Δύο ήταν οι προσφορές που κατατέθηκαν στον διαγωνισμό για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να μπει σύντομα σε… ράγες λειτουργίας.
Ειδικότερα, οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις–Neo Trans (Κορέα) και ATM (Ιταλία)-Egis (Γαλλία) κατέθεσαν σήμερα δεσμευτικές προσφορές για το μεγάλο αυτό έργο ΣΔΙΤ.
Επικεφαλής του πρώτου σχήματος είναι η Άκτωρ Παραχωρήσεις που κατέβηκε με την Neo Trans, μια εταιρεία της Νοτίου Κορέας που διαχειρίζεται τις γραμμές Shinbundang Line και EverLine (Μετρό Σεούλ). Το δεύτερο σχήμα έχει επικεφαλής την ΑΤΜ (Azienda Trasporti Milanesi), εταιρεία που έχει αναλάβει τα δίκτυα Μετρό σε Μιλάνο και Κοπεγχάγη, μαζί με τη γαλλική Egis έναν όμιλο με περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας σε μετρό χωρίς οδηγό. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Αττικό Μετρό.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα ορόσημα του 2023 και οι επόμενοι διαγωνισμοί
Το έργο ΣΔΙΤ έχει συνολική εκτιμώμενη αξία με ΦΠΑ 362,08 εκατ. ευρώ και αφορά σε 11ετή σύμβαση με τον ανάδοχο. Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων, καθώς και του τροχαίου υλικού, τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Τροπολογία για τη λειτουργία μέχρι την κατακύρωση του διαγωνισμού
Μέχρι να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός και να εκπαιδευτούν τα 80 άτομα – προσωπικού του αναδόχου, την ευθύνη για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει για περίοδο 2 + 1 ετών η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Hitachi, η οποία και το κατασκευάζει, σύμφωνα με σχετική τροπολογία που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα – Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα – Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών», με σκοπό τη ρύθμιση της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, αμέσως μετά την κατασκευαστική περίοδο.
Με την τροπολογία αυτή μεταξύ άλλων παρέχεται (άρθρο 12) η δυνατότητα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), ανάθεσης από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά) στον Ανάδοχο του Βασικού Έργου για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών με δυνατότητα προαίρεσης για ένα (1) ακόμη έτος, αμέσως μετά την περίοδο κατασκευής του.
Οι επόμενες επεκτάσεις
Η πρώτη επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης που μπαίνει σε τροχιά είναι προς τα δυτικά, σε πολυπληθείς γειτονιές της πόλης με περίπου 500.000 κατοίκους. Εκτιμάται πως αυτό το έργο θα δημιουργήσει νέους πόλους ανάπτυξης στην πόλη. Η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες, την οποία θα αναλάβει η ΑΚΤΩΡ, αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα. Το έργο θα ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και με μήκος περίπου 11 χλμ., σε κυκλική μορφή, θα περνά από τους εξής σταθμούς: Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Νεάπολη.
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα είναι ο επόμενος προορισμός του μετρό της πόλης. Αυτή την περίοδο προωθούνται οι μελέτες (τοπογραφικές και τεχνικές) για όλες τις επεκτάσεις του δικτύου. Παράλληλα, η Αττικό Μετρό προετοιμάζει την προκήρυξη ενός νέου διαγωνισμού ως το τέλος του χρόνου για σύμβουλο σχετικά με όλα τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο