Κλειστή για όλων των ειδών τα οχήματα παραμένει από το βράδυ της Πέμπτης 16 Μαρτίου η γέφυρα Σερβίων Κοζάνης, με απόφαση του Περιφερειάρχη δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Κασαπίδη.

Γέφυρα Σερβίων: Αδιανόητη καταγγελία από μηχανικό – «Συντήρηση δεν έγινε ποτέ στα 50 χρόνια λειτουργίας της»

Η Περιφερειακή Αρχή προχώρησε σε αυτή την απόφαση έπειτα από εισηγήσεις ειδικών επιστημόνων που διαπίστωσαν ότι υπάρχει συνεχής διεύρυνση των ρωγματώσεων στους τένοντες της γέφυρας με κίνδυνο την κατάρρευση μέρους του οδοστρώματος.

Με την βοήθεια της Τροχαίας Κοζάνης η ρύθμιση της κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων γίνεται από τη γέφυρα Ρυμνίου, ενώ η κίνηση για τα ΙΧ φορτηγά γίνεται μέσω της Εγνατίας οδού είτε προς Θεσσαλονίκη είτε προς Μέτσοβο – Καλαμπάκα.

Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι «εργαζόμαστε ασταμάτητα για την όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και την ελαχιστοποίηση των οικονομικών συνεπειών για την περιοχή».

Η εισαγγελική παρέμβαση

Χθες το πρωί, η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Κοζάνης με εντολή της προς στην Αστυνομική διεύθυνση Κοζάνης διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, στην οποία τονίζει την ανάγκη «να ληφθούν μέτρα παντελούς απαγόρευσης της κυκλοφορίας στην γέφυρα εάν διαπιστωθεί η παραμικρή πιθανότητα κινδύνου κατάρρευσής της».

Η υψηλή Γέφυρα Σερβίων είναι μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα, μήκους 1.372 μέτρων, αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας και συνδέει τη δυτική Μακεδονία με την Κεντρική και Νότια Ελλάδα.

Πηγή φωτογραφίας: Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

«Δεν έγιναν ποτέ έργα συντήρησης»

Σημειώνεται ότι, μετά τον εντοπισμό σοβαρών φθορών στη γέφυρα, η κυκλοφορία φορτηγών είχε ήδη απαγορευτεί. Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ ο Αθανάσιος Βούρας, μηχανικός, προϊστάμενος στο τμήμα Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Έργων στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, αποκάλυψε μάλιστα ότι εδώ και 50 χρόνια που λειτουργεί η Γέφυρα δεν έχουν γίνει έργα συντήρησης.

«Η μόνη συντήρηση αν μπορούμε να το πούμε έτσι, ήταν η αλλαγή ασφαλτοτάπητα που έγινε πριν από μερικά χρόνια και το κλείσιμο των αρμών που υπήρχαν ανάμεσα στα τμήματα της γέφυρας», είπε.

Επειδή κάθε έργο είναι διαφορετική περίπτωση, δεν υπάρχει ένας ενιαίος κανονισμός που ορίζει τα διαστήματα στα οποία πρέπει να γίνεται έλεγχος, εξήγησε ο κ. Βούρας, τόνισε ωστόσο ότι έλεγχοι και συντηρήσεις πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία μπορεί να είναι και διετίες, τριετίες. «Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν και μικρής έκτασης φθορές, οι οποίες μπορούν να επιδιορθωθούν άμεσα και γρήγορα και χωρίς να το καταλάβει και κανένας», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως «50 χρόνια είναι πολλά».

«Αυτή η μελέτη αλλά και το έργο είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση, η οποία ήδη έχει δρομολογηθεί και περιμένουμε αυτή τη στιγμή χρηματοδότηση από το υπουργείο για να ξεκινήσει η μελέτη της συντήρησης» επισήμανε ο κ. Βούρας.

Η ρωγμή

Στη συνέχεια πρόσθεσε πως «μέχρι να γίνει όλη αυτή η διαδικασία, προχωρήσαμε σε κάποιους μακροσκοπικούς ελέγχους, δηλαδή κοιτάξαμε με το μάτι αν βλέπουμε κάτι και διαπιστώθηκε πριν από δύο χρόνια ότι υπήρχε μια ρωγμή την οποία θεωρήσαμε καταρχήν ότι έχρηζε άμεσης αντιμετώπισης, πέρα από τη γενικότερη συντήρηση της γέφυρας. Κάναμε λοιπόν πέρυσι δύο μελέτες γρήγορες, fast track, για να εντοπίσουμε ακριβώς το πρόβλημα. Έγινε το σενάριο της επισκευής. Φέτος ξεκινήσαμε την επισκευή αυτού του τμήματος, στο οποίο διαπιστώθηκε η ρωγμή που κατά τη διαδικασία και με βάση αυτό που έπρεπε να κάνουμε, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε πρόβλημα με δύο τένοντες από τη γέφυρα».

«Άρα αυτό σημαίνει αναθεωρούμε την αντιμετώπιση, δηλαδή θα τροποποιήσουμε τον τρόπο επιδιόρθωσης σε αυτό το σημείο πιστεύω γρήγορα, θα είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, τα οποία είναι ένα 1-2 μήνες να τελειώσουμε, καιρού επιτρέποντος και μέχρι τότε, επειδή ακριβώς θέλουμε να είμαστε υπέρ της ασφαλείας, πήραμε την απόφαση να διώξουμε την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων από άλλες οδούς. Ξέρω ότι δημιουργεί πρόβλημα στην καθημερινότητα του κόσμου, αλλά είναι πιο ασφαλές», ανέφερε ο κ. Βούρας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές