Δύο ήταν οι προσφορές που κατατέθηκαν στον διαγωνισμό για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να μπει σύντομα σε… ράγες λειτουργίας.

Ειδικότερα, οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις–Neo Trans (Κορέα) και ATM (Ιταλία)-Egis (Γαλλία) κατέθεσαν σήμερα δεσμευτικές προσφορές για το μεγάλο αυτό έργο ΣΔΙΤ.

Επικεφαλής του πρώτου σχήματος είναι η Άκτωρ Παραχωρήσεις που κατέβηκε με την Neo Trans, μια εταιρεία της Νοτίου Κορέας που διαχειρίζεται τις γραμμές Shinbundang Line και EverLine (Μετρό Σεούλ). Το δεύτερο σχήμα έχει επικεφαλής την ΑΤΜ (Azienda Trasporti Milanesi), εταιρεία που έχει αναλάβει τα δίκτυα Μετρό σε Μιλάνο και Κοπεγχάγη, μαζί με τη γαλλική Egis έναν όμιλο με περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας σε μετρό χωρίς οδηγό. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Αττικό Μετρό.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα ορόσημα του 2023 και οι επόμενοι διαγωνισμοί

Το έργο ΣΔΙΤ έχει συνολική εκτιμώμενη αξία με ΦΠΑ 362,08 εκατ. ευρώ και αφορά σε 11ετή σύμβαση με τον ανάδοχο. Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων, καθώς και του τροχαίου υλικού, τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Τροπολογία για τη λειτουργία μέχρι την κατακύρωση του διαγωνισμού

Μέχρι να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός και να εκπαιδευτούν τα 80 άτομα – προσωπικού του αναδόχου, την ευθύνη για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει για περίοδο 2 + 1 ετών η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Hitachi, η οποία και το κατασκευάζει, σύμφωνα με σχετική τροπολογία που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα – Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα – Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών», με σκοπό τη ρύθμιση της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, αμέσως μετά την κατασκευαστική περίοδο.

Με την τροπολογία αυτή μεταξύ άλλων παρέχεται (άρθρο 12) η δυνατότητα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), ανάθεσης από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά) στον Ανάδοχο του Βασικού Έργου για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών με δυνατότητα προαίρεσης για ένα (1) ακόμη έτος, αμέσως μετά την περίοδο κατασκευής του.

Οι επόμενες επεκτάσεις

Η πρώτη επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης που μπαίνει σε τροχιά είναι προς τα δυτικά, σε πολυπληθείς γειτονιές της πόλης με περίπου 500.000 κατοίκους. Εκτιμάται πως αυτό το έργο θα δημιουργήσει νέους πόλους ανάπτυξης στην πόλη. Η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες, την οποία θα αναλάβει η ΑΚΤΩΡ, αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα. Το έργο θα ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και με μήκος περίπου 11 χλμ., σε κυκλική μορφή, θα περνά από τους εξής σταθμούς: Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Νεάπολη.

Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα είναι ο επόμενος προορισμός του μετρό της πόλης. Αυτή την περίοδο προωθούνται οι μελέτες (τοπογραφικές και τεχνικές) για όλες τις επεκτάσεις του δικτύου. Παράλληλα, η Αττικό Μετρό προετοιμάζει την προκήρυξη ενός νέου διαγωνισμού ως το τέλος του χρόνου για σύμβουλο σχετικά με όλα τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές