Τον καταλληλότερο άνθρωπο για να ηγηθεί της εξαγοράς της Credit Suisse από την UBS και να επιφέρει το απαιτούμενο σοκ στους ανθρώπους της δεύτερης αποτελεί ο νέος CEO, Σέρτζιο Ερμότι, σύμφωνα με το Forbes.
Ποιο είναι όμως το σχέδιο και ποιοι οι λόγοι που μπορεί να επιτύχει ο Ερμότι.
UBS: Νέος CEO ο «παλιός γνώριμος» Σέρτζιο Ερμότι
Οι 3 σημαντικότεροι λόγοι
1) Το κλειδί για επιτυχημένες συγχωνεύσεις ή εξαγορές είναι να γίνει σωστή η νέα συνδυασμένη κουλτούρα.
2) Δεν πρόκειται για συγχώνευση. Είναι μια εξαγορά στην οποία οι άνθρωποι της Credit Suisse θα πρέπει να υιοθετήσουν την κουλτούρα της UBS ή να πάνε αλλού.
3) Ο Eρμότι το έχει κάνει ξανά στο παρελθόν, διορθώνοντας την κουλτούρα της UBS μετά τη δική της κατάρρευση.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το σχέδιο δράσης 100 ημερών της Ermotti ως Διευθύνων Σύμβουλος που θα συνδυάζει τις οντότητες πιθανότατα θα συνεπάγεται το σοκάρισμα των ανθρώπων της Credit Suisse με την αναδίπλωση τους στην κουλτούρα της UBS. Αυτό θα περιλαμβάνει περισσότερη αφήγηση παρά συν-δημιουργία για να επιβληθεί η συμμόρφωση με τον τρόπο δράσης της UBS. Αναμένεται ότι αυτό θα είναι επώδυνο και πολλοί από τους ανθρώπους της Credit Suisse θα διαλέξουν το δρόμο της φυγής.
Ενώ αυτή είναι σχεδόν πάντα η τελευταία επιλογή για την είσοδο ενός νέου στελέχους σε έναν οργανισμό,σε αυτή την περίπτωση πιθανό να είναι η σωστή επιλογή.
Λόγοι πιθανής αποτυχίας
Το 83% των συγχωνεύσεων και εξαγορών που αποτυγχάνουν, γενικά αποτυγχάνουν λόγω i) κακής στρατηγικής εστίασης, ii) κακής πολιτιστικής ολοκλήρωσης και iii) δεν ευδοκιμούν οι συνέργειες.
Οι 4 επιλογές πολιτιστικής ολοκλήρωσης
Υπάρχουν τέσσερις επιλογές πολιτιστικής ολοκλήρωσης σε μια συγχώνευση ή εξαγορά:
α. Να κρατηθούν οι οντότητες και οι κουλτούρες ξεχωριστές (εξαλείφοντας κάθε πιθανότητα για συνέργειες.)
β. Συγχώνευση της εταιρείας Α στη Β
γ. Συγχώνευση της εταιρείας Β στην Α
δ. Συνδυασμός των κουλτούρων σε μια νέα κουλτούρα (η πιο δύσκολη επιλογή)
Ο πρόεδρος της UBS, Colm Kelleher, δήλωσε δημόσια ότι η UBS σχεδιάζει να περικόψει την επενδυτική τράπεζα της Credit Suisse «και να την ευθυγραμμίσει με τη συντηρητική μας κουλτούρα κινδύνου».
Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να αλλάξει η Credit Suisse για να την επαναφέρει από την αποτυχία της. Οι εδραιωμένοι άνθρωποι της δεν είναι ανοιχτοί στην αλλαγή. Αυτό δεν δίνει στον Eρμότι άλλη επιλογή από το να σοκάρει αυτούς τους ανθρώπους. Αρα πιθανότερο είναι να ακολουθήσει το δρόμο στον οποίο η Credit Suisse θα απορροφηθεί πολιτιστικά από την κουλτούρα της UBS.
Δεν είναι συγχώνευση-Είναι εξαγορά
Στην καλύτερη περίπτωση, η ειδοποίηση οδηγεί σε συμμόρφωση – ποτέ τίποτα περισσότερο. Οι ηγέτες μπορούν να κάνουν κάθε είδους καλή πρόοδο αξιοποιώντας τις συνεισφορές άλλων.
Oι άνθρωποι για να δεσμευτούν, πρέπει να συνδημιουργήσουν.
Κατά τη συγχώνευση πολιτισμών, η συνδημιουργία είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθηθεί. Ο μόνος τρόπος για να οικοδομήσουμε μια κουλτούρα που να αναδεικνύει τα καλύτερα από κάθε έναν από τους πολιτισμούς που συνδυάζονται είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι να παίξουν ρόλο στη δημιουργία του νέου πολιτισμού.
Η Credit Suisse απέτυχε. Το γιατί απέτυχε είναι μια διαφορετική ιστορία. Αλλά μέρος αυτής της ιστορίας περιλαμβάνει την ανάληψη υπερβολικού κινδύνου. Και η συνδυασμένη οντότητα UBS/Credit Suisse είναι τώρα αρκετά μεγάλη ώστε να αποτελέσει φαύλο για ολόκληρη την ελβετική οικονομία, καθώς τα περιουσιακά της στοιχεία είναι μεγαλύτερα από ολόκληρη την ελβετική οικονομία.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν πρόκειται για συγχώνευση. Είναι εξαγορά. Στο σύνολό τους, οι άνθρωποι της Credit Suisse δεν έχουν ψήφο. Δεν προλαβαίνουν να συνδημιουργήσουν. Γενικά δεν μπορούν να συνεισφέρουν. Θα τους πουν πώς λειτουργεί η κουλτούρα της UBS. Όπως η πινακίδα στην κουζίνα μας, θα υπάρχουν δύο επιλογές για δείπνο: 1) Πάρτε το ή 2) Αφήστε το.
Το έκανε ξανά
Το Reuters εξήγησε την επιλογή της UBS για τον Ερμότι. Εντάχθηκε στην UBS το 2011 και γρήγορα διορίστηκε προσωρινός διευθύνων σύμβουλος μετά το σκάνδαλο συναλλαγών των 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. «Του πιστώνεται ότι συντέλεσε στην ανάκαμψη της UBS και περιόρισε τις επενδυτικές τραπεζικές εργασίες της μετά από μια σειρά σκανδάλων και ζημιών που παραλίγο να προκαλέσουν την κατάρρευση της τράπεζας».
Ο Ερμότι έφτιαξε την τρέχουσα κουλτούρα της UBS ώστε να ταιριάζει στη δική του. Το ερώτημα για τους ανθρώπους της Credit Suisse είναι αν ταιριάζουν με τον Eρμότι, όχι εάν εκείνος ταιριάζει μαζί τους.
Latest News
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού
Στον «Λευκό Οίκο» του Λονδίνου - Ζώντας σαν Αμερικανός πρόεδρος
Απ' ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να είστε πρόεδρος - ή ακόμα και να είστε στις Η.Π.Α. - για να ζήσετε σε έναν Λευκό Οίκο
Ναυαγεί το mega deal στα ορυχεία: «Όχι» στην προσφορά της BHP λέει η Anglo American
Η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία λέει ότι η προσφορά την «υποτιμά σημαντικά».
Ποιος CEO πούλησε μετοχές για να αγοράσει γιοτ πελάτη
Η αγορά φωτίζει τον πλούτο που έχει συσσωρεύσει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί