωγή που υπέβαλε την Τρίτη σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βιρτζίνια, το υπουργείο Δικαιοσύνης κατηγορεί τη Google ότι καταστέλλει τον ανταγωνισμό στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων, την πιο επικερδή δραστηριότητα της εταιρείας με έσοδα 200 δισ. δολαρίων το χρόνο.
Είναι μάλιστα η δεύτερη αγωγή του υπουργείου Δικαιοσύνης, μετά την προσφυγή του 2020 για μονοπώλιο στις διαδικτυακές αναζητήσεις, ξεχωριστή υπόθεση που προγραμματίζεται να εκδικαστεί τον Σεπτέμβριο.
Κυβερνητικές πιέσεις
Αγωγή για τις οnline διαφημίσεις είχε υποβληθεί και το 2020 από τις 17 πολιτείες, όμως τα δικαστήρια είναι πιθανότερο να διατάξουν δομικές αλλαγές αν το αίτημα προέρχεται από την αμερικανική κυβέρνηση, εκτιμούν οι ειδικοί.
Το δικαστήριο «θα μπορεί να το κάνει με μεγαλύτερη άνεση αν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είναι ο ενάγων» είπε η Ρεμπέκα Χο Άλενσουορ, καθηγήτρια Νομικής στο Πανεπιστήμιο Βάντερμπιλτ.
Δήλωσε ωστόσο ότι διατηρεί επιφυλάξεις για το εάν το δικαστήριο θα διατάξει τη διάσπαση μιας μεγάλης εταιρείας με κεντρικό ρόλο στην αμερικανική οικονομία.
Η νέα προσφυγή ευθυγραμμίζει τις στάσεις των πολιτειών και της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, σχολίασε στο Associated Press η Ντάινα Σρινιβάσαν του Πανεπιστημίου Γέιλ, ειδική στις online διαφημίσεις.
Η σημερινή αγορά είναι προβληματική, τόνισε. Το γεγονός ότι οι μεσάζοντες κρατούν το 30% με 50% της διαφημιστικής δαπάνης «είναι μια τρελή ανεπάρκεια που έχει εδραιωθεί στην αμερικανική οικονομία» είπε.
«Πρόκειται για τεράστιο φόρο στο ελεύθερο Διαδίκτυο και για τους καταναλωτές στο σύνολό τους. Επηρεάσει επίσης την προβολή του ελεύθερου Τύπου» πρόσθεσε.
Ad Manager
Οι online διαφημίσεις αντιστοιχούν σήμερα στο 80% των εσόδων της Google, η οποία διαθέτει ένα πελώριο δίκτυο που συνδέει τους διαφημιζόμενους με δικτυακούς τόπους που ενδιαφέρονται να φιλοξενήσουν καταχωρίσεις.
Διαφημιστικές εταιρείες και εκδότες του Διαδικτύου έχουν καταγγείλει αδιαφάνεια σχετικά με το πώς μοιράζεται η διαφημιστική δαπάνη ανάμεσα στην Google και τους εκδότες.
Το υπουργείο Δικαιοσύνης ζητά να πωληθεί το τμήμα τεχνολογίας διαφημίσεων, ή κατ΄ ελάχιστον το εργαλείο Ad Manager που επιτρέπει σε εκδότες να διαχειρίζονται τις διαφημιστικές καταχωρήσεις τους.
Το τμήμα διαφημιστικής τεχνολογίας αντιστοιχούσε το 2021 στο 12% των συνολικών εσόδων της Google και παίζει κρίσιμο ρόλο για τις συνολικές πωλήσεις της.
Η προσφυγή της ομοσπονδιακής κυβέρνησης «έχει έναν βαθμό ειδικότητας που δεν υπήρχε στην προηγούμενη προσφυγή» εκτίμησε ο Χάρι Φερστ, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.
«Αν ο τελικός στόχος είναι να αλλάξει η δομή της εταιρείας, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση βρίσκεται σε πολύ ισχυρότερη θέση» είπε ο Σούμπα Γκος, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο του Σίρακιους.
Η Google παραμένει μακράν η κυρίαρχη στην αγορά, ωστόσο το μερίδιό της στα έσοδα από ψηφιακές διαφημίσεις μειώνεται στις ΗΠΑ, από το 36,7% το 2016 στο 28,8% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του Insider Intelligence.
Η Meta Platforms είναι δεύτερη με περίπου 20% ενώ τρίτη με μεγάλη διαφορά είναι η Amazon.
Πηγή: in.gr


Latest News

Οι ψηφιακοί millennials και το τσουνάμι των απολύσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Γιατί οι μεγάλοι όμιλοι e-commerce περικόπτουν προσωπικό ενώ το μέλλον του εμπορίου είναι οι διαδικτυακές αγορές

Ανακοινώθηκε η υπηρεσία Pay Later της Apple
Οι χρήστες θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για δάνεια Apple Pay Later μεταξύ 50 και 1.000 δολ. και να τα χρησιμοποιήσουν για αγορές εντός εφαρμογής και ηλεκτρονικά μέσω εμπόρων που δέχονται το Apple Pay

Η Microsoft λανσάρει AI chatbot για τους ειδικούς της κυβερνοασφάλειας
Το Security Copilot, ουσιαστικά ένας εύχρηστος βοηθός AI, έχει σχεδιαστεί για να «συνεργάζεται» απρόσκοπτα με ομάδες ασφαλείας

Δωρεάν μοντέλα AI ανοιχτού κώδικα που μοιάζουν με το ChatGPT
Η Cerebras, με έδρα τη Σίλικον Βάλεϊ, κυκλοφόρησε συνολικά επτά μοντέλα όλα εκπαιδευμένα στον υπερυπολογιστή της με την τεχνητή νοημοσύνη που ονομάζεται Andromeda

Έρχεται η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Στόχος είναι να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους καταναλωτές να ψωνίζουν διαδικτυακά

Ποιος αναλαμβάνει πιο συχνά τη σύνδεση και ρύθμιση έξυπνων συσκευών
Τι έδειξε έρευνα σε 21.645 κατόχους έξυπνων οικιακών συσκευών σε 21 χώρες

Κλήσεις από το φεγγάρι: Εντός του 2023 δίκτυο κινητής στη... Σελήνη
Το δίκτυο θα χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της αποστολής Artemis 1 της NASA, η οποία στοχεύει να μονιμοποιήσει την ανθρώπινη παρουσία στο φεγγάρι

«Σπάει» σε 6 εταιρικά σχήματα η Alibaba
Η Alibaba ανακοίνωσε ότι θα διαχωριστεί σε έξι επιχειρηματικούς ομίλους, ο καθένας με τη δυνατότητα να αντλήσει εξωτερική χρηματοδότηση και να εισέλθει στο χρηματιστήριο

Από ασκούμενος στο Facebook, CEO στο Tik Tok - Η διαδρομή του Τσου στην κορυφή...
Ο CEO της Tik Tok έκανε τον Ζάκερμπεργκ να παραδεχτεί ότι «έχασε τον νέο τρόπο που αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι

Το chatGPT έρχεται, οι δουλειές φεύγουν: Απειλούνται 300 εκατ. θέσεις εργασίας
Εφαρμογές όπως το chatGPT θα μπορούσαν να ενισχύσουν το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά 7%, αλλά ενδέχεται επίσης να δημιουργήσουν νέες «στρατιές» ανέργων