Παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών και των κυβερνήσεων της ΕΕ, το 2022, μόλις το 12,1% των συνολικών πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων αντιστοιχούν σε ηλεκτρικά οχήματα. Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ACEA, τα υβριδικά κατέλαβαν το 22,6% της συνολικής πίτας των πωλήσεων και τα οχήματα με βενζινοκινητήρα το 36,4%. Εκτιμάται, ότι η περιορισμένη εμπορική απήχηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται κυρίως σε τρεις παράγοντες: την υψηλή τιμή πώλησής τους, τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης και στην περιορισμένη αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ακόμη και τώρα, σε πολλά κράτη της ΕΕ, δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα υποστηρίξει τις ανάγκες φόρτισης των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κάνει ένα μακρινό ταξίδι. Ωστόσο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 2022, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν σε σχέση με το 2021, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ.
Τesla: Αυξάνει την παραγωγή στη Σαγκάη μετά τη μείωση των τιμών
Σημαντική η πτώση στα ντίζελ
Το μερίδιο στη συνολική αγορά των BEV έφθασε στο 12,1%, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021. Το 2022 ήταν μια καλή χρονιά για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πέτυχαν μερίδιο αγοράς 22,6%. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί τύποι καυσίμων βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Όμως συνολικά ο όγκος των πωληθέντων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που καταγράφηκε το 2022, είναι πάνω από το 50%, των συνολικών πωλήσεων στην ΕΕ.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση κατά 4,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Και οι τέσσερις βασικές αγορές συνέβαλαν σε αυτή τη βελτίωση, ιδίως η Ιταλία (+17,4%) και η Γαλλία (+3,5%). Παρ’ όλα αυτά, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 32,5%, από 35,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2021. Αντίθετα, το ντίζελ κατέγραψε μικρή πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους (-0,4%), ενώ το μερίδιο αγοράς του μειώθηκε στο 14,4%, έναντι 16,4% το τέταρτο τρίμηνο του 2021.
Ως αποτέλεσμα, οι εγγραφές των αυτοκίνητων ντίζελ για ολόκληρο το περασμένο έτος μειώθηκαν κατά 19,7% σε 1,5 εκατ. μονάδες, με μερίδιο αγοράς 16,4% – 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από το 2021. Από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις στην ΕΕ νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 31,6% στις 406.890 μονάδες, καθώς οι περισσότερες αγορές της περιοχής κατέγραψαν ανάπτυξη. Η Γερμανία πρωτοστάτησε με 198.293 μονάδες και αύξηση 66,1%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία όπου υπήρξε αύξηση κατά 12,6%, στις 62.155 μονάδες.
Ανοδος για τα plug-in υβριδικά
Μετά από ένα αδύναμο τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή άνοδο (+29,5%) το τελευταίο τρίμηνο του 2022, καθώς ενισχύθηκαν από την αύξηση κατά 73,5% στη Γερμανία, η οποία από μόνη της αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις της ΕΕ σε αυτή την κατηγορία. Αυτό βοήθησε το συνολικό αποτέλεσμα να κινηθεί σε θετικό έδαφος, με αύξηση 1,2%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, ανήλθαν συνολικά σε 545.316 μονάδες (αύξηση 22,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021), καθιστώντας τα τον δεύτερο τύπο καυσίμου με τις περισσότερες πωλήσεις. Αυτό οδήγησε σε συνολική αύξηση 8,6% σε όλη τη διάρκεια του έτους και μερίδιο αγοράς 22,6%.
Η αγορά της ΕΕ για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) παρουσίασε σημαντική πτώση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022 (-56,6%), καθώς οι πωλήσεις στην Ιταλία – η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής για αυτόν τον τύπο καυσίμου – σημείωσαν βουτιά κατά 71,3%. Τα οχήματα με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 16,7% από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους. Τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό (53,1%) της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομημένα συνολικά. Σε τριμηνιαία βάση, αυτή είναι η πρώτη φορά που τα APV ξεπερνούν τους παραδοσιακούς τύπους καυσίμου βενζίνης και ντίζελ.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Στόλτενμπεργκ: Η κλιματική αλλαγή απειλεί την παγκόσμια ασφάλεια
«Ο αγώνας εναντίον της κλιματικής αλλαγής είναι σημαντικός για την ασφάλεια του NATO»
Γιατί η BYD αντιμετωπίζει προβλήματα σε αγορές του εξωτερικού
Τα προβλήματα σχετίζονται με την πτώση πωλήσεων EV αλλά και σε εσωτερικά ζητήματα
ΔΕΗ, Motor Oil, HELLENiQ ENERGY και βιομηχανίες στη μάχη για το «πράσινο» υδρογόνο
Σε αναμονή για το ρυθμιστικό πλαίσιο
«Πρασινίζει» το Ελ. Βενιζέλος - Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό 35,5 MW
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια
«Πράσινο φως» για τις γενετικά μεταλλαγμένες μπανάνες – Πού επιτρέπεται η κατανάλωσή τους
Το 2022, τα νοικοκυριά προμηθεύτηκαν κατά κεφαλήν περισσότερες μπανάνες από ό,τι μήλα
«Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές - Τι λέει η Κομισιόν
Η Επιτροπή δεν πιέζει διά της δικαστικής οδού μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες, όπως την Ισπανία και την Κύπρο
«Χρυσό» deal στις ΑΠΕ - To ΚΚR εξαγοράζει την γερμανική Encavis με εντυπωσιακό premium
Το deal πραγματοποιείται σε εκτιμώμενη αποτίμηση 15,8x EBITDA και με premium άνω του 50%
Συμμαχία HONDA και NISSAN απέναντι στα κινεζικά EVs
Οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας συνεργάζονται μπροστά στον ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας
Έρευνα: Βελτιώθηκε την τελευταία 20ετία η ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποιεί όμως ότι το 98% των Ευρωπαίων ζει σε περιοχές με επικίνδυνα υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων ΡΜ2,5
Νέα στρατηγική προσαρμογής της ΕΕ στα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης
Η στρατηγική της ΕΕ έχει στόχο να ενισχύσει την ικανότητα του μπλοκ να προσαρμόζεται στην κλιματική κρίση