
Την αποχώρησή του από τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ) ανακοίνωσε ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, τονίζοντας ταυτόχρονα πως προχωρά στην ίδρυση Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, καλώντας ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες, θεσμικό και νομικό πλαίσιο, ενώ ο σκοπός λειτουργίας, οι στόχοι της και τα οφέλη που αποφέρει, δεν περιορίζονται μόνο σε παραγωγικό, επιχειρηματικό και οικονομικό επίπεδο, αλλά σαφώς εκτείνονται σε Εθνικό επίπεδο και επηρεάζουν την γεωστρατηγική ισχύ της χώρας μας».
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Θα επισκευάζουν περί τα 200 εμπορικά πλοία το χρόνο

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies επισημαίνει πως «στηρίζει σταθερά την ενίσχυση του συγκεκριμένου κλάδου, μέσα από διαρκείς επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη νέων δυνατοτήτων, με αιχμή του δόρατος την εγχώρια ναυπήγηση ολοκληρωμένων πλατφορμών και την εν συνέχεια υποστήριξη τους καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους».
Η αντιπροσωπευτικότητα της εκπροσώπησης και η αποτελεσματική επίλυση των υπαρκτών και ουσιαστικών ζητημάτων του αμυντικού και ιδιαιτέρως του ναυπηγικού κλάδου, είναι μια επιτακτική και συνάμα σύνθετη ανάγκη, αναφέρει η ΟΝΕΧ, σημειώνοντας πως πρόκειται για μια «βαριά» στρατηγική βιομηχανία που -μετά από χρόνια απουσίας- επιστρέφει ξανά στις διεθνείς αγορές. «Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η ισχυροποίησή της είναι ζωτικής σημασίας για την Εθνική μας Ασφάλεια», προσθέτει.
Συμπεράσματα
Όμως, σύμφωνα με την εταιρεία, «δυστυχώς, μέσω της πολυετούς παρουσίας μας μέσω της ΟΝΕΧ Technology Systems & Bussines Solutions, στον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), ως μέλη του, καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα:
- ο ΣΕΚΠΥ είτε αδυνατεί, είτε δεν επιθυμεί να υπηρετήσει την πραγματική του αποστολή – Ο σκοπός μιας σύγχρονης, ισχυρής Αμυντικής Βιομηχανίας βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τις πρακτικές και τη στρατηγική του Συνδέσμου
- παρουσιάζεται σημαντικό έλλειμα συμμετοχής των Ναυπηγείων στη διαμόρφωση θέσεων και στη λήψη αποφάσεων του Συνδέσμου – ο Σύνδεσμος απαξιώνει τόσο τα 3 μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία, όσο και τους Έλληνες εργαζόμενους σε αυτά
- αν και η Πολιτεία έχει διασφαλίσει ένα ολοκληρωμένο και σαφές πλαίσιο, ο Σύνδεσμος συνεχίζει να ακολουθεί παρελκυστική πολιτική σχετικά με την ενδυνάμωση και τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας
- διαχρονικά ο Σύνδεσμος επιχειρεί τη μετατόπιση των προβλημάτων του κλάδου σε τρίτους (όπως Πολιτεία, αλλοδαπή βιομηχανία, σώματα ασφάλειας), γεγονός που μειώνει την αξιοπιστία και κυρίως την αποτελεσματικότητά του».
«Με βάση τα παραπάνω, και με γνώμονα την κάλυψη του κενού εκπροσώπησης του αναγεννημένου κλάδου μας, προχωρούμε στην ίδρυση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, απευθύνοντας ταυτόχρονα κάλεσμα στις στρατηγικής σημασίας -τόσο για την Οικονομία, όσο και για την Ασφάλεια της Χώρας- ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, παύει οποιαδήποτε συμμετοχή σε Συνδέσμους που η δράση τους έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι δεν καλύπτει το έργο των ναυπηγικών και ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων ή είναι αναποτελεσματική ή εξυπηρετεί ιδιοτελείς σκοπούς και συμφέροντα, πολύ κατώτερα των περιστάσεων και των σκοπών που οφείλουν να εξυπηρετούν», καταλήγει η ανακοίνωση.


Latest News

Στην κοινοπραξία D Marinas – Τουρ. Επιχειρήσεις Μεσσηνίας η μαρίνα Πύλου
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ

Τραυλού: Χωρίς τη ναυτιλία δεν μπορεί να υπάρξει πράσινη μετάβαση
Η ναυτιλία εγγυάται την ασφάλεια της προμήθειας ενέργειας, πρώτων υλών και βασικών αγαθών για την ευρωπαϊκή οικονομία τόσο σε κανονικές όσο και σε συνθήκες κρίσεων

Στο στόχαστρο των ισπανικών αρχών η ship to ship μεταφορά πετρελαίου
Παίρνει μέτρα για να αποφευχθεί κάποια περιβαλλοντική καταστροφή

Ενισχύεται ο στόλος της Attica Group - Απέκτησε νέο οχηματαγωγό έναντι 13,4 εκατ.
Η παράδοση του πλοίου είναι προγραμματισμένη να λάβει χώρα το καλοκαίρι

Η τεχνολογία που αλλάζει την ναυτιλία και την κάνει πιο «πράσινη»
Η ανάπτυξη των συγκεκριμένων τεχνολογιών είναι σε εξέλιξη, θέτοντας στο επίκεντρο την τροποποίηση των υφιστάμενων συστημάτων

Προκλήσεις και συνεργασία Ελλάδας - Ιαπωνίας στη ναυτιλία
Ασφάλεια της ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό

Η κρουαζιέρα χτυπά σε σκόπελο - Ανέτοιμα τα λιμάνια να υποδεχτούν επιβάτες εκτός Σέγκεν
Υπολογίζεται ότι θα πρέπει να διατεθούν πάνω από 60 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των έργων

Για την άρση των δεσμεύσεων στα δρομολόγια Χίου και Μυτιλήνης συνεδριάζει η ΕΠΑΝΤ
Η ολομελεια της επιτροπής θα συνεδριάσει στις 24 Μαΐου

Μεγαλώνει ο στόλος της Golden Star Ferries - Αγόρασε το GOTLANDIA II
Πρόκειται για ένα ταχύπλοο που έχει ναυπηγηθεί το 2006

Tο Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο χαιρετίζει τη συμφωνία για τον Κανονισμό FuelEU Maritime
Ένα ακόμη θετικό βήμα προς τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, αναφέρει το Επιμελητήριο