
Αλλαγή σελίδας για τη Nokia. Η φινλανδική εταιρεία κατασκευής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, που κάποτε ήταν η κορυφαία σε πωλήσεις εταιρεία κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, ανακοίνωσε την Κυριακή ότι εγκαταλείπει το παλαιό της λογότυπο και ότι αλλάζει «ταυτότητα επωνυμίας» έπειτα από σχεδόν έξι δεκαετίες, καθώς επικεντρώνεται στην «επιθετική ανάπτυξη».
Το νέο λογότυπο συνίσταται από πέντε διαφορετικά «σχήματα» που με κάποια φαντασία από όποιον προσπαθεί να να διαβάσει, σχηματίζουν τα γράμματα της λέξης NOKIA. Πρόκειται για μια ανάλογη – αν και επί το πολύ αφαιρετικότερο – αλλαγή με εκείνη που έκανε πρόσφατα στο λογότυπό της η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία ΚΙΑ, η οποία έγινε ΚΙΛ.
Αναπάντητες κλήσεις παντού για τους Ρώσους, μετά την αποχώρηση Nokia και Ericsson
Η φινλανδική εταιρεία έφθασε στο σημείο να εγκαταλείψει και το εμβληματικό μπλε χρώμα του παλιού λογότυπου για να υιοθετήσει μια «γκάμα χρωμάτων ανάλογα με τη χρήση», όπως χαρακτηριστικά γράφει το Reuters. «Το μπλε χρώμα έφερνε στο νου τα έξυπνα κινητά. Όμως σήμερα είμαστε μια εταιρεία τεχνολογικού εξοπλισμού», δήλωσε στο βρετανικό πρακτορείο ειδήσεων ο διευθύνων σύμβουλος της Nokia Πέκα Λούντμαρκ.
Ο Λούντμαρκ έδωσε έμφαση στη θέληση της επιχείρησης να ξεκόψει από την ένδοξη στην αρχή (αλλά με άδοξο τέλος) εμπλοκή της με τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας. Ως γνωστόν, το 2014 ο κλάδος κατασκευής κινητών της Nokia εξαγοράστηκε από τη Microsoft.

Τριφασική στρατηγική
Τα νέα για τη «νέα εποχή» που εγκαινιάζει η Nokia έγιναν γνωστά στη Βαρκελώνη, μία ημέρα προτού ανοίξει τις πύλες του το ετήσιο Mobile World Congress (MWC) – διεξάγεται από τη Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου έως την Πέμπτη 2 Μαρτίου στην καταλανική πρωτεύουσα.
Πρόκειται για μια επιχειρηματική κίνηση που ενορχήστρωσε και εκτελεί ο Πέκα Λούντμαρκ, ο οποίος από το 2020 που ανέλαβε τη φινλανδική εταιρεία καθόρισε μια στρατηγική αναγέννησης και αναοριοθέτησης της εταιρείας στο παγκόσμιο επιχειρηματικό στερέωμα, η οποία περιλαμβάνει τρία στάδια: την επαναφορά, την επιτάχυνση και την κλίμακα (την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακος κατά βάση, αλλά αυτό το στάδιο θα αναλυθεί όταν θα φθάσει η ώρα του).
Έχοντας ολοκληρώσει το στάδιο επαναφοράς (έχοντας καταφέρει να ξαναστήσει τη Nokia στα πόδια της δηλαδή, μετά το έδαφος που έχασε έναντι του ανταγωνισμού και δη της Apple και της Samsung όταν επικράτησαν τα έξυπνα κινητά), ο φινλανδός μάνατζερ ανακοίνωσε από τη Βαρκελώνη τη θριαμβευτική είσοδο της επιχείρησης στο δεύτερο στρατηγικό στάδιο ανάπτυξής της, στο στάδιο της «επιτάχυνσης».
Αυτό σημαίνει ότι δίχως να χαλαρώνει τον αρχικό της στόχο (να αναπτύσσει δηλαδή την παροχή υπηρεσιών σε εταιρείες τηλεπικοινωνιών), επεκτείνεται και εστιάζει πλέον στις πωλήσεις εξοπλισμού σε άλλες επιχειρήσεις.
Στόχος και πάλι η κορυφή
«Πέρυσι αυξήσαμε κατά 21% τις πωλήσεις εξοπλισμού σε επιχειρήσεις, που έφθασαν στα 2,11 δισ. δολάρια ή στο 8% του συνολικού τζίρου μας», δήλωσε την Κυριακή ο Λούντμαρκ. «Στόχος μας είναι να το κάνουμε διψήφιο το ποσοστό αυτό συντομότερο δυνατό», τόνισε.
Όπως διευκρινίζει το Reuters, μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας συνεργάζονται με κατασκευαστές τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, όπως η Nokia, για την κατασκευή και πώληση ιδιωτικών δικτύων 5G καθώς και μηχανισμούς για αυτοματοποιημένες εργοστασιακές μονάδες παραγωγής σε πελάτες τους, κυρίως στον κατασκευαστικό τομέα.
Πρόκειται δηλαδή για έναν επανασχεδιασμό της πορείας ανάπτυξης των διάφορων λειτουργιών της Nokia, με στροφή της επιχείρησης σε εναλλακτικές δραστηριότητες. Κάτι που προϋποθέτει και αποεπενδύσεις. «Το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε είναι πολύ σαφές. Θέλουμε να συνεργαζόμαστε μόνο με επιχειρήσεις δια μέσου των οποίων θα αποκτούμε ηγετική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε ο Λούντμαρκ.
Αυτοματισμοί και data
Στο πλαίσιο αυτό η στροφή της Nokia προς τον εργοστασιακό αυτοματισμό και τις βάσεις δεδομένων ελπίζεται ότι θα την οδηγήσει στη θέση να δεσμεύσει, κατά κάποιον τρόπο, ως πελάτες ή συνεργάτες μεγάλους τεχνολογικούς ομίλους, όπως τη Microsoft και την Amazon. Διότι, όπως είπε ο Λούντμαρκ, «θα υπάρξουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι εμπλοκής με τους ομίλους αυτούς, άλλοτε θα είναι οι συνεργάτες μας και άλλοτε μπορεί να είναι πελάτες μας».
Ο φινλανδός μάνατζερ εξέφρασε εξάλλου τη βεβαιότητά του ότι η σχέση αυτή θα οδηγήσει αναπόφευκτα και σε καταστάσεις όπου οι μεγάλοι τεχνολογικοί όμιλοι θα είναι ανταγωνιστές της Nokia.
Το Reuters σημειώνει ότι ο κλάδος κατασκευής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού δέχεται στην παρούσα διεθνή συγκυρία πιέσεις. «Το μακροοικονομικό περιβάλλον στις αγορές με μεγάλα περιθώρια κέρδους, όπως είναι η αγορά της Βόρειας Αμερικής, δεν ευνοεί την αύξηση της ζήτησης», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Σε μετάβαση η αγορά
Εν προκειμένω σε αναπτυξιακή πορεία βρίσκονται αγορές χαμηλών περιθωρίων κέρδους, όπως είναι η ινδική. Αλλά αυτές φαίνεται ότι δεν αρκούν για να καλύψουν τη διαφορά. «Η συγκυρία αυτή οδήγησε την ανταγωνίστρια της Nokia, τη σουηδική Ericsson, να προχωρήσει σε 8.500 απολύσεις εργαζομένων», θυμίζει το πρακτορείο.
«Η Ινδία είναι την περίοδο αυτή η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για μας. Έχει όμως χαμηλότερα περιθώρια κέρδους κι αυτή είναι μια διαρθρωτική αλλαγή στην οποία είμαστε υποχρεωμένοι να προσαρμοστούμε», τόνισε ο Λούντμαρκ, εκφράζοντας παράλληλα την πρόβλεψη ότι «η αγορά της Βόρειας Αμερικής θα ισχυροποιηθεί το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους».


Latest News

Ο αγώνας δρόμου για την ΑΙ μόλις ξεκίνησε - H Βig Tech διπλασιάζει τις επενδύσεις
Microsoft, Google και Meta Platforms έχουν προβλέψει αθροιστικά κεφαλαιουχικές δαπάνες τουλάχιστον 215 δισεκατομμυρίων δολαρίων για to 2025
![Μασκ: Καμπανάκι από τη μεγάλη πτώση στις πωλήσεις Tesla στην Ευρώπη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/lon-mask-600x400.jpg)
Καμπανάκι για Μασκ η μεγάλη πτώση στις πωλήσεις Tesla στην Ευρώπη [γράφημα]
Πως κινούνται οι πωλήσεις των οχημάτων Tesla του Μασκ στην Ευρώπη - Τι συμβαίνει σε Γαλλία και Γερμανία

Εξαγορά του 70% της Vitamin Media από την Softweb
Στόχος της Softweb με την εξαγορά της Vitamin Media είναι η δημιουργία ενός ομίλου τεχνολογίας και digital marketing

Με αργούς ρυθμούς υιοθετούν οι επιχειρήσεις την τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte
Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, η χρήση των συστημάτων Αgentic AI (Αυτόνομων Συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης που δρουν με ελάχιστη ή καμία ανθρώπινη παρέμβαση) αυξάνεται

Breezy: Ρομποτική μονάδα αναβάθμισης μεταχειρισμένων smartphone στην Πολωνία
Το νέο εργοστάσιο της Breezy στην Πολωνία ευθυγραμμίζεται με τα πρότυπα «Βιομηχανία 5.0»

Έως το 2030 η Ελλάδα θα έχει αναπτύξει 18 data center
«Η προσπάθεια αποδίδει καρπούς και ετοιμάζονται οι απαραίτητες υποδομές ώστε να διασφαλιστεί επαρκής ηλεκτροδότηση» είπε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης από το 14ο Athens Energy Summit

Στο στόχαστρο της ελληνικής Αρχής Δεδομένων η DeepSeek
Έρευνα κατά της κινεζικής DeepSeek για ενδεχόμενη παραβίαση του GDPR

«Τελειώνει» η συμπερίληψη στους στόχους προσλήψεων της Google
Η Google υποστηρίζει ότι είναι υποχρεωμένη να αλλάξει τις πολιτικές της για να συμμορφωθεί με τις νέες απαιτήσεις της κυβέρνησης Τραμπ.

Τα μάτια στραμένα στο Παρίσι - Τι αναμένεται στη Σύνοδο για την ΑΙ
H Σύνοδος του Παρισιού θα προσελκύσει το ενδιαφέρον κυβερνήσεων και εταιρειών από όλο τον κόσμο

Ανακοινώθηκε το νέο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης Gemini 2.0 της Google
Οι συνεχιζόμενες εκδόσεις αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την Google να επενδύει σε μεγάλο βαθμό σε «πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης»