
Κέρδη ρεκόρ και έσοδα που έσπασαν το φράγμα του 1 δις. δολ κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare συμφερόντων της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Η εισηγμένη στο αμερικάνικο χρηματιστήριο εταιρεία που ελέγχει ένα στόλο 117 πλοίων εκ των οποίων 72 containerships και 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κατέγραψε το 2022, κέρδη ύψους 523,9 εκατ. δολ (4,26 δολ ανά μετοχή) έναντι 404,1 εκατ. δολ (3,28 δοσλ ανά μετοχή) ένα χρόνο πριν.
Επίσης πραγματοποίησε έσοδα ύψους 1,11 δις. δολ έναντι 793,6 εκατ. δολ το 2021. Στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022 η Costamare ίδρυσε μια 100% θυγατρική την Costamare Bulkers Inc. («CBI»), η οποία ενοποιείται πλήρως με την Εταιρεία, η οποία θα δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η CBI θα ναυλώνει πλοία χύδην ξηρού φορτίου, θα συνάπτει συμβάσεις ναύλωσης, συμφωνίες μελλοντικής μεταφοράς και μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου.

Η CBI έχει ναυλώσει προς το παρόν έναν στόλο 14 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Newcastlemax/Capesize και έναν στόλο 9 πλοίων Kamsarmax/Panamax.
Ο στόλος και η ρευστότητα
Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Chief Financial Officer της Costamare Inc., σχολίασε μεταξύ άλλων ότι το 2022 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την Costamare. Με στόλο 117 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 45 πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, η Εταιρεία απέφερε καθαρό εισόδημα άνω των 523 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος του έτους η ρευστότητα ήταν περίπου 970 εκατομμύρια δολάρια. Από την πλευρά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 2022 ήταν μια μοναδική χρονιά με το πρώτο εξάμηνο να καταγράφονται ευνοϊκές συνθήκες στην αγορά με έντονη ζήτηση ενώ κατά το δεύτερο εξάμηνο οι ναύλοι και οι αξίες ενεργητικού ομαλοποιήθηκαν ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης φορτίου και την αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας η οποία αποδεσμεύθηκε από την μείωση της συμφόρησης στα λιμάνια.
Ο κ. Ζήκος πρόσθεσε ακόμη ότι η εταιρεία έχει ναυλωμένο το 95% τους στόλου των containers για το 2023 ενώ προανήγγειλε πώλησης πλοίων μεγαλύτερη ηλικίας στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλους της.
Στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου σημείωσε (ότι η νέα πλατφόρμα (CBI) άρχισε να λειτουργεί και στόχος μας είναι να αναπτύξουμε την επιχείρηση σε συνετή βάση πραγματοποιώντας υγιείς αποδόσεις για τους μετόχους μας.
Τέλος υπογράμμισε ότι το τα συμβολαιοποιημένα έσοδα της Costamare ξεπερνούν τα 3,2 δις. δολ.


Latest News

Πέφτουν σήμερα οι υπογραφές για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Σκυτάλη παίρνουν τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Βόλου - Αναμένεται ισχυρό επιχειρηματικό ενδιαφέρον

Υπογράφεται η σύμβαση μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Η εκδήλωση θα γίνει στο υπουργείο Οικονομικών

ΕΕΕ: Να αναδειχθεί η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας για την ευρωπαϊκή οικονομία
Η ναυτιλία είναι αυτή που θα εξασφαλίσει τη ροή των απαραίτητων πρώτων υλών και ενέργειας για την παραγωγή νέων, «πράσινων» προϊόντων

Ποια ναυτιλιακή εταιρεία δίνει μπόνους που ξεπερνά τους μισθούς 5 ετών
Η ναυτιλιακή με βάση την Ταϊπέι δίνει για το 2022 ποσό που ισούται με μισθούς 63 μηνών

«Χαμόγελα» για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια
Ευοίωνες οι προοπτικές στην ναυλαγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων για το 2023

Κόντες: Ο οδικός χάρτης της πράσινης μετάβασης της κρουαζιέρας
Ο εμπορικός στόλος ετησίως καταναλώνει περίπου 412 εκατομμύρια τόνους καυσίμου

Ούριος άνεμος για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου
Οι ναύλοι των Capesize, Panamax και Handysize πλοίων αγγίζουν επίπεδα που είχαν να δουναπό τα μέσα Δεκεμβρίου 2022, ενώ των Supramax έχουν επιστρέψει στα μέσα Νοεμβρίου 2022

«Citius, Altius, Fortius»: Τα νέα μεγαθήρια των ωκεανών που αλλάζουν τις μεταφορές
Το «MSC Irina» χαρακτηρίζεται ως ένα πραγματικό μαμούθ των θαλασσών

ΟΛΠ: Ισχυρές επιδόσεις το 2022
Στα 1,04 ευρώ το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή

Σε τροχιά υλοποίησης το σχέδιο για την ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης
Επίσκεψη του Διευθύνοντος Συμβούλου και Εκτελεστικού Συμβούλου του Ταμείου