«Που πας να τα βάλεις με την PepsiCo;» Αυτό ήταν το σχόλιο στελέχους της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών όταν ο Πέτρος Σεπετάς, πολιτικός μηχανικός με ΜΒΑ στις ΗΠΑ, του είπε στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 ότι θέλει να δημιουργήσει τη δική του βιομηχανία εμφιάλωσης νερού.

Ο συνομιλητής του Πέτρου Σεπετά δεν είχε άδικο. Η πολυεθνική PepsiCo με το νερό Ήβη Λουτράκι είχε τεράστια δύναμη.

Οι περισσότεροι θα περίμεναν να κάνει ένα βήμα πίσω, αλλά ο Πέτρος Σεπετάς, που από μικρός ήθελε να γίνει βιομήχανος, έκανε πολλά βήματα μπροστά και το 1992 μαζί με την κα Ελένη Θεοχάρη, σύζυγο και συνοδοιπόρο του στις μπίζνες, έβαλαν μπροστά το εργοστάσιο του εμφιαλωμένου νερού Βίκος στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων.

Σήμερα, 30 χρόνια μετά, η Βίκος ελέγχει ηγετικό μερίδιο 17,1% στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής μη αλκοολούχων ποτών στη χώρα, ενώ και πάλι χωρίς δισταγμό επιχειρεί να ανταγωνιστεί έναν πολυεθνικό γίγαντα, την Coca Cola, αυτή τη φορά στον κλάδο των αναψυκτικών.

Με νέα προϊόντα που παράγονται στο καινούργιο εργοστάσιό της, στο Καλπάκι Ιωαννίνων, όπως είναι η Βίκος Cola σε γυάλινο μπουκάλι και σε αλουμινένιο κουτί αλλά και το pink grapefruit στις αντίστοιχες συσκευασίες, ανοίγει το δρόμο για την αγορά του HoReCa (εστίαση και ξενοδοχεία).

Το «αποτύπωμα» στα αναψυκτικά και οι στόχοι

Στα αναψυκτικά το μερίδιο αγοράς της Βίκος – με βάση τον όγκο πωλήσεων σε σούπερ μάρκετ και μικρή λιανική – είναι 7,1% και όπως είπε ο Πέτρος Σεπετάς στην εκδήλωση της εταιρείας στα Ιωάννινα με αφορμή την ολοκλήρωση της νέας επένδυσης ύψους 22 εκατ. ευρώ, στόχος είναι να ξεπεράσει το 10%.

Το brand Βίκος στα αναψυκτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η εταιρεία για την περίοδο Σεπτέμβριος 2021 – Σεπτέμβριος 2022, αναπτύσσεται με 10,2% όταν η συνολική αγορά εμφανίζει άνοδο της τάξης του 1,4%.

Η επέκταση της Βίκος στα αναψυκτικά το 2014 «χρεώνεται» στον πρωτότοκο γιο της οικογένειας, Κωνσταντίνο Σεπετά, που μαζί με τα αδέλφια του Ρηγίνο και Παύλο αποτελούν τη δεύτερη γενιά στην εταιρεία και οι οποίοι πλέον συμμετέχουν ενεργά στη διοίκηση της.

Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Sales & Marketing Director της εταιρείας, στην κατηγορία cola, που αποτελεί μεγάλο στοίχημα εν όψει και της εισόδου της Βίκος στο HoReCa, το μερίδιο της Βίκος Cola διαμορφώνεται στο 6,4%, κατέχοντας την τρίτη θέση στην αγορά, όταν οι δύο πολυεθνικοί παίκτες κατέχουν συνολικά το 88%.

Η ανάπτυξη της Βίκος Cola στην κατηγορία είναι 8,5%, με τη συγκεκριμένη αγορά να είναι σχεδόν στάσιμη (+0,8%).

Το μερίδιο που κατέχει η Βίκος Cola σε μεγάλη πανελλαδική αλυσίδα φτάνει στο 16,5% στοιχείο που δείχνει ότι υπάρχουν αρκετά περιθώρια ανάπτυξης, ανέφερε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς.

Την τρίτη θέση κατέχει η εταιρεία στην κατηγορία πορτοκαλάδα με μερίδιο 9,3%, όπως και στη λεμονάδα με μερίδιο 11,5%.

Το μερίδιο του Pink Grapefruit, ένα προϊόν που λάνσαρε η εταιρεία μόλις το Μάρτιο του 2022, φθάνει το 12,3% στο σύνολο της αγοράς, έχοντας ήδη πιάσει την 3η θέση και εκτιμάται ότι θα ανεβεί στη 2η θέση ως το τέλος της χρονιάς.

Στην αγορά της μικρής λιανικής, το Βίκος Pink Grapefruit είναι ήδη στη δεύτερη θέση με το μερίδιό του να είναι YTD στο 14,2%.

Τι σκέφτεται η οικογένεια Σεπετά για την «παθητική επένδυση» στην ΕΨΑ

Κύριος στόχος της οικογένειας Σεπετά στα αναψυκτικά είναι ανάπτυξη του δικού της brand, όπως είπε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς ερωτηθείς για τα σχέδια που έχει η Βίκος αναφορικά με τη συμμετοχή της κατά 25% στη θεσσαλική βιομηχανία ΕΨΑ.

Ο ίδιος τη χαρακτήρισε «ως μία παθητική επένδυση» όπου δεν υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας με την οικογένεια Τσαούτου, η οποία ελέγχει το πλειοψηφικό ποσοστό.

Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο στον ορίζοντα σε σχέση με την ΕΨΑ. Ωστόσο, τόνισε πως η οικογένεια Σεπετά είναι ανοιχτή σε όλα τα ενδεχόμενα εάν υπάρξουν ενδιαφέρουσες προτάσεις είτε για πώληση του μεριδίου της στην ΕΨΑ είτε και για εξαγορά του συνόλου των μετοχών.

Έσπασε το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ

Με πωλήσεις κατά 70% στο νερό και κατά 30% στα αναψυκτικά, ο τζίρος της Βίκος αναμένεται εφέτος να σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ από 91,4 εκατ. ευρώ το 2021, χρονιά κατά την οποία κατέγραψε αύξηση της τάξης του 16,4% σε σχέση με το 2020.

Τα κέρδη προ φόρων το 2021 διαμορφώθηκαν σε 13,68 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 12,64%, καθώς υπήρξε απορρόφηση σημαντικού μέρους της αύξησης του λειτουργικού κόστους (άνοδος τιμών σε πρώτες ύλες, μεταφορές και ενέργεια).

Σημειώνεται ωστόσο ότι η υποχώρηση κερδοφορίας δεν είχε αρνητικό αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας, οι οποίες προστατεύθηκαν, όπως καταδεικνύει ο μέσος όρος του προσωπικού (449 εργαζόμενοι).

Επενδύσεις 47 εκατ. ευρώ

Με επενδύσεις 47 εκατ. ευρώ την τελευταία επταετία, εκ των οποίων 22 εκατ. τη διετία 2021 – 2022, συνολικά η εταιρεία διαθέτει 4 εργοστάσια εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών, καθώς και ένα εργοστάσιο παραγωγής προπλασμάτων φιαλών (preforms) από PET και πωμάτων, έχοντας στην ουσία πλήρως καθετοποιημένη παραγωγή.

Η συνολική παραγωγική δυναμικότητα των 32 γραμμών που διαθέτει στα εργοστάσια της ανέρχεται σε 421.000 φιάλες την ώρα.

Να σημειωθεί ότι στο νέο εργοστάσιο είναι εγκατεστημένες δύο γραμμές παραγωγής για αναψυκτικά σε συσκευασίες από γυαλί (20.000 φιάλες την ώρα) και από αλουμίνιο (42.000 αλουμινένια κουτάκια την ώρα).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις