
Να παραμείνουν υπό τα δεσμά του μεταξύ τους «γάμου» αποφάσισαν τη Δευτέρα, μετά από έξι μήνες σκληρών διαπραγματεύσεων και εβδομάδες εκατέρωθεν διαρροών προς διαμόρφωση κλίματος, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan και η γαλλική Renault.
Renault – Nissan: Ανακοινώθηκε η συμφωνία για ανανέωση της συνεργασίας τους – Τι προβλέπει
Όμως, όπως μεταδίδουν οι Financial Times, πίσω από την ανανέωση των… γαμήλιων όρκων των δύο εταιρειών, που συμμαχούν τα τελευταία 24 χρόνια, φαίνεται πως υποκρύπτονται ακόμα εντάσεις που θα μπορούσαν να δρομολογήσουν ένα «διαζύγιο» μέσα στα επόμενα χρόνια. Εξάλλου, όπως ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος στο βρετανικό έντυπο, «ο αριθμός των παρεξηγήσεων που έχουν λάβει χώρα μεταξύ αυτών των δύο εταιρειών, ακόμη και τους τελευταίους μήνες, είναι απλά απίστευτος».
Μια απρόθυμη συμφωνία
Η συμφωνία, η οποία τελεί υπό την έγκριση των διοικητικών συμβουλίων, θα εξισώσει τις διασταυρούμενες μετοχές των εταιρειών, με τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον να μπορούν «να ασκούν ελεύθερα τα δικαιώματα ψήφου που συνδέονται με τις άμεσες μετοχές τους που ανέρχονται στο 15%, με ανώτατο όριο το 15%,» όπως ανακοινώθηκε. Υπό το νέο σχήμα συνεργασίας, η Renault θα μεταφέρει το 28,4% των μετοχών της Nissan σε ένα γαλλικό τραστ και θα δώσει εντολή στον διαχειριστή να πουλήσει αυτές τις μετοχές εάν είναι «εμπορικά συμφέρον» και ως μέρος μιας «συντονισμένης και τακτικής διαδικασίας». Στο πλαίσιο της συμφωνίας η Nissan θα επενδύσει επίσης στην Ampere, τον βραχίονα ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, ενώ οι δύο εταιρείες θα εκκινήσουν projects σε Λατινική Αμερική, Ινδία και Ευρώπη.
Φαίνεται λοιπόν πως υπάρχουν πλέον βάσιμες ελπίδες ότι οι εταιρείες θα επικεντρωθούν, αντί για τις διαμάχες των μετόχων, σε κοινά έργα παραγωγής – σε μια εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως πρέπει να επενδύσουν δισεκατομμύρια για να φέρουν στην αγορά ηλεκτρικά οχήματα και άλλες καινοτομίες.
«Η Renault έχει σιχαθεί τη Nissan, και το αντίστροφο»
Όμως υπάρχει… κάτι πιο βαθύ που «λερώνει» τις δύο πλευρές: Είναι πια εμφανές ότι «η Renault έχει σιχαθεί τη Nissan και η Nissan έχει σιχαθεί τη Renault», όπως το έθεσε πηγή των FT, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει τίποτα αυτή τη στιγμή που να φαίνεται ικανό να το αλλάξει αυτό.

Η ένταση στις σχέσεις των δύο πλευρών κλιμακώθηκε απότομα στα μέσα Ιανουαρίου, όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida, βρέθηκε αντιμέτωπος με «εξέγερση» διευθυντικών στελεχών της εταιρείας που τον κατηγόρησαν ότι δεν διαπραγματεύεται αρκετά σκληρά με την Renault. Η ανησυχία, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τις συζητήσεις, αφορούσε τον διαμοιρασμό των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας της Nissan με την κινεζική Geely, η οποία θα συνεργαστεί με τη Renault και ενδεχομένως με τη Saudi Aramco στην επιχείρηση κινητήρων εσωτερικής καύσης του γαλλικού ομίλου. Εμφανίζονταν δε δύσπιστοι ως προς το εάν η γαλλική εταιρεία θα τηρούσε τη δέσμευσή της για μια εξισορρόπηση ισχύος της με τη Nissan. Τελικά, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου συμφώνησαν απρόθυμα να αφήσουν τον Uchida να προωθήσει τις διαπραγματεύσεις, αφού πρώτα τούς παρείχε διαβεβαιώσεις σχετικά με τις ανησυχίες που διατυπώθηκαν.
Διαρροές
Σημειώνεται ότι νωρίτερα τον Ιανουάριο, αφού οι ελπίδες για μια αρχική πρόοδο με βάση συμφωνία που επετεύχθη τον Νοέμβριο χάθηκαν, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν διαβεβαίωσε την κυβέρνηση της Ιαπωνίας ότι το κράτος θα υποστήριζε την προωθούμενη αναδιάρθρωση, δήλωσαν άνθρωποι που βρίσκονται κοντά στις συνομιλίες. Οι διαπραγματεύσεις όμως έγιναν τοξικές καθώς άρχισαν να διαρρέουν από το Παρίσι στο Τόκιο μικρολεπτομέρειες σχετικά με τον ανασχεδιασμό της εταιρικής σχέσης, αναγκάζοντας την αρμόδια ρυθμιστική αρχή της Γαλλίας, την AMF, να πιέσει τη Renault να προχωρήσει σε επίσημη ανακοίνωση σχετικά με την κατάσταση των συνομιλιών της με τη Nissan τις τελευταίες εβδομάδες.
Βήμα προς το διαζύγιο ή τη συμφιλίωση;
Αυτό ανάγκασε τις δύο εταιρείες να αποκαλύψουν τη συμφωνία τους αυτή την εβδομάδα, προτού τα αντίστοιχα διοικητικά συμβούλιά τους την υπογράψουν, γεγονός που δημιούργησε χάος καθώς η κοινή ανακοίνωση θα έπρεπε να οριστικοποιηθεί λίγες ώρες πριν δοθεί στη δημοσιότητα. Όταν η συμφωνία εγκριθεί επίσημα και από τα δύο διοικητικά συμβούλια, οι μέτοχοι θα πρέπει πλέον να αξιολογήσουν αν πρόκειται για την αρχή ενός διαζυγίου ή για το πρώτο βήμα προς την πραγματική συμφιλίωση, και με ποιο κόστος έχει έρθει αυτή η νέα συμφωνία όσον αφορά τις παραχωρήσεις που έγιναν και από τις δύο πλευρές.
Ειδικά για τους επενδυτές της Nissan, τίθεται το ερώτημα αν, στις προσπάθειές της να εξασφαλίσει την επανεξισορρόπηση της συμμαχίας, παραχώρησε πολλά στη Renault στον τομέα της τεχνολογίας και της πνευματικής της ιδιοκτησίας, όπως σημειώνουν οι FT.


Latest News

Ο ιατρικός τουρισμός πασχίζει να ξεπεράσει το πανδημικό σοκ
Μειωμένος κατά 21 δισ. δολάρια από όσο ήταν το 2019 υπολογίζεται ότι θα είναι εφέτος ο τζίρος στον κλάδο – Ανάπτυξη έως 10% προβλέπουν για το 2023 οι ειδικοί
![Επαγγελματικά ταξίδια: Η λίστα με τις 10 ακριβότερες πόλεις στον κόσμο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/shutterstock_232581154_med-600x443.webp)
Η λίστα με τις 10 ακριβότερες πόλεις στον κόσμο για επαγγελματικά ταξίδια [γράφημα]
Η Νέα Υόρκη παρέμεινε ο πιο ακριβός προορισμός επαγγελματικών ταξιδιών στον κόσμο το 2022

Μπόνους...γιοκ λέει η ελβετική κυβέρνηση- Ανέστειλε τις πληρωμές μπόνους
Οι ελβετικές αρχές δήλωσαν ότι θα απαγορεύσουν τις πληρωμές των «αναβαλλόμενων» μπόνους, παρόλο που έχουν ήδη εγκριθεί
![Απολύσεις-Τεχνολογία: Κοντά στο μισό εκατομμύριο τους τελευταίους 12 μήνες [Γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_apolyseis-2-1024x600-1-600x352.jpg)
Στον...δρόμο σχεδόν μισό εκατομμύριο εργαζόμενοι στην τεχνολογία [Γράφημα]
Το 35% ή 143,980 απολύσεις αφορά εταιρείες με προσωπικό άνω των 3.000 εργαζομένων

Τσουνάμι απολύσεων φοβούνται τώρα σε Credit Suisse και UBS
Μπορεί να χαθούν έως και 40.000 θέσεις εργασίας
![Credit Suisse: Οι ομολογιούχοι ΑΤ 1 οι μεγάλοι χαμένοι της διάσωσης [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_creditSuisse_ubs-600x352.png)
Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από το σχέδιο για να διασωθεί η Credit Suisse [γράφημα]
Οι ομολογιούχοι έναντι των μετόχων έχουν προτεραιότητα όταν προκύπτει θέμα αποζημίωσης

Έγινε η Ελβετία... μπανανία; Τι λένε αναλυτές για τη διάσωση της Credit Suisse
Πώς σχολιάζουν οικονομικοί παράγοντες τη συμφωνία με την UBS - Τα απόνερα στο ελβετικό φράγκο

Το «μήνυμα» Ενριά για τις ευρωπαϊκές τράπεζες -Τι λέει για επιτόκια και φθηνό χρήμα
Επισήμανε ωστόσο ότι δεν μπορούν πλέον να στηρίζονται στην άντληση φθηνής ρευστότητας για να καλύπτουν τις ανάγκες τους

Η Ινδία στρώνει «κόκκινο χαλί» στην Apple - Τι αλλάζει για χάρη της εταιρείας
Οι κινήσεις εντάσσονται στην ευρύτερη προσπάθεια της Apple να μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγικής της διαδικασίας εκτός Κίνας

Τρόπους εγγύησης όλων των τραπεζικών καταθέσεων μελετούν οι ΗΠΑ
Παρασκηνιακές διαβουλεύσεις