Με όπλο τις χαμηλότερες τιμές και την εμπορική πολιτική των μηδενικών ανατιμήσεων, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος) της οικογένειας Σεπετά επιδιώκει να καθιερωθεί στην αγορά των αναψυκτικών, αλλά και να εδραιώσει την πρωτιά της στο εμφιαλωμένο νερό.
Δεν πρόκειται για εύκολη μάχη, καθώς οι συντελεστές κόστους, από την ηλεκτρική ενέργεια και τα υλικά συσκευασίας μέχρι το μεταφορικό κόστος, αυξήθηκαν σε τριψήφιο ποσοστό, με αποτέλεσμα η κερδοφορία της Βίκος να υποστεί σημαντικές απώλειες, που έφθασε το 70%.
Βίκος: Από τα βουνά της Ηπείρου απέναντι σε Pepsi και Coca Cola
Αυτό το βαρύ τίμημα όμως επέτρεψε στην εταιρεία όχι μόνο να διατηρήσει αλλά και να αυξήσει τα μερίδια και τον όγκο πωλήσεών της. Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Σεπετά, Chief Marketing Officer της εταιρείας, οι πωλήσεις της Βίκος έσπασαν το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν στα 100,7 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά οι πωλήσεις του ομίλου κινήθηκαν μεταξύ 120 και 125 εκατ. ευρώ.
Μηδενικές ανατιμήσεις
«Οι τελευταίες ανατιμήσεις των πολυεθνικών φέτος είναι της τάξης του 12-14%. Θα δούμε την «ψαλίδα» στις τιμές στα ράφια να μεγαλώνει ακόμη περισσότερο και σε αυτό ποντάρουμε για να διευρύνουμε ακόμη περισσότερο τα μερίδια αγοράς», επεσήμανε ο κος Σεπετάς σε συνάντηση με δημοσιογράφους με αφορμή την κυκλοφορία στην αγορά όλων των φυσικών της μεταλλικών αναψυκτικών με μη αποσπώμενο καπάκι.
Στον αντίποδα, με βάση τα λεγόμενα του κου Σεπετά, η Βίκος απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων στο λειτουργικό κόστος, που έφθασαν στο +300%, περνώντας στην κατανάλωση ανατιμήσεις της τάξης του 8% το 2022. Ενώ εφέτος η εταιρεία δεν σχεδιάζει καμιά ανατίμηση.
Η ροζ μάχη
Με την εκτίμηση από την πλευρά του κου Σεπετά ότι εφέτος η αγορά των αναψυκτικών θα «τρέξει» με υψηλό ανοδικό ρυθμό στο +20%, η Βίκος «χτίζει» μεθοδικά τη θέση της με δυναμική είσοδο στην αγορά HoReCa και με όχημα το Βίκος Pink Grapefruit.
Η ροζ… μάχη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, καθώς στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των Pink Grapefruit το 2022 σημειώθηκε συνολική αύξηση όγκου κατά +42,2% στα 3.800.035 λίτρα.
Το Βίκος Pink Grapefruit μέσα σε έναν χρόνο από το λανσάρισμά του κατάφερε να εμφανίσει διψήφιο μερίδιο, καταλαμβάνοντας τον Ιανουάριο του 2023 τη δεύτερη θέση με μερίδιο 18,6% στο σύνολο της αγοράς από 13,4% το 2022.
«Κλειδί είναι η διανομή να έχει μεγαλύτερη διασπορά» σημείωσε ο κ. Σεπετάς, σημειώνοντας ότι μεγάλη είναι η διείσδυση της εταιρείας σε περιοχές όπως η Ορεστιάδα, τα Ιωάννινα, η Χίος αλλά και η Κρήτη.
Η εταιρεία φέτος τοποθετεί επιπλέον 2.000 ψυγεία ενώ ήδη υπάρχουν 6.000.
Η είσοδος της Βίκος στα αναψυκτικά έγινε το 2014. Τρία χρόνια αργότερα η εταιρεία εμπλούτισε τη γκάμα των αναψυκτικών της με νέες γεύσεις και με αναψυκτικά χωρίς προσθήκη ζάχαρης και με φυσικά γλυκαντικά, ενώ το 2021 η εταιρεία λάνσαρε τη Βίκος Cola Zero Sugar. Το 2022 εμπλουτίζεται η κατηγορία των mixers με το λανσάρισμα του Βίκος Pink Grapefruit Soda.
Επένδυση 6 εκατ. ευρώ
Πολύ πιο μπροστά από την καταληκτική ημερομηνία για την καθολική εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας για τα νέα μη αποσπώμενα καπάκια (σ.σ. θα είναι υποχρεωτικά από τον Ιούνιο του 2024), η Βίκος έχει προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η επένδυση ύψους άνω των 6 εκατ. ευρώ για μια νέα γραμμή παραγωγής στη Petcom Plastics στη BΙ.ΠΕ Ιωαννίνων για την εφαρμογή του αποσπώμενου καπακιού. Παράλληλα αναβαθμίστηκαν δύο γραμμές στο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών KRONES στο Καλπάκι Ιωαννίνων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος στο διάστημα της τελευταίας διετίας προχώρησε σε συνολικές επενδύσεις ύψους 28 εκατ. ευρώ.
Έχοντας ενσωματώσει νέες τεχνικές στη διαδικασία παραγωγής, με στόχο τη μείωση του πλαστικού στο περιβάλλον, η Βίκος γίνεται η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποιεί το τελευταίας τεχνολογίας GME 30/40 μη αποσπώμενο καπάκι, ενισχύοντας έτσι την διαδικασία της ανακύκλωσης.
Το νέο καπάκι αποτελεί custom σχέδιο, αποτέλεσμα εσωτερικού R&D που διήρκησε έναν χρόνο και εγγυάται καλύτερο performance – μπορεί να ανοιγοκλείσει έως και 100 φορές χωρίς να υποστεί αλλοίωση – αλλά και λιγότερο πλαστικό – 35% μείωση πλαστικού, από 2,85 γρ. σε 1,85 γρ. Παράλληλα, αυξάνεται η παραγωγική δυναμικότητα των μονάδων της Βίκος, η οποία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 92,571 πώματα σε μία ώρα.
Η παραγωγική δυναμικότητα φτάνει στα 2 δισεκ. καπάκια και όλα τα αναψυκτικά πλέον έχουν μη αποσπώμενα καπάκια. Για τις ανάγκες της Βίκος αξιοποιείται το 70% της δυναμικότητας και ανάγκες της Βίκος και των αναψυκτικών και το υπόλοιπο καλύπτει ανάγκες άλλων εταιρειών. Όπως είπε ο κ. Σεπετάς το υπόλοιπο καλύπτει ανάγκες άλλων εταιρειών κυρίως για προϊόντα γαλακτοκομικά και χυμούς και για εξαγωγές σε Ολλανδία και Ισραήλ.
Latest News
Οικογένεια Χαΐτογλου: Οι μικρασιάτες που έμαθαν στους ξένους τον «Μακεδονικό Χαλβά»
Η οικογένεια Χαΐτογλου ασχολείται 100 χρόνια με την παραγωγή χαλβά - Στο τιμόνι βρίσκεται σήμερα η τρίτη γενιά
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης