
Ανακοινώθηκαν τα ονόματα των νέων, μεταβατικών διευθυντών και διευθύνοντων συμβούλων των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.
Τέμπη: Σήμερα ανακοινώνονται οι αποζημιώσεις για τα θύματα της τραγωδίας
Τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΣΕ ΑΕ αναλαμβάνει ο κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, συγκοινωνιολόγος, σήμερα τεχνικός σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.
Τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ αναλαμβάνει ο κ. Χρήστος Παληός, πολιτικός μηχανικός, σήμερα μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, «οι ανωτέρω αναλαμβάνουν μεταβατικά τις θέσεις αυτές έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής νέων διοικητών. Εντός των επόμενων ημερών θα δημοσιευτεί προς τούτο δημόσια διεθνής πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος».
Τι είχε πει ο κ. Τερεζάκης
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Τερεζάκης ήταν ο μόνος που βγήκε από τον ΟΣΕ μετά το δυστύχημα προκειμένου να δώσει κάποιες εξηγήσεις για το πώς συνέβη.
Για τις συνθήκες του δυστυχήματος είχε στο Mega o Παναγιώτης Τερεζάκης, σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ: «Η Λάρισα είχε τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο. Μετά το 2011 άρχισαν τα συστήματα να καταρρέουν. Τα κτίρια της τηλεδιοίκησης έχουν εξοπλισμό που είναι σβηστός. Τα έξω συστήματα έχουν πια κοπεί, έχουν λεηλατηθεί».
Για τον σταθμάρχη ανέφερε: «Ο σταθμάρχης ήταν στην διακίνηση εμπορευμάτων. Το 2011 με τις μετατάξεις πήγε σε άλλο οργανισμό του Δημοσίου, στα πλαίσια περικοπής προσωπικού. Εν συνεχεία, πριν από ενάμιση χρόνο, ανοίξανε πάλι οι μετατάξεις και είχαν την δυνατότητα άτομα που ήταν σε κάποιους οργανισμούς να έρθουν ακόμη και στον ΟΣΕ και δήλωσε ότι θέλει να γίνει σταθμάρχης».
Για την εκπαίδευση ως σταθμάρχης ο κ. Τερεζάκης επιβεβαίωσε ότι προβλέπεται ένας χρόνος εκπαίδευσης για τα βασικά συστήματα χειρισμού.
«Το τραγικό είναι ότι 5χλμ. πριν από την περιοχή που έγινε το περιστατικό, μέχρι εκείνο το σημείο, επειδή η Λάρισα διαθέτει σύστημα τοπικού πίνακα χειρισμού σηματοδότησης από την κονσόλα πάνω το τρένο φαινόταν πού πήγαινε» σύμφωνα με τα όσα είπε μεταξύ άλλων ο σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ και είπε ότι ο 59χονος σταθμάρχης δεν μπορούσε να δει την εμπορική αμαξοστοιχία.
Στη συνέχεια ξεκαθάρισε ο κ.Τερεζάκης: «Όταν βλέπεις ένα τρένο να πηγαίνει ανάποδα, το να κάνεις ανάποδη κυκλοφορία σε ένα τρένο έχει ένα πολύ αυστηρό πρωτόκολλο, πώς το βάζεις, πώς το εκφωνεί ο σταθμάρχης πώς το αντιλαμβάνεται, το μεταφέρει και το εκτελεί ο μηχανοδηγός αλλά και τι μήνυμα δίνει ο μηχανοδηγός».
«Το ένα από τα δύο τρένα, και συγκεκριμένα το επιβατικό, για 5μιση χλμ, βόρεια, στην γραμμή καθόδου ήταν ορατό στον πίνακα σηματοδότησης», είπε ο Παναγιώτης Τερεζάκης.
Επιπλέον ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ ανέφερε ότι τόσο ο μηχανοδηγός όσο και ο σταθμάρχης σε κάθε σταθμό, βάσει του κανονισμού, θα πρέπει να γίνεται αναγγελία θέσης του τρένου και η επιβεβαίωση αντίστοιχα ότι ακούστηκε το μήνυμα.
Αναφορικά με τις δικλείδες ασφαλείας που θα έπρεπε να λειτουργήσουν, αλλά δεν λειτούργησαν εξήγησε: «Από το 2011 το σύστημα άρχισε να καταρρέει για διάφορους λόγους, όπως η σταδιακή μείωση προσωπικού, σταδιακή μείωση της χρηματοδότησης αλλά και οι λεηλασίες στις γραμμές των τρένων».
Καταλήγοντας ο κ. Τερεζάκης παραδέχθηκε: «Δεν μπορώ να κοιτάξω στα μάτια τις μανάδες που έχασαν τα παιδιά τους».

Π. Τερεζάκης


Latest News

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα

Τραμπ: Νομίζω έχουμε συμφωνία με τη Ρωσία – Πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνία με τον Ζελένσκι
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε το βράδυ χθες Τετάρτη (τοπική ώρα) στον Λευκό Οίκο πως θεωρεί ότι έχει κλείσει «συμφωνία με τη Ρωσία»

Απλώνοντας μέχρι εκεί που αντέχει η τσέπη
Η μεγάλη υπόθεση ωστόσο για τη χώρα, το σημαντικό εάν πηγαίνουμε στη σωστή ή τη λάθος κατεύθυνση είναι ξανά το παλιό αυτό που παρακολουθούσαμε στα «μαύρα» χρόνια