Περισσότεροι ευρωπαίοι είναι διατιθέμενοι να κάνουν φέτος ένα ταξίδι από ότι πέρυσι και για τον σκοπό αυτό έχουν αλλάξει και συνήθειες. Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC) το 77% των ευρωπαίων σκοπεύουν να κάνουν ένα ταξίδι κατά τους πρώτους 6 μήνες του 2023. Αυτό αντιπροσωπεύει μια απότομη αύξηση 16% σε σύγκριση με τα στοιχεία του περασμένου έτους.

Παράλληλα η Ελλάδα παραμένει στην πέμπτη θέση μεταξύ των δέκα δημοφιλέστερων προορισμών για τους ευρωπαίους τουρίστες, με την Κροατία να πλησιάζει «επικίνδυνα» που βρίσκεται στην έκτη θέση.

Με το δεξί ο τουρισμός τ0 2023

Οι ταξιδιώτες δείχνουν επίσης μια αυξανόμενη επιθυμία να ταξιδέψουν εκτός της χώρας τους, με το 63% των ερωτηθέντων να προτιμούν πλέον τα διεθνή ταξίδια εντός της Ευρώπης. Αυτό αντιπροσωπεύει διψήφια αύξηση 13% σε μόλις ένα χρόνο.

Είναι αξιοσημείωτο ότι ο προγραμματισμένος προϋπολογισμός των διακοπών τους παραμένει αμετάβλητος, δείχνοντας αποφασιστικότητα να ταξιδέψουν παρά την οικονομική αβεβαιότητα. Αυξημένο κατά 6% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, το 37% των Ευρωπαίων θα συνεχίσει να ξοδεύει μεταξύ 1.000 – 2.000 ευρώ ανά άτομο ανά ταξίδι για τις επόμενες διακοπές του. Ένα επιπλέον 19% θα ξοδέψει περισσότερα, ξεπερνώντας το όριο των 2.000 ευρώ.

Από όλους τους ευρωπαίους οι πολωνοί είναι πιο ενθουσιώδεις για ταξίδια (83,2% δηλώνουν ότι θα ταξιδέψουν τους επόμενους έξι μήνες) και ακολουθούν οι Ιταλοί (80,4%) Ισπανοί (79,2%) και Βρετανοί και Γερμανοί με 79,1%.

Οι Ευρωπαίοι ηλικίας 35 ετών και άνω έχουν μεγαλύτερη επιθυμία να ταξιδέψουν τους επόμενους μήνες σε σχέση με τους νεότερους ομολόγους τους, οι οποίοι παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα ταξιδιωτικής αβεβαιότητας.

Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων (66%) προγραμματίζει ταξίδια από τον Μάρτιο και μετά.

Το ενδιαφέρον για επίσκεψη σε μη γειτονικούς προορισμούς αυξάνεται σημαντικά σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Οι δέκα πιο δημοφιλείς προορισμοί

Γαλλία 9,9%

Ιταλία 8,9%

Ισπανία 8,4%

Γερμανία 6,4%

Ελλάδα 5,8%

Κροατία 5,6%

Αυστρία 4,8%

Πορτογαλία 4,7%

Τουρκία 3,4%

Βέλγιο 3,2%

Η συντριπτική πλειοψηφία (72%) των Ευρωπαίων σχεδιάζει να ταξιδέψει για λόγους αναψυχής βραχυπρόθεσμα, ενώ τα ταξίδια Sun & Beach, City Break και Culture & Heritage είναι οι κορυφαίες επιλογές των Ευρωπαίων για τον Ιανουάριο-Ιούνιο 2023.

Παρά τις οικονομικές ανησυχίες, οι Ευρωπαίοι αναμένουν να ξοδέψουν τον ίδιο χρόνο και τον ίδιο προϋπολογισμό στις διακοπές με πέρυσι.

Το 35% των ταξιδιωτών του Sun & Beach θα ξοδέψει πάνω από 1.500 ευρώ στις επόμενες διακοπές του, έναντι 29% μεταξύ των ταξιδιωτών της φύσης και του εξωτερικού και 21% των ταξιδιωτών στο City Break.

Μεταξύ των ηλικιακών ομάδων, οι Ευρωπαίοι +54 ετών είναι πιο πιθανό να κάνουν μεγαλύτερες διακοπές και να έχουν ένα προϋπολογισμό άνω των 2.000 ευρώ.

Το ποσοστό των Ευρωπαίων που έχουν κλείσει πλήρως/μερικώς το επόμενο ταξίδι τους (44%) έχει αυξηθεί κατά 7% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ενώ το 47% των Ευρωπαίων έχουν επιλέξει τον προορισμό τους στις αρχές του καλοκαιριού, αλλά δεν έχουν κάνει ακόμη κράτηση.

Ανησυχίες Ευρωπαίων ταξιδιωτών

Για το 23% των Ευρωπαίων, το αυξημένο κόστος ταξιδιού αποτελεί πρωταρχική πηγή ανησυχίας, ενώ το 18% ανησυχεί κυρίως για την οικονομική του κατάσταση.

Επίσης οι Ευρωπαίοι παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία και το  31% των ερωτηθέντων θα κάνει αλλαγές στο επερχόμενο ταξίδι του λόγω της σύγκρουσης.

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Luís Araújo, Πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι τα ταξίδια παραμένουν κορυφαία προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους το πρώτο εξάμηνο του 2023. Αυτά είναι ευπρόσδεκτα νέα, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι μεγάλο μέρος του προβλεπόμενου ταξιδιού έχει προγραμματιστεί εντός της Ευρώπης . Αυτές οι τάσεις δίνουν μια ελπιδοφόρα εικόνα για τον κλάδο φέτος και αποδεικνύουν την ανθεκτικότητά του απέναντι στις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις. Τώρα, για να αξιοποιήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τις έγκαιρες κρατήσεις, ο κλάδος θα πρέπει να παρακολουθεί στενά και να προβλέπει αλλαγές στις ανάγκες των καταναλωτών και να προσαρμόζει τις προσφορές τους ανάλογα».

Οι Ευρωπαίοι αλλάζουν τις συνήθειές τους για να συνεχίσουν να ταξιδεύουν

Η έρευνα δείχνει ότι το τρέχον οικονομικό κλίμα παραμένει μια σημαντική ανησυχία για τους ταξιδιώτες. Το αυξανόμενο κόστος ταξιδιού ανησυχεί το 23% των Ευρωπαίων, ενώ ένα επιπλέον 18% δηλώνει ότι απασχολεί τα προσωπικά του οικονομικά και την οικονομική του κατάσταση.

Οι ταξιδιώτες ανταποκρίνονται στις οικονομικές προκλήσεις με μια πιο προληπτική και ευέλικτη αγοραστική συμπεριφορά. Οι Ευρωπαίοι δεσμεύονται για τα ταξίδια τους νωρίτερα από ένα χρόνο πριν: το 44% έχει ήδη κλείσει πλήρως ή εν μέρει τις επόμενες διακοπές του, αύξηση 7% σε σχέση με το 2022. Κατά την επιλογή προορισμού, οι ελκυστικές προσφορές και οι ευκαιρίες (17%) αποτελούν βασικό μέλημα, δεύτερον μόνο για ευχάριστο καιρό (18%).

Μια άλλη αλλαγή συμπεριφοράς είναι στις συνήθειες δαπανών κατά τη διάρκεια των ταξιδιών. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες σχεδιάζουν να μειώσουν τις αγορές τους στον προορισμό (18%), να κλείσουν φθηνότερα καταλύματα (16%) και να επιλέξουν πιο οικονομικά εστιατόρια (15%) για να χωρέσουν στον προϋπολογισμό των διακοπών τους. Η αγορά πακέτων all inclusive και η επίσκεψη λιγότερων αξιοθέατων με χρέωση εισόδου εξετάζονται επίσης από το 12% και το 10% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα.

Οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί παραμένουν προτεραιότητα

Παρόλο που το ενεργειακό κόστος εκτινάσσεται στα ύψη και οι βασικές ανάγκες, όπως τρόφιμα και ρούχα ακολουθούν το παράδειγμά τους, τα ταξίδια συνεχίζουν να αποτελούν υψηλή προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους. Σημειωτέον, τα ταξίδια είναι η μόνη δαπάνη διακριτικής ευχέρειας για την οποία οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να διατηρήσουν (59%) ή να αυξήσουν (16%) τις δαπάνες για τις σημερινές οικονομικές συνθήκες. Στην πραγματικότητα, το 58% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει τουλάχιστον δύο φορές εγχώρια ή διεθνώς, τους επόμενους μήνες.

Αντίθετα, οι προοπτικές δεν είναι ευοίωνες για τις λιανικές δαπάνες για είδη όπως ηλεκτρονικά είδη και ρούχα, υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας, καθώς και αγορές αναψυχής και ψυχαγωγίας για συναυλίες, φαγητό έξω και αθλήματα. Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (47%) σχεδιάζουν να δαπανήσουν το ίδιο ποσό σε αυτές τις κατηγορίες, ενώ μόνο το 8% σκέφτεται να αυξήσει τα έξοδά του.

Η Ελλάδα πέμπτος προορισμός-ντέρμπι με την Κροατία

Η Ελλάδα βρίσκεται στην Πέμπτη θέση μιας λίστα δέκα δημοφιλέστερων προορισμών των ευρωπαίων τουρσιών για το 2023., σύμφωνα με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), με τους Γερμανούς, τους Γάλλους, τους Βέλγους, τους Πολωνούς και τους Αυστριακούς να την κατατάσσουν στην πρώτη πεντάδα των επιλογών τους.

Η πιο δημοφιλής χώρα είναι η Γαλλία, με μερίδιο 9,9% και ακολουθούν η Ιταλία, με μερίδιο 8,9% και η Ισπανία, με μερίδιο 8,4%, στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα. Στην τέταρτη θέση συναντάται η Γερμανία, με μερίδιο 6,4% και αμέσως επόμενη είναι η Ελλάδα, με μερίδιο 5,8%.

Την συμπληρώνουν η Κροατία (5,6%), η Αυστρία (4,8%), η Πορτογαλία (4,7%), η Τουρκία (3,4%) και το Βέλγιο (3,2%).

Η Ελλάδα βρίσκεται στην πέμπτη θέση των προτιμήσεων των Γερμανών, με ποσοστό 7%, στην τέταρτη θέση στις προτιμήσεις των Γάλλων ταξιδιωτών (8%), στην πέμπτη θέση για τους Βέλγους ταξιδιώτες, στην τρίτη θέση των τουριστικών προορισμών  στην πολωνική και Αυστριακή αγορά.  Η έρευνα διεξήχθη σε δέκα ευρωπαϊκές αγορές προέλευσης υψηλού όγκου ταξιδιωτών, στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ολλανδία, τη Ιταλία, το Βέλγιο, την Ελβετία, την Ισπανία, την Πολωνία και την Αυστρία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott