Σε εκκλήσεις στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) προχώρησε η Ισπανία ζητώντας να μπει ένας έλεγχος στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο για να αποφευχθεί κάποια περιβαλλοντική καταστροφή.
Παράλληλα η Ισπανία ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει να αυστηροποιήσει τους κανόνες της σχετικά με το φαινόμενο των μεταφορών πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο, μετά την απότομη αύξηση της δραστηριότητας στα ανοιχτά της Θέουτα στη Θάλασσα Αλμποράν, αναφέρει το Tradewinds.
Ναυτιλία: Αυξημένη ζήτηση για το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου
Ετσι το ισπανικό κράτος αποφάσισε να θέσει από τον επόμενο μήνα έναν νέο κανόνα, σύμφωνα με τον οποίο όσα δεξαμενόπλοια επιδιώκουν να πραγματοποιήσουν μεταφορές στα ανοιχτά των ισπανικών ακτών πρέπει να ζητήσουν άδεια από τις πλησιέστερες λιμενικές αρχές.
Τα κράτη σημαίας και οι ελεγκτικές αρχές των λιμανιών θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους για τον έλεγχο των επιχειρήσεων ship-to-ship (STS) λόγω του αυξανόμενου κινδύνου ατυχημάτων κατά τη διάρκεια επικίνδυνων μεταφορών που περιλαμβάνουν κακοσυντηρημένα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με όσα συζητήθηκαν στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.
Οι Ισπανοί αναφέρθηκαν στον ΙΜΟ σε ένα πλοίο που συμμετείχε σε αυτή τη δραστηριότητα, το oποίο, όπως διαπιστώθηκε, δεν είχε υποβληθεί σε καμία επιθεώρηση από το 2017.
Τα παράκτια κράτη θα πρέπει να είναι σε θέση να επιβάλλουν περιορισμούς στις μεταφορές σε διεθνή ύδατα εάν θα μπορούσαν να επηρεαστούν από τη ρύπανση από ένα ατύχημα στη μεταφορά, είπε ο εκπρόσωπος της Ισπανίας στη νομική επιτροπή του ΙΜΟ που συνεδριάζει αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο.
To φαινόμενο του STS πήρε μεγάλη έκταση μετά την επιβολή κυρώσεων από την ΕΕ κατά της Ρωσίας. Η απαγόρευση των εισαγωγών αργού οδήγησε πολλά δεξαμενόπλοια Aframax να εκφορτώνουν αργό τύπου Urals σε μεγαλύτερα VLCC στη Θάλασσα Αλμποράν για να μειώσουν το κόστος μεταφοράς για ένα μεγαλύτερο ταξίδι προς τις αγορές της Ασίας.
Η πρακτική αυτή όμως χρησιμοποιείται επίσης για την παράκαμψη των κυρώσεων, την αποφυγή του υψηλού κόστους ασφάλισης και την ανάμειξη φορτίων για να συγκαλύψει την προέλευσή τους, ειπώθηκε στη νομική επιτροπή.
Επισημαίνεται ότι πρόσφατα τρεις μεγάλες χώρες, οι ΗΠΑ, η Αυστραλία και ο Καναδάς, κάλεσαν τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) να παρέμβει ώστε να μετριαστεί το φαινόμενο με την αύξηση των ελέγχων.
Και η Ελλάδα
Το θέμα αυτό ενδιαφέρει ιδιαίτερα και τη χώρα μας, καθώς ο Λακωνικός Κόλπος ανοιχτά της Καλαμάτας, στα διεθνή ύδατα, είναι μία από τις περιοχές στις οποίες καταγράφεται η διαδικασία αυτή. Αλλες περιοχές είναι στη Νοτιοανατολική Ασία, καθώς και στα ανοιχτά της Θέουτα στις ακτές της Βόρειας Αφρικής.
Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, ο όγκος των μεταφορών από πλοίο σε πλοίο ανοιχτά της Καλαμάτας στην Ελλάδα εκτινάχθηκε τον Φεβρουάριο σε περισσότερα από 10 εκατομμύρια βαρέλια, τα οποία ισοδυναμούν με 360.000 βαρέλια την ημέρα. Επίσης ανοιχτά της Θέουτα μεταφέρθηκαν από πλοίο σε πλοίο το ίδιο διάστημα 4,4 εκατομμύρια βαρέλια, που ισοδυναμούν με 156.000 βαρέλια την ημέρα.
Η διαδικασία
Να σημειωθεί ότι η διαδικασία αυτή είναι ευρέως αποδεκτή και συχνή πρακτική της ναυτιλιακής βιομηχανίας και πραγματοποιείται συνήθως σε προστατευμένα ύδατα, σε λιμάνια, με τη γνώση και την άδεια των Αρχών, καθώς εξασφαλίζει οικονομίες κλίμακας, αφού ένα πολύ μεγάλο πλοίο μπορεί να μεταφέρει φορτίο σε μια περιοχή στην οποία δεν μπορεί να προσεγγίσει το ίδιο και το μεταφορτώνει σε μικρότερα, όπως μπορεί να συμβαίνει και το αντίθετο. Μικρότερα πλοία να μεταφορτώνουν σε μεγαλύτερο, το οποίο μεταφέρει μεγαλύτερες ποσότητες σε πιο μακρινά ταξίδια επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Καναδά, ένας στόλος μεταξύ 300 και 600 δεξαμενοπλοίων λειτουργεί επί του παρόντος ως «σκοτεινός στόλος» για να αποφύγει τις κυρώσεις και το υψηλό κόστος ασφάλισης.
Αυτός ο στόλος αποτελείται κυρίως από παλαιότερα πλοία, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που δεν έχουν επιθεωρηθεί πρόσφατα, έχουν υποτυπώδη συντήρηση, ασαφή ιδιοκτησία και σίγουρα σοβαρή έλλειψη ασφάλισης, δήλωσε ο εκπρόσωπός του.
Η S&P Global Market Intelligence εκτίμησε νωρίτερα αυτόν τον μήνα έναν σκιώδη στόλο 443 πλοίων, ενώ η Trafigura ανεβάζει τον «σκοτεινό στόλο» στα 650 δεξαμενόπλοια.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.
Κινδυνεύει η τεκίλα απο τους δασμούς του Τραμπ
Οι σχέδιασμοί του Τραμπ θέτουν σε κίνδυνο τις εισαγωγές τεκίλας στις ΗΠΑ , των Diageo, Becle ύψους 3 δισ. δολαρίων