
Η ΕΕ πλησιάζει σε συμφωνία για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών μετά τη γερμανική αποδοχή για τα συνθετικά καύσιμα.
Οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ πρόκειται να εγκρίνουν τους κανόνες CO2 για τα αυτοκίνητα την Τρίτη, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αγορά φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: Στα 300 δισ. δολάρια έως το 2027
Συμφωνία-ορόσημο
Μετά από έναν μήνα διαμάχης, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να συμφωνήσει σε κανόνες ορόσημο που θα απαιτούν τα νέα αυτοκίνητα να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, σηματοδοτώντας ένα ουσιαστικό τέλος στην εποχή των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Οι υπουργοί Ενέργειας πρόκειται να υπογράψουν τους κανόνες για τη μείωση των εκπομπών από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας την Τρίτη, μετά από συμφωνία μεταξύ του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ και της Γερμανίας σχετικά με διατάξεις που θα επιτρέψουν χώρο για αυτοκίνητα που λειτουργούν αποκλειστικά με τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα μετά το 2035.
Tι είναι τα e-fuels
Eίναι καύσιμα που μπορούν να καταναλώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων από την ατμόσφαιρα εκπομπών CO2 και υδρογόνου που παράγεται με τη σειρά του από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Αφού οι υπουργοί υποστήριξαν τη συμφωνία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει κανόνες ώστε να επιτρέπονται τα αυτοκίνητα συνθετικών καυσίμων στους δρόμους της Ευρώπης, σύμφωνα με δήλωση που είδε το Bloomberg. Στη συνέχεια θα προτείνει νέους κανονισμούς το φθινόπωρο, που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων εκπομπών του μπλοκ.
Εάν αυτή η πρόταση απορριφθεί από το κοινοβούλιο ή τα κράτη μέλη, η επιτροπή είπε ότι θα ακολουθήσει μια διαφορετική διαδικασία για να εργαστεί προς τα συνθετικά καύσιμα.
Η Επιτροπή «έχει δεσμευτεί για μια τεχνολογικά ουδέτερη ρύθμιση για το κλίμα, ιδίως όσον αφορά τη ρύθμιση των προτύπων εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα και ελαφρά οχήματα», αναφέρει η δήλωση, την οποία είδε το Bloomberg. «Μετά τη διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, η Επιτροπή θα προτείνει επίσης, το φθινόπωρο του 2023, έναν κατ’ εξουσιοδότηση νόμο που θα προσδιορίζει πώς τα οχήματα μόνο με ηλεκτρονικά καύσιμα θα συμβάλλουν στον στόχο μείωσης των εκπομπών CO2».
Η συμφωνία αναμένεται να αλλάξει ελάχιστα όσον αφορά τα μακροπρόθεσμα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός από τα πιο προηγμένα οχήματα.

Τα συνθετικά καύσιμα, που κατασκευάζονται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και διοξειδίου του άνθρακα που συλλαμβάνεται από τον αέρα, δεν θεωρούνται βιώσιμη λύση για τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων, δεδομένου του υψηλού κόστους και της τρέχουσας έλλειψης διαθεσιμότητας. Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος των αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένεται να παραμείνει επικεντρωμένο σε οχήματα που κινούνται με μπαταρίες.
Porsche 911
«Βλέπουμε τα συνθετικά καύσιμα ως χρήσιμη προσθήκη στον υπάρχοντα στόλο κινητήρων εσωτερικής καύσης και για ειδικές εφαρμογές, όπως οχήματα έκτακτης ανάγκης ή περιορισμένες σειρές, για παράδειγμα η Porsche 911», ανέφερε η Volkswagen σε ανακοίνωση. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δήλωσε ότι παρέμεινε αφοσιωμένη στην ηλεκτροκίνηση του στόλου της.
Η Ιταλία πίεσε ώστε το σχέδιο να συμπεριλάβει διατάξεις για τα βιοκαύσιμα και άσκησε πιέσεις για να καθυστερήσει η διαδικασία για τουλάχιστον δύο εβδομάδες, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Η Πολωνία και η Ελλάδα εξέφρασαν επίσης ανησυχίες σχετικά με τη διαφάνεια της διαδικασίας. Αλλά η έγκριση είναι πιθανό να είναι τυπική την Τρίτη, με την πλειοψηφία των κρατών μελών να υποστηρίζει τους κανόνες.
Η γερμανική ένωση αυτοκινήτων VDA δήλωσε ότι υποστήριξε μια συμφωνία που επιτρέπει σε διάφορες τεχνολογίες να μειώσουν τις εκπομπές CO2 με σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν για να κλιμακωθεί η παραγωγή.
«Τώρα πρέπει να επιτρέψουμε την παραγωγή συνθετικών καυσίμων σε κλίμακα και σε ανταγωνιστικές τιμές, κάτι που μπορεί να συμβεί μόνο με μεγάλο εύρος στρατηγικών αποφάσεων», ανέφερε η VDA σε δήλωση.


Latest News

«Φαινόμενο του παρμπρίζ»: Οι πιτσιλιές στο τζάμι δεν φέρνουν καλά νέα
Οι ειδικοί έχουν σημάνει συναγερμό και ο κίνδυνος είναι μεγάλος

Ξεχάστε τις πτήσεις - Πώς θα ταξιδεύετε οικολογικά
Η επιστροφή στις πτήσεις επαναφέρει το «καμπανάκι» της σημαντικής συμβολής της βιομηχανίας στην υπερθέρμανση του πλανήτη
![Υδρογονάνθρακες: Ψάχνουν συνεταίρους Helleniq Energy και Energean για τις έρευνες φυσικού αερίου [χάρτης]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/idrogonanthrakes-600x337.jpg)
Σε αναζήτηση επενδυτών Helleniq Energy και Energean για τις έρευνες υδρογονανθράκων [χάρτης]
Στα χέρια των παραχωρησιούχων τα σεισμικά δεδομένα σε Κρήτη και Ιόνιο

Προ των πυλών η «πιστοποίηση κατάστασης μπαταριών» για την πώληση e-αυτοκινήτων
Η εκτίμηση για ένα καλό μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα αλλάξει πολύ σύντομα

Η Ford επενδύει στην... πρίζα - Στόχος η παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων τον χρόνο
Η Ford επικεντρώνει όλες τις δυνάμεις της στην ηλεκτροκίνηση

Ορθοπεταλιές κάνουν οι Ευρωπαίοι - «Σαρώνουν» οι πωλήσεις σε ποδήλατα
Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου η 3η Ιουνίου

Το αεροπορικό ταξίδι κρίση δεν γνωρίζει
Έκρηξη του αριθμού των επιβατών παρά τον πληθωρισμό, τα ακριβά καύσιμα και την εκτίναξη των τιμών των εισιτηρίων

Πώς η κλιματική αλλαγή «καταπίνει» τα δάση του ανατολικού Καναδά
Η Νέα Σκωτία μετράει ήδη φέτος σχεδόν 200 πυρκαγιές οι οποίες έχουν κάψει περισσότερα από 19.000 εκτάρια και έχουν εκτοπίσει πάνω από 25.000 ανθρώπους

Mπιρόλ: Στρέψτε την προσοχή σας στις επενδυτικές τάσεις της καθαρής ενέργειας
Η ΙΕΑ προβλέπει επενδύσεις ύψους 1,7 τρισ. δολάρια στην καθαρή ενέργεια φέτος

Τελευταίες πινελιές στο «Εξοικονομώ 2023» - Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα
Το νέο πρόγραμμα που θα ξεκινήσει σε περίπου δύο εβδομάδες θα δέχεται αιτήσεις έως και την 15η Σεπτεμβρίου 2023