Μπορεί η νομοθεσία να προβλέπει βαριές καμπάνες ακόμα και για το χαρτομάντιλο που θα πετάξει ο πολίτης από το παράθυρο του αυτοκινήτου (και ουδείς επικρίνει τον νομθέτη), κάποιοι, όμως, με αμύθητες περιουσίες δικαιούνται να βγάζουν βαρύγδουπους λόγους για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά στην πράξη να κάνουν ό, τι πρέπει για να το επιβαρύνουν εκατομμύρια φορές περισσότερο από ό, τι ένα κομμάτι χαρτιού.
Μπιλ Γκέιτς: Η μεγάλη επένδυση στα αέρια που παράγουν οι αγελάδες
Ο Μπιλ Γκέιτς, λοιπόν, είναι από εκείνους που μπορούν να βάλουν κάποιον σε αυτή τη σκέψη. Και αυτό γιατί ο δισεκατομμυριούχος δεν συμφωνεί ότι η χρήση του ιδιωτικού του τζετ έρχεται σε αντίφαση με τις κορώνες του για την προστασία του περιβάλλοντος και την εκστρατεία για την κλιματική αλλαγή και υπεραμύνεται εναντίον όσων τον κατηγορούν ότι η στάση του τον καθιστά υποκριτή.
Ξοδεύω δισεκατομμύρια στην κιλιματική καινοτομία
Για την ακρίβεια, όταν ζητήθηκε από τον πολύ κύριο Γκέιτς να σχολιάσει την κατηγορία ότι είναι υποκριτικό από τη μια να εμφανίζεται ως υποστηρικτής του κλίματος και από την άλλη να χρησιμοποιεί το ιδιωτικό του τζετ για να ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο απάντησε απροκάλυπτα: «Λοιπόν, έχω τον χρυσό κανόνα της χρηματοδότησης της Climeworks για δέσμευση άνθρακα που υπερβαίνει κατά πολύ το αποτύπωμα άνθρακα της οικογένειάς μου». Πρόσθεσε ακόμη: «Και ξοδεύω δισεκατομμύρια δολάρια στην… κλιματική καινοτομία. Λοιπόν, ξέρετε, πρέπει να μείνω στο σπίτι και να μην έρθω στην Κένυα και να μάθω για τη γεωργία και την ελονοσία;»
Ο δισεκατομμυριούχος είπε επίσης ότι νιώθει μια χαρά με τη συνείδησή του γιατί, «όχι μόνο δεν είμαι μέρος του προβλήματος πληρώνοντας τις αντισταθμίσεις, αλλά και μέσω των δισεκατομμυρίων που ξοδεύει το Breakthrough Energy Group μου, ότι είμαι μέρος της λύσης».
Ο αντίλογος
Αυτά λέει ο κύριος Γκέιτς. Ας σημειωθεί, πάντως, πως το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αεροπλοΐας είναι σημαντικό, με το Παγκόσμιο Ταμείο Άγριας Ζωής να την περιγράφει ως «μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν την παγκόσμια κλιματική αλλαγή».
Το WWF τονίζει ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι «προς το παρόν η δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη ένταση άνθρακα».
Σε αυτό το πλαίσιο, η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών από τους πλούσιους είναι ένα επίμαχο ζήτημα που προκαλεί πολλές συζητήσεις.
Η Climeworks, με γραφεία στην Ελβετία και στη Γερμανία, έχει πελάτες όπως η Stripe και η Microsoft και το Microsoft Climate Innovation Fund έχει επενδύσει στην εταιρεία. Υποστηρίζει ότι «χρησιμοποιεί μια τεχνολογία που ονομάζεται άμεση δέσμευση αέρα» για να συλλαμβάνει απευθείας από αυτόν το διοξείδιο του άνθρακα».
Και… μαθήματα στις ανεπτυγμένες χώρες
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο BBC, ο Γκέιτς «κούνησε το δάχτυλο» στις ανεπτυγμένες χώρες για τον ρόλο που πρέπει να διαδραματίσουν.
«Αυτό που οφείλουν οι πλούσιες χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο είναι να μειώσουν τις εκπομπές τους στο μηδέν όσο πιο γρήγορα μπορούν», είπε μεταξύ άλλων.
«Για τις χώρες χαμηλού εισοδήματος, καθώς πλουτίζετε, είστε πολύ πιο ανθεκτικοί στις κλιματικές καταστροφές και έτσι η βελτίωση αυτών των οικονομιών μέσω της υγείας, της εκπαίδευσης, της γεωργίας είναι… αυτό που οφείλουμε στις χώρες χαμηλού εισοδήματος», κατέληξε.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»