«Γκάζι» στις επιστροφές προϊόντων πάτησαν τη νέα χρονια οι «επιλεκτικοί» αγοραστές, προκαλώντας πονοκέφαλο στους λιανοπωλητές. Παράλληλα, εστάλη το μήνυμα για τις δυσκολίες που φέρνει στους καταναλωτές το υψηλό κόστος ζωής.
Οι επιστροφές αυξήθηκαν 20% τον Ιανουάριο σύμφωνα με την ReBound, μια εταιρεία που διαχειρίζεται τις επιστροφές προϊόντων για τους λιανοπωλητές, καθώς οι αγοραστές παγκοσμίως γίνονται πιο προσεκτικοί λόγω των αυστηρότερων προϋπολογισμών. Οι πελάτες της εταιρείας περιλαμβάνουν την Crocs και την Helly Hansen.
Οι ψηφιακοί καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους ελέω κρίσης
Την ίδια ώρα, ολοένα και περισσότεροι έμποροι λιανικής αρχίζουν να χρεώνουν τους καταναλωτές για την επιστροφή αγορών στο διαδίκτυο, με τη βρετανική αλυσίδα μόδας New Look να εισαγάγει χρέωση, ακολουθώντας το παράδειγμα των Zara και Boohoo Group Plc.
Ο υψηλότερος πληθωρισμός των τελευταίων περίπου τεσσάρων δεκαετιών επιβαρύνει τους καταναλωτές και τους ωθεί να δώσουν προτεραιότητα σε βασικά προϊόντα όπως τα τρόφιμα και η θέρμανση. Με περισσότερους καταναλωτές να αγοράζουν με πίστωση και να επιστρέφουν αγαθά στα καταστήματα, οι καλύτερες από το αναμενόμενο πωλήσεις των Χριστουγέννων μπορεί να μην είχαν τόσο νόημα όσο ήλπιζαν ορισμένοι αναλυτές.
«Οι άνθρωποι είναι πολύ πιο επιλεκτικοί σχετικά με το τι θέλουν να κρατήσουν», δήλωσε η Pippa Stephens, αναλύτρια στην GlobalData Plc . «Πολλοί έμποροι δυσκολεύονται με αυτό».
Aγαθά 7,2 δισ.
Οι επιστροφές είναι δαπανηρές για τους εμπόρους τόσο ως προς τα χαμένα έσοδα όσο και σε ό,τι αφορά το κόστος προκειμένου να πωληθεί εκ νέου ένα προϊόν. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αγαθά αξίας περίπου 7,2 δισεκατομμύρια δολ. επιστράφηκαν πέρυσι και αυτό αναμένεται να αυξηθεί σε περισσότερα από 8 δισ. έως το 2027, σύμφωνα με την GlobalData.
Η Asos Plc κατηγόρησε εν μέρει τις επιστροφές για τη μείωση των κερδών. Σε αντίθεση με το Boohoo, το οποίο χρεώνει 3 δολ. ανά πακέτο, η Asos έχει διατηρήσει δωρεάν τις επιστροφές. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Jose Antonio Ramos Calamonte χαρακτήρισε τις δωρεάν επιστροφές ως βασικό μέρος της στρατηγικής της εταιρείας.
Οι επιστροφές έχουν αυξηθεί από την πανδημία, όταν τα lockdowns σήμαιναν ότι οι περισσότερες αγορές ρούχωνγινόταν διαδικτυακά. Επιπλέον, η επιστροφή στην εργασία και τις εκδηλώσεις, σε συνδυασμό με το υψηλότερο κόστος ζωής, έχει κάνει τους καταναλωτές να απαιτούν πολλά περισσότερα.
«Προς το παρόν, οι καταναλωτές διατηρούν μόνο αυτό που πραγματικά αγαπούν», δήλωσε η Jelle Schoenmaker, διευθύνουσα σύμβουλος της ReBound.
Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι επιστροφές μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς αυξήθηκαν κατά 26% σε περισσότερα από 50.000 προϊόντα, σύμφωνα με την ParcelLab, η οποία συνεργάζεται με εμπορικά σήματα όπως η H&M και η Bose.
Σκουπίδια
Το πρόβλημα έχει οδηγήσει σε βουνά από εμπορεύματα να σαπίζουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, με μόνο το 75% των επιστρεφόμενων προϊόντων να μεταπωλούνται. Ο πάροχος Logistics Inc. βοηθά τους λιανοπωλητές να επαναφέρουν τα προϊόντα στους πελάτες προσθέτοντας νέα ετικέτα, καθαρίζοντας και επιδιορθώνοντας σπασμένα αντικείμενα. Πέρυσι περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης επιστράφηκαν στην GXO σε όλη την Ευρώπη και τουλάχιστον το 90% μεταπωλήθηκαν, σύμφωνα με τον επικεφαλής στρατηγικής Neil Shelton.
«Βλέπουμε μια σημαντική ώθηση από τις εταιρείες να επαναχρησιμοποιήσουν το απόθεμα που επιστρέφεται και να οδηγείται σε πώληση, ελπίζουμε στο 100%», δήλωσε ο Shelton, η εταιρεία του οποίου παρέχει αποθήκευση σε εμπόρους λιανικής.
Latest News
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες