Οι νέοι της Βρετανίας «σφίγγουν πολύ περισσότερο τη ζώνη τους» συγκριτικά με τις παλαιότερες γενιές σε μια κρίση κόστους ζωής που έχει αφήσει τους Baby Boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 -1964) να αξιοποιούν τις οικονομίες τους και να συνεχίσουν να ξοδεύουν.

Ένα χάσμα γενεών έχει προκύψει καθώς οι Millennials και η Generation Z (Zoomers) μειώνουν τις δαπάνες τους, περιορίζοντας ακριβά αγαθά και προϊόντα, σύμφωνα με τα δεδομένα πιστωτικών και χρεωστικών καρτών από την Barclays Plc.

Gen Z: 4 συμβουλές για την οικονομική «υγεία» των Zoomers

«Μαξιλάρι» από τους μεγαλύτερους

Οι παλαιότερες γενιές έχουν δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο μαξιλάρι αποταμίευσης που τους βοηθά να διατηρήσουν το βιοτικό τους επίπεδο. Πολλοί κατάφεραν να μαζέψουν χρήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν τα καταστήματα και οι χώροι φιλοξενίας και ψυχαγωγίας ήταν κλειστά.

Οι συνολικές δαπάνες παραμένουν ανοδικές, παρόλο που οι τιμές σε ολόκληρη την οικονομία αυξάνονται ραγδαία. Ο πληθωρισμός έφτασε σε υψηλό 41 ετών στο 11,1% τον Οκτώβριο, ποσοστό πενταπλάσιο από τον στόχο του 2% της Τράπεζας της Αγγλίας. Αλλά τα νεότερα νοικοκυριά με μικρότερα «μαξιλάρια» κόβουν περισσότερο από τις δαπάνες.

Στις αρχές του 2023, οι δαπάνες για προϊόντα διακριτικής ευχέρειας (μη απαραίτητα) ήταν σταθερές ή αρνητικές για άτομα ηλικίας 18 έως 29 ετών σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα. Στα άτομα άνω των 64 ετών και στα άτομα ηλικίας 55 έως 64 ετών αυξήθηκε κατά 15%. Οι δαπάνες για αγαθά μειώθηκαν ελαφρώς από έτος σε έτος για τους νέους ενήλικες το πρώτο εξάμηνο του Ιανουαρίου, αλλά αυξάνονται πάνω από 12% για τους άνω των 64 ετών και σχεδόν 9% για την ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών.

Ενώ οι δαπάνες για υπηρεσίες είναι η ισχυρότερη κατηγορία για τη Gen Z με αύξηση έως και 11%, αυξήθηκαν κατά πολύ και  για τα άτομα ηλικίας από 55 σε 64 ετών.

Ο Κρις Στίβενς, διευθυντής επενδυτικών επιστημών στη Barclays, είπε ότι η απόκλιση μεταξύ των γενεών έχει γίνει πιο έντονη και ότι θα μπορούσε να είναι εν μέρει παρενέργεια της Covid-19. «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ηλικιωμένοι μείωσαν περισσότερο τις δαπάνες τους και μετά την πανδημία τις αύξησαν περισσότερο», είπε ο Στίβενς. «Θα μπορούσε να είναι συνέπεια του ότι οι συνταξιούχοι συσσώρευσαν ένα μεγάλο κομμάτι αποταμιεύσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας και το ξοδεύουν τώρα».

Ο Stevens πρόσθεσε ότι πολλοί ηλικιωμένοι καταναλωτές που είναι λιγότερο εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο μπορούν να ξοδεύουν ελεύθερα για άλλη μια φορά τώρα που τα καταστήματα είναι ανοιχτά.

Τα στοιχεία των καρτών υποδηλώνουν ότι οι δαπάνες ήταν ανθεκτικές στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρά το γεγονός ότι τα νοικοκυριά πιέζονται από διψήφιο πληθωρισμό, υψηλότερους φόρους και άλμα στα επιτόκια των στεγαστικών δανείων. Η Barclays είπε ότι η κατανάλωση τον Ιανουάριο τροφοδοτήθηκε από τις υψηλότερες δαπάνες σε λιανική, ψυχαγωγία και ταξίδια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Tesla: Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck μπροστά στην άμμο, το χιόνι και τις ανακλήσεις
Διεθνή |

Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla

Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»