Καθαρότερος θα είναι ο αέρας στη Μεσόγειο Θάλασσα από το 2025 καθώς από την 1η Ιανουαρίου του εν λόγω έτους, τα πλοία θα καίνε καύσιμα με πολύ μικρή περιεκτικότητα σε θείο. Ειδικότερα από το 2025 η Μεσόγειος Θάλασσα ορίζεται ως περιοχή Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA), σύμφωνα με σχετική απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 79) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Αυτή η απόφαση σημαίνει ότι όλα τα πλοία θα χρησιμοποιούν καύσιμα περιεκτικότητας σε θείο 0,10% κατά μάζα, ενώ εκτός αυτών των περιοχών το όριο είναι 0,50% m/m.
Η οριστική απόφαση θα ληφθεί την 1η Μαΐου 2024, με το νέο όριο να τίθεται σε ισχύ από την 1η Μαΐου 2025.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις χαρακτηρίζουν την απόφαση ως μια στροφή προς καθαρότερα καύσιμα και βελτιωμένη ποιότητα αέρα για σχεδόν 150 εκατομμύρια ανθρώπους στη Μεσόγειο Θάλασσα.
Ακριβότερα καύσιμα
Αυτή η απόφαση σημαίνει βέβαια και ακριβότερα καύσιμα για τα πλοία, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση και της τιμής των εισιτηρίων στα επιβατηγά πλοία.
Σημειώνεται ότι σχετική απόφαση είχε ήδη ληφθεί και από τη Σύμβαση της Βαρκελώνης στην οποία συμμετέχουν 21 χώρες της Μεσογείου και η ΕΕ. Ειδικότερα πριν ένα ακριβώς χρόνο, τα 22 συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βαρκελώνης συμφώνησαν να προχωρήσουν με το τελευταίο βήμα για την καθιέρωση της Μεσογειακής SECA το οποίο περιλαμβάνει την κατοχύρωσή της από τον ΙΜΟ κατά την επόμενη MEPC. Η απόφαση προέβλεπε τότε ότι εφόσον η πρόταση εγκριθεί και υιοθετηθεί σε επίπεδο IMO, -πράγμα που έγινε- η Μεσογειακή SECA θα εφαρμοστεί το 2025, δέκα χρόνια μετά τη δημιουργία αντίστοιχων SECAs στη Βόρεια Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Οι χώρες που συμμετέχουν
Οι χώρες που συμμετέχουν στη Σύμβαση της Βαρκελώνης είναι οι εξής: Ελλάδα, Αλβανία, Αλγερία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Κροατία, Κύπρος, Αίγυπτος, Γαλλία, Ισραήλ, Ιταλία, Λίβανος, Λιβύη, Μάλτα, Μονακό, Μαυροβούνιο, Μαρόκο, Σλοβενία, Ισπανία, Συρία, Τυνησία, Τουρκία και η ΕΕ.
Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών «για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και των Παράκτιων Περιοχών της Μεσογείου» (γνωστότερη ως Σύμβαση της Βαρκελώνης) υιοθετήθηκε το 1976 από τις χώρες της Μεσογείου και την τότε ονομαζόμενη Ε.Ο.Κ., έχοντας ως σκοπό το συντονισμό των δράσεων και τη λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την πρόληψη, καταπολέμηση και εξάλειψη της ρύπανσης της Μεσογείου και τη βελτίωση του θαλάσσιου και παρακτίου περιβάλλοντός της. Η Σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το 1978.
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»