Η διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων -με φόντο το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη– ενδέχεται να προκαλέσει εκτεταμένα προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά. Και αυτό γιατί  συγκεντρώνεται μεγάλος όγκος εμπορευμάτων, τα οποία οι εταιρείες και κυρίως η Cosco δεν θα μπορέσουν να διοχετεύσουν στα σημεία προορισμού. Στο πλαίσιο αυτό, φέρονται να επεξεργάζονται εναλλακτικές λύσεις για την αποσυμφόρηση του Terminal και την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Συγκεκριμένα, στο τραπέζι έχει πέσει η λύση της ενεργοποίησης μικρότερων containerships τα οποία θα επαναδρομολογηθούν προς τον Πειραιά και από εκεί θα τραβήξουν ρότα προς το λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία, μεταφέροντας εμπορεύματα που έχουν προορισμό την Κεντρική Ευρώπη.

Υπενθυμίζεται πως τα σωματεία των σιδηροδρομικών συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για έβδομη ημέρα, τονίζοντας ότι δίνουν μάχη για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων αλλά και για να λάμψει η αλήθεια και να βρεθούν οι ένοχοι του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται. «Απαιτούμε από όλους τους αρμόδιους φορείς να προχωρήσουν άμεσα στη λήψη των σχετικών μέτρων, προκειμένου να αποκατασταθεί η ασφάλεια στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με σκοπό να μη βιώσουν ξανά εργαζόμενοι και συμπολίτες μας τέτοια ολέθρια τραγωδία», προσθέτουν οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους.

Κομβικός ο σιδηρόδρομος

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας αποτελούσε ανέκαθεν κομβικό σημείο, καθώς μέσω της διαδρομής των Βαλκανίων προς την Ευρώπη (Σερβία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.λπ.) δύναται να εξοικονομηθούν έως και επτά ημέρες σε σχέση με τη θαλάσσια διαδρομή που καταλήγει στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας.

Γι’ αυτό τον λόγο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, προωθήθηκε η απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού της σιδηροδρομικής εταιρείας PEARL (Piraeus Europe Asia Rail Logistics) από την Cosco, δια μέσου της Ocean Rail Logistics. Το 2021 η PEARL δρομολόγησε 1.400 τρένα, το 2020 1.297 τρένα και το 2018 749 τρένα, μεταφέροντας 102,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 92,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και 44,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια αντίστοιχα. Συνολικά, από τα 5,3 εκατ. containers που διακίνησε ο Πειραιάς το 2021 μόνο τα 100.000 να διακινήθηκαν με τρένο, ωστόσο η κίνηση ήταν αυξητική.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία