Την μείωση των κερδών της για το τέταρτο τρίμηνο, ανακοίνωσε η Alphabet την Πέμπτη , τα οποία ήταν χαμηλότερα από τις προσδοκίες της Wall Street, καθώς οι διαφημίσεις υποχώρησαν μετά την περίοδο της πανδημίας, σύμφωνα με το Reuters.

Τα στελέχη του κολοσσού της τεχνολογίας  υιοθέτησαν έναν ήπιο τόνο , υποσχόμενοι μια εκτεταμένη περίοδο σύσφιγξης, ιδιαίτερα όσον αφορά τις προσλήψεις, το κόστος ακινήτων και τα πειραματικά έργα που μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να πραγματοποιηθούν.

Google: Η μητρική εταιρεία Alphabet ανακοίνωσε 12.000 απολύσεις

Αλλαγή πολιτικής

Οι μετοχές της Alphabet υποχώρησαν σχεδόν 5% στις συναλλαγές μετά το κλείσιμο της Wall Street, αφού έχασαν περίπου το 40% της αξίας τους το 2022.

«Δεσμευόμαστε να επενδύουμε υπεύθυνα με μεγάλη πειθαρχία και να προσδιορίζουμε τομείς όπου μπορούμε να λειτουργούμε πιο οικονομικά», είπε ο διευθύνων σύμβουλος Sundar Pichai σε αναλυτές σε μια κλήση για να συζητήσουν τα αποτελέσματα της εταιρείας. Αυτό απηχούσε τα σχόλια του επικεφαλής της Meta Platforms Mαρκ Ζάκερμπεργκ την προηγούμενη μέρα σχετικά με την αποδοτικότητα του κόστους.

Οι μετοχές άλλων κολοσσών της τεχνολογίας, όπως η Apple και η Amazon υποχώρησαν επίσης, αφού δημοσίευσαν απογοητευτικά αποτελέσματα την Πέμπτη, εξαλείφοντας τα κέρδη τους, σε αντίθεση με την μητρική Meta του Facebook, η οποία την Τετάρτη ενίσχυσε τις μετοχές τεχνολογίας με νέα για περικοπές κόστους και επαναγορά μετοχών αξίας 40 δισ δολαρίων.

Η οικονομική διευθύντρια της Alphabet, Ruth Porat, υποσχέθηκε μια πιο μετρημένη προσέγγιση για το 2023 και εστίαση στην «παροχή βιώσιμης οικονομικής αξίας», όχι απαραίτητα χαρακτηριστικό των εταιρειών της Silicon Valley. «Εστιάζουμε στην αύξηση των εσόδων, καθώς και στις διαρκείς αλλαγές στη βάση δαπανών», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Απώλεια διαφημίσεων

Οι διαφημιστές, οι οποίοι συνεισφέρουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Alphabet, έχουν μειώσει τους προϋπολογισμούς τους καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός και τα επιτόκια τροφοδότησαν ανησυχίες για τις καταναλωτικές δαπάνες.

Ο Pichai επισήμανε τις μειωμένες δαπάνες των διαφημιζόμενων και τον αντίκτυπο των συναλλαγματικών ισοτιμιών στο εξωτερικό, ως επιβαρύνσεις στα συνολικά αποτελέσματα της Alphabet.

Επιπλέον, ανέφερε ότι το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης (AI) θα αποτελέσει σημαντική εστίαση για την εταιρεία και ότι σχεδιάζει να διαθέσει το λογισμικό chatbot LaMDA της στο κοινό τις επόμενες εβδομάδες.

Η Alphabet με έδρα το Mountain View της Καλιφόρνια αποφάσισε να περικόψει 12.000 θέσεις εργασίας τον περασμένο μήνα, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 6% του συνολικού εργατικού δυναμικού της, και δήλωσε ότι διπλασιάζει την τεχνητή νοημοσύνη. Σε ολόκληρη την εταιρεία, η Alphabet θα επιβραδύνει τον ρυθμό προσλήψεών της φέτος, δήλωσε η Porat.

Η Alphabet, εδώ και καιρό ηγέτης στην τεχνητή νοημοσύνη, αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό της Microsoft , η οποία φέρεται να θέλει να ενισχύσει το μερίδιό της στο ChatGPT – ένα πολλά υποσχόμενο chatbot που απαντά σε ερωτήματα με απαντήσεις που μοιάζουν με ανθρώπους.

«Παρά το γεγονός ότι θεωρείται μια από τις πιο απομονωμένες εταιρείες στον διαφημιστικό χώρο σε σχέση με τις αντίστοιχες, το φτωχό τρίμηνο της Alphabet είναι η τελευταία ένδειξη ότι η επιδείνωση των θεμελιωδών μεγεθών και το σκληρό μακροοικονομικό περιβάλλον ωθούν τους διαφημιστές να περικόψουν τις δαπάνες τους», δήλωσε ο Jesse Cohen, ανώτερος αναλυτής. στο Investing.com.

Κάτω από τις προβλέψεις

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 13,62 δισεκατομμύρια δολάρια, ή 1,05 δολάρια ανά μετοχή, από 20,64 δισεκατομμύρια δολάρια ή 1,53 δολάρια ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη πτώση για την Alphabet τα τελευταία τέσσερα τρίμηνα.

Το προσαρμοσμένο κέρδος 1,05 δολάρια ανά μετοχή υπολείπεται του αναμενόμενου 1,18 δολαρίων ανά μετοχή, σύμφωνα με τη Refinitiv.

Τα έσοδα από τις διαφημίσεις της Google, που περιλαμβάνουν την αναζήτηση και το YouTube, μειώθηκαν κατά 3,6% στα 59,04 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν 1% στα 76,05 δισεκατομμύρια δολάρια, η πιο αργή ανάπτυξή των τελευταίων ετών, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν 76,53 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Google είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακών διαφημίσεων στον κόσμο με βάση το μερίδιο αγοράς, καθιστώντας την  ευαίσθητη στις διακυμάνσεις των δαπανών διαδικτυακού μάρκετινγκ. Το τμήμα του YouTube αντιμετώπισε μια έκρηξη σε αντίπαλες πλατφόρμες, ιδιαίτερα το TikTok, του οποίου η χρήση σύντομων βίντεο απομακρύνει τους νεότερους χρήστες.

Περιορισμός των εξόδων

Η Porat της Alphabet ανέφερε ότι οι συνολικές κεφαλαιουχικές δαπάνες της εταιρείας φέτος θα είναι σύμφωνες με πέρυσι. Καθώς περισσότεροι από τους υπαλλήλους της εργάζονται εξ αποστάσεως και ενοποιεί το προσωπικό της, η Alphabet αναμένει να περιορίσει τα έξοδα ακίνητης περιουσίας, τα οποία θα οδηγούσαν σε επιβάρυνση περίπου μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους.

Τα έσοδα από τις διαφημίσεις του YouTube, ενός από τους πιο σταθερούς κερδοφόρους πυλώνες της Alphabet, μειώθηκαν σχεδόν 8% στα 7,96 δισεκατομμύρια δολάρια, πολύ κάτω από την εκτίμηση των 8,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το FactSet.

Ωστόσο, το Cloud ήταν ένα φωτεινό σημείο για την εταιρεία, με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 32% στα 7,32 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά με τον πιο αργό ρυθμό από τότε που η εταιρεία άρχισε να αποκαλύπτει τους αριθμούς εσόδων του τμήματος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή