«Γκάζι» στις επιστροφές προϊόντων πάτησαν τη νέα χρονια οι «επιλεκτικοί» αγοραστές, προκαλώντας πονοκέφαλο στους λιανοπωλητές. Παράλληλα, εστάλη το μήνυμα για τις δυσκολίες που φέρνει στους καταναλωτές το υψηλό κόστος ζωής.
Οι επιστροφές αυξήθηκαν 20% τον Ιανουάριο σύμφωνα με την ReBound, μια εταιρεία που διαχειρίζεται τις επιστροφές προϊόντων για τους λιανοπωλητές, καθώς οι αγοραστές παγκοσμίως γίνονται πιο προσεκτικοί λόγω των αυστηρότερων προϋπολογισμών. Οι πελάτες της εταιρείας περιλαμβάνουν την Crocs και την Helly Hansen.
Οι ψηφιακοί καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους ελέω κρίσης
Την ίδια ώρα, ολοένα και περισσότεροι έμποροι λιανικής αρχίζουν να χρεώνουν τους καταναλωτές για την επιστροφή αγορών στο διαδίκτυο, με τη βρετανική αλυσίδα μόδας New Look να εισαγάγει χρέωση, ακολουθώντας το παράδειγμα των Zara και Boohoo Group Plc.
Ο υψηλότερος πληθωρισμός των τελευταίων περίπου τεσσάρων δεκαετιών επιβαρύνει τους καταναλωτές και τους ωθεί να δώσουν προτεραιότητα σε βασικά προϊόντα όπως τα τρόφιμα και η θέρμανση. Με περισσότερους καταναλωτές να αγοράζουν με πίστωση και να επιστρέφουν αγαθά στα καταστήματα, οι καλύτερες από το αναμενόμενο πωλήσεις των Χριστουγέννων μπορεί να μην είχαν τόσο νόημα όσο ήλπιζαν ορισμένοι αναλυτές.
«Οι άνθρωποι είναι πολύ πιο επιλεκτικοί σχετικά με το τι θέλουν να κρατήσουν», δήλωσε η Pippa Stephens, αναλύτρια στην GlobalData Plc . «Πολλοί έμποροι δυσκολεύονται με αυτό».
Aγαθά 7,2 δισ.
Οι επιστροφές είναι δαπανηρές για τους εμπόρους τόσο ως προς τα χαμένα έσοδα όσο και σε ό,τι αφορά το κόστος προκειμένου να πωληθεί εκ νέου ένα προϊόν. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αγαθά αξίας περίπου 7,2 δισεκατομμύρια δολ. επιστράφηκαν πέρυσι και αυτό αναμένεται να αυξηθεί σε περισσότερα από 8 δισ. έως το 2027, σύμφωνα με την GlobalData.
Η Asos Plc κατηγόρησε εν μέρει τις επιστροφές για τη μείωση των κερδών. Σε αντίθεση με το Boohoo, το οποίο χρεώνει 3 δολ. ανά πακέτο, η Asos έχει διατηρήσει δωρεάν τις επιστροφές. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Jose Antonio Ramos Calamonte χαρακτήρισε τις δωρεάν επιστροφές ως βασικό μέρος της στρατηγικής της εταιρείας.
Οι επιστροφές έχουν αυξηθεί από την πανδημία, όταν τα lockdowns σήμαιναν ότι οι περισσότερες αγορές ρούχωνγινόταν διαδικτυακά. Επιπλέον, η επιστροφή στην εργασία και τις εκδηλώσεις, σε συνδυασμό με το υψηλότερο κόστος ζωής, έχει κάνει τους καταναλωτές να απαιτούν πολλά περισσότερα.
«Προς το παρόν, οι καταναλωτές διατηρούν μόνο αυτό που πραγματικά αγαπούν», δήλωσε η Jelle Schoenmaker, διευθύνουσα σύμβουλος της ReBound.
Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι επιστροφές μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς αυξήθηκαν κατά 26% σε περισσότερα από 50.000 προϊόντα, σύμφωνα με την ParcelLab, η οποία συνεργάζεται με εμπορικά σήματα όπως η H&M και η Bose.
Σκουπίδια
Το πρόβλημα έχει οδηγήσει σε βουνά από εμπορεύματα να σαπίζουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, με μόνο το 75% των επιστρεφόμενων προϊόντων να μεταπωλούνται. Ο πάροχος Logistics Inc. βοηθά τους λιανοπωλητές να επαναφέρουν τα προϊόντα στους πελάτες προσθέτοντας νέα ετικέτα, καθαρίζοντας και επιδιορθώνοντας σπασμένα αντικείμενα. Πέρυσι περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης επιστράφηκαν στην GXO σε όλη την Ευρώπη και τουλάχιστον το 90% μεταπωλήθηκαν, σύμφωνα με τον επικεφαλής στρατηγικής Neil Shelton.
«Βλέπουμε μια σημαντική ώθηση από τις εταιρείες να επαναχρησιμοποιήσουν το απόθεμα που επιστρέφεται και να οδηγείται σε πώληση, ελπίζουμε στο 100%», δήλωσε ο Shelton, η εταιρεία του οποίου παρέχει αποθήκευση σε εμπόρους λιανικής.
Latest News
Αυτές είναι οι πλουσιότερες χώρες του κόσμου – Η θέση της Ελλάδας
Ορισμένες επωφελούνται από την ύπαρξη εξελιγμένων χρηματοοικονομικών τομέων και φορολογικών συστημάτων που προσελκύουν ξένες επενδύσεις
Το πιο γερό πορτοφόλι - Ο Μασκ κοντράρει στα ίσια τον Τζεφ Μπέζος
Πώς εξελίσσεται η μάχη των δισεκατομμυριούχων
Η Burger King τα βάζει με τον πληθωρισμό - Υπόσχεται «τιμές για όλους»
Ο Πάτρικ Ντόλι της μητρικής Restaurant Brands λέει ότι οι ποικίλες τιμές βοηθούν τους πελάτες που επιβαρύνονται από τον πληθωρισμό
Πώς η American Express προσελκύει νεότερους καταναλωτές
Ο διευθύνων σύμβουλος Στιβ Σκουέρι ανέφερε πώς η εταιρεία προσέλκυσε περισσότερους πελάτες Millenials και Generation Z
Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του
«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση
Η Ανατολική Ευρώπη ξεπερνά το «Μεσογειακό Κλαμπ» σε βιοτικό επίπεδο
Η βελτίωση αυτή υλοποιεί επί τις ουσίας τις «υποσχέσεις» για ευημερία που δόθηκαν στα έθνη που έγιναν μέλη της ΕΕ από το 2004
Eρντογάν: Αναστολή εμπορικών σχέσεων με το Ισραήλ μέχρι να δεχθεί εκεχειρία στη Γάζα
«Θα παρακολουθούμε τις συνέπειες του μέτρου που λάβαμε σε συνεργασία με τους κύκλους των επιχειρηματιών μας», τόνισε
Tesla vs Tesla: Η δικαστική διαμάχη του Μασκ στην Ινδία
Η δίκη για την υπόθεση του εμπορικού σήματος αναμένεται να συνεχιστεί στις 22 Μαΐου
Γιατί η Ιαπωνία προσανατολίζεται σε νομισματική σύσφιγξη
«Όταν υπάρχει υπερβολική κίνηση, μπορεί να είναι απαραίτητο να εξομαλυνθεί», ανέφερε ο Shunichi Suzuki
Πώς η Wall Street διόγκωσε τη στεγαστική κρίση - Να πάρουν σπίτια από τις εισηγμένες προσπαθούν οι νομοθέτες
Οι νομοθέτες λένε ότι οι επενδυτές που άρπαξαν εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια αυξάνουν τις τιμές των κατοικιών