Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γερμανία ανακοίνωσαν σήμερα την επίτευξη συμφωνίας για το ξεμπλοκάρισμα κειμένου του σχεδίου της ΕΕ για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής σε σχέση με τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων, αμβλύνοντας την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων μετά το 2035.
Ηλεκτροκίνηση: Έως τέλος του έτους διαγωνισμοί 500 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση φορτιστών
Το Βερολίνο εξέπληξε τους ευρωπαίους εταίρους στις αρχές του Μαρτίου μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.
Το κείμενο υπήρξε αντικείμενο συμφωνίας ανάμεσα στα κράτη μέλη και τους διαπραγματευτές τους Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με το πράσινο φως της Γερμανίας, και είχε εγκριθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Για να δικαιολογήσει την στροφή, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας, η Γερμανία ζήτησε από την Κομισιόν να παρουσιάσει πρόταση που θα ανοίγει τον δρόμο σε αυτοκίνητα που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.
Η τεχνολογία αυτή, η οποία βρίσκεται ακόνη στο στάδιο της ανάπτυξης, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που εκπέμπεται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Η τεχνολογία υποστηρίζεται από γερμανικές και ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και επιτρέπει την παράταση της χρήσης θερμικών κινητήρων μετά το 2035.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπραγματευόταν τις τελευταίες εβδομάδες τρόπους για την έξοδο από την κρίση με την Γερμανία, η οποία ζητούσε την ανάληψη αυστηρότερης δέσμευσης σχετικά με τα συνθετικά καύσιμα, στα οποία γινόταν αναφορά στο αρχικό κείμενο, αλλά κατά τρόπο που δεν εθεωρείτο δεσμευτικού χαρακτήρα.
«Φθάσαμε σε συμφωνία με την Γερμανία σχετικά με την χρήση στο μέλλον συνθετικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», ανακοίνωσε σήμερα ο ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος Φρανς Τίμερμανς στο Twitter.
«Στο εξής, θα εργασθούμε για την υιοθέτηση του ρυθμιστικού πλαισίου σχετικά με τους κανόνες για το CO2 των αυτοκινήτων μόλις γίνει δυνατόν», πρόσθεσε.
Αμφισβητούμενη τεχνολογία
«Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα καύσης θα μπορούν να τεθούν σε κυκλοφορία μετά το 2035 αν χρησιμοποιούν ουδέτερα καύσιμα σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2», δήλωσε στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Φόλκερ Βίσινγκ.
Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων αμφισβητείται από τις περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις που την θεωρούν δαπανηρή, ενεργοβόρα και ρυπαντική.
Πολλοί ειδικοί του αυτοκινήτου αμφιβάλλουν ότι θα έχει την δυνατότητα να επιβληθεί στην αγορά απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι τιμές των οποίων θα μειωθούν τα επόμενα χρόνια.
Η κίνηση αποκλεισμού του κειμένου της Κομισιόν από το Βερολίνο ήταν πρωτοβουλία των φιλελευθέρων του FDP.
Το μικρό αυτό κόμμα, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις συγκεντρώνει περί το 5% της πρόθεσης ψήφου, έχει χάσει πέντε διαδοχικές τοπικές εκλογικές αναμετρήσεις. Ελπίζει να αντιμετωπίσει ως πολιτική δύναμη τους Οικολόγους αναλαμβάνοντας τον ρόλο του υπερασπιστή του αυτοκινήτου ποντάροντας στην αρνητική στάση μεγάλου μέρους του γερμανικού πληθυσμού απέναντι στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων.
Για να διασφαλίσει την ενότητα του κυβερνητικού του συνασπισμού, ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς προτίμησε να υποστηρίξει την θέση του FDP.
Ο γερμανός καγκελάριος εμφανίσθηκε αισιόδοξος το βράδυ της Πέμπτης για την άρση του μπλοκαρίσματος του ευρωπαϊκού κανονισμοπύ σχετικά με το CO2 των αυτοκινήτων. «Βρίσκεται σε καλό δρόμο. Πλέον αρκεί να βρούμε τον τρόπο για να θέσουμε σε εφαρμογή την υπόσχεση αυτή» για τα συνθετικά καύσιμα, «η οποία έχει διατυπωθεί προ πολλού από την Κομισιόν», είπε.
Η βιομηχανία από την πλευρά της, θεωρώντας δεδομένο το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για το αυτοκίνητο, έχει επενδύσει μαζικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ακόμη και αν καθιερωθούν, τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία σήμερα δεν υπάρχουν, «δεν θα παίξουν σημαντικό ρόλο μεσοπρόθεσμα στο μερίδιο που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως», δήλωσε ο Μαρκους Νούσμαν, ο επικεφαλής της Audi (όμιλος Volkswagen), στο περιοδικό Spiegel.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η Ρουμανία εκπέμπει SOS - Η κλιματική αλλαγή σκοτώνει τον σιτοβολώνα της Ευρώπης
Ο πρωτογενής τομέας στη Ρουμανία ισοδυναμεί με το ένα τρίτο όλων των εκμεταλλεύσεων στην ΕΕ
Στα... βράχια οι εκτιμήσεις της Tesla για το γ΄ τρίμηνο - Ο ανταγωνισμός φρέναρε τις πωλήσεις
Η Tesla παρέδωσε 462.890 οχήματα το τρίτο τρίμηνο σημειώνοντας αύξηση 6,4% σε ετήσια βάση, αλλά πιο χαμηλά από τον στόχο
Γιατί υποχωρεί η βιωσιμότητα μεταξύ των προτεραιοτήτων των επιχειρήσεων - Οι κίνδυνοι
Η Bain & Company κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων - Τι έδειξε έρευνα
Παραδόσεις ρεκόρ ηλεκτρικών αυτοκινήτων από κινεζικές εταιρείες
Στην Κίνα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες Xpeng, Liauto και Zeekr έκαναν παραδόσεις - ρεκόρ στην εγχώρια αγορά τον Σεπτέμβριο
Οι 3 κλιματικοί κίνδυνοι που απειλούν την κτηματαγορά της Αθήνας
H κλιματική κρίση αλλάζει την αγορά ακινήτων στην Αθήνα – Τι αποκαλύπτει έρευνα της Cushman & Wakefield
Διαρκώς αυξάνουν τις εκπομπές μεθανίου οι ΗΠΑ - Πώς επιδρά η εξόρυξη πετρελαίου και αερίου
Το μεθάνιο παγιδεύει περισσότερη θερμότητα στην ατμόσφαιρα ανά μόριο από το διοξείδιο του άνθρακα
Γιατί οι πωλήσεις σε αντλίες θερμότητας έκαναν βουτιά στην Ευρώπη
Λιγότερες αντλίες θερμότητας θα πωληθούν το 2024 - Αναμένεται ότι θα φτάσουν στις 1,5 εκατ. μονάδες, στα επίπεδα του 2019
Η ισπανική Zelestra ανοίγει ηλιακό πάρκο 200 εκατ. δολαρίων στην Κολομβία
Η Zelestra θα ανοίξει σύντομα ένα δεύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο στην επαρχία Σεζάρ, το οποίο αναμένεται να παράγει ενέργεια 108 μεγαβάτ
Η Credit Agricole αγοράζει μερίδια σε 11 αιολικά πάρκα
H κίνηση της Credit Agricole, βοηθά τη Γαλλία να έχει 45 γιγαβάτ (GW) υπεράκτιων αιολικών πάρκων σε λειτουργία μέχρι το 2050
H κλιματική αλλαγή... αλλάζει τα σύνορα Ελβετίας - Ιταλίας
Η Ευρώπη είναι η ταχύτερα θερμαινόμενη ήπειρος στον κόσμο και ο αντίκτυπος από την κλιματική αλλαγή είναι πιο δραματικός σε περιοχές όπως οι Άλπεις