Σχεδόν τριπλασιάσθηκαν τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στο εννεάμηνο του 2022 της Costamare Participations Plc, της οποίας τα βασικά μεγέθη τόσο σε επίπεδο εννεάμηνου όσο και για το γ΄ τρίμηνο εμφανίζονται αρκετά βελτιωμένα.

Βάσει της σχετικής ανακοίνωσης, τα EBITDA για το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022, εκτινάχθηκαν κατά 179,6% διαμορφούμενα στα 46,89 εκατ. ευρώ, έναντι 16,77 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Διαβάστε επίσης – Ρεκόρ κερδοφορίας από την Costamare

Εντυπωσιακή ήταν και η ανοδική μεταβολή των κερδών προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ), καθώς ενισχύθηκαν κατά 186,8% στα 36,97 εκατ. ευρώ, από 12,88 εκατ. ευρώ στον εννεάμηνο του 2021.

Τι αναφέρει η εταιρεία

«H Εταιρεία μέσω των θυγατρικών της, στις οποίες κατέχει το 100% του μετοχικού τους κεφαλαίου, συνεχίζει να εκμεταλλεύεται τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω μακροχρόνιων ναυλώσεων.

Τα πρόσφατα γεωπολιτικά γεγονότα στην Ουκρανία, οι στρατιωτικές ενέργειες από τη Ρωσία και η απάντηση των ευρωπαϊκών χωρών και των Ηνωμένων Πολιτειών με τη μορφή οικονομικών κυρώσεων έχουν αρχίσει και επηρεάζουν σημαντικά τις παγκόσμιες αγορές και τις οικονομικές εξελίξεις γενικότερα. Ο Όμιλος δεν έχει σημαντικούς πελάτες ή προμηθευτές ή υπεργολάβους από τη Ρωσία ή την Ουκρανία, ούτε διατηρεί λογαριασμούς ή δάνεια με Ρωσικές Τράπεζες, ωστόσο παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα προχωρήσει σε σχεδιασμό ανάλογων ενεργειών αν αυτό κριθεί απαραίτητο. Σε κάθε περίπτωση ο Όμιλος συμμορφώνεται πλήρως με τις κυρώσεις που επιβάλλονται, εκτός των άλλων, από τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. και των ΗΠΑ όπως εκάστοτε ισχύουν.

Έχει ήδη παρέλθει διάστημα περίπου τριών ετών από την ανακήρυξη από τον ΠΟΥ του COVID-19 σε πανδημία, με σημαντικές επιπτώσεις σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο παγκοσμίως. Η συντονισμένη αντίδραση (ιδιαίτερα στις αναπτυγμένες οικονομίες) με πακέτα στήριξης τόσο σε δημοσιονομικό όσο και νομισματικό επίπεδο σε συνδυασμό με την ανάπτυξη εμβολίων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, συνέβαλλαν ουσιαστικά στη σημαντική ανάκαμψη του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2021. Πιο συγκεκριμένα, το παγκόσμιο ΑΕΠ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΝΤ αυξήθηκε κατά 6,1% το 2021.

Κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ αναμένεται να επιβραδυνθεί σημαντικά. Παράγοντες όπως μεταξύ άλλων η εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία και η επιβολή κυρώσεων ενάντια στη Ρωσία, το υψηλό κόστος ενέργειας και εν γένει των εμπορευμάτων και η επανεμφάνιση υψηλών πληθωριστικών πιέσεων σε συνδυασμό με την εφαρμογή περιοριστικών νομισματικών πολιτικών από τις κεντρικές τράπεζες των ανεπτυγμένων οικονομιών αναμένονται να επηρεάσουν αρνητικά την παγκόσμια οικονομία και την κατανάλωση προϊόντων η μεταφορά των οποίων γίνεται με εμπορευματοκιβώτια. Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις του ΔΝΤ (Οκτώβριος 2022) ο ρυθμός αύξησης του παγκοσμίου ΑΕΠ το 2022 θα είναι στο 3,2% και το 2023 στο 2,7% σημαντικά χαμηλότερα από το αντίστοιχο επίπεδο του 2021.

Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας έχει αρνητικό αντίκτυπο στα ναύλα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο δείκτης ναύλων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Containership Timecharter Index» της εταιρείας Clarksons Research Services σημείωσε το υψηλότερο επίπεδο του τον Μάρτιο του 2022 όπου και ανήλθε στις 433 μονάδες. Έκτοτε, ο εν λόγω δείκτης εμφανίζει πτωτικές τάσεις και το Νοέμβριο του 2022 ανήλθε στις 111 μονάδες εμφανίζοντας μείωση 74,4% σε σχέση με το προηγούμενο μέγιστο επίπεδό του».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις