Μήνυμα ότι η Κύπρος είναι πλέον ένα ποιοτικό ναυτιλιακό σύμπλεγμα που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα και κάνει περήφανη τη χώρα με τις επιδόσεις της στο εξωτερικό, έστειλε ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Βασίλης Δημητριάδης, στον απολογισμό πενταετίας του υφυπουργείου, του οποίου προΐσταται από τον Ιούλιο του 2020.
Κατά τη διάρκεια του απολογισμού, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι έχουν τεθεί γερές βάσεις για το μέλλον της ναυτιλία, παρά τις προκλήσεις που δημιουργήθηκαν, από τα δυο χρόνια της πανδημίας και τον ένα χρόνο του πολέμου στην Ουκρανία και των κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας, που επηρέασαν αρνητικά τον κυπριακό στόλο.
Παράλληλα, χαρακτήρισε επίτευγμα τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας, κάτι που -όπως είπε- από τον περασμένο Ιούνιο, μετά από 21 χρόνια, έγινε εφικτό. Ο ίδιος υπέδειξε πως, περί τα μέσα Φεβρουαρίου, αναμένονται ανακοινώσεις της εταιρείας για την νέα σεζόν, που υπολογίζεται να αρχίσει στα τέλη Μάιου.
Στο φουλ οι μηχανές της ακτοπλοΐας, ανεβάζουν στροφές το 2023
Πόσοι «αγκάλιασαν» τη σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου
Υπενθυμίζεται πως άκρως ενθαρρυντικά κρίνονται τα αποτελέσματα από την αναβίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου, η οποία ολοκληρώθηκε για τη φετινή περίοδο στις 16 Σεπτεμβρίου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το επιβατικό οχηματαγωγό «Daleela» μετέφερε συνολικά 7.900 επιβάτες στις 44 διαδρομές μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά. Πηγές από την εταιρεία, ανέφεραν χαρακτηριστικά πως οι αρχικές προσδοκίες ήταν μεταξύ 4.500-5.000 επιβάτες.
Την ίδια ώρα, σε ό,τι έχει να κάνει με την πληρότητα, τονίστηκε ότι στις καμπίνες ήταν σχεδόν στο 100%, ενώ αναφορικά με τα οχήματα και τις μοτοσικλέτες, μεταφέρθηκαν περίπου 2.000 αυτοκίνητα και 200 δίκυκλα.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας ξεκίνησε έπειτα από πρωτοβουλία του υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, το οποίο χρηματοδοτεί μέσω ευρωπαϊκών πόρων και το κόστος της διαδρομής. Όπως τονίζεται, το γεγονός ότι υπήρχε μεγάλη χρηματοδότηση, συνέβαλε καθοριστικά και στην ύπαρξη των πολύ χαμηλών ναύλων.
Η επόμενη χρονιά
Σε ό,τι αφορά την επόμενη χρονιά, ο διευθύνων σύμβουλος της Scandro Holdings Ltd, Μάριος Μιχαήλ, είχε δηλώσει σε κυπριακά μέσα πως η ανταπόκριση του κοινού ήταν μεγαλύτερη από το αναμενόμενο και ήδη υπάρχουν αιτήματα από πολίτες που θέλουν να κάνουν προκράτηση εισιτηρίων. Για τα δρομολόγια του 2023, όπως ανέφερε ο κ. Μιχαήλ, δεν έχει καθοριστεί ακόμη πότε θα ξεκινήσουν.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση