
Η ΕΕΕ χαιρετίζει την πρωτοβουλία Green Deal Industrial Plan (GDIP) και των σχετικών νομοθετικών προτάσεων που συζητήθηκαν στην πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Καταλυτικός είναι ο ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας για την επιτυχή εφαρμογή των εν λόγω προτάσεων. Η ναυτιλία εγγυάται την ασφάλεια της προμήθειας ενέργειας, πρώτων υλών και βασικών αγαθών για την ευρωπαϊκή οικονομία τόσο σε κανονικές όσο και σε συνθήκες κρίσεων. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί έναν στρατηγικό κλάδο για την ΕΕ κι όχι απλά ένα μέσο μεταφοράς αγαθών.
Ναυτιλία: Στο Ευρωκοινοβούλιο σήμερα το νέο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ
Ταυτόχρονα, η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα απαιτεί επειγόντως εναλλακτικά και ασφαλή ναυτιλιακά καύσιμα. Στο πλαίσιο του GDIP πρέπει να εξασφαλιστεί η άμεση ανάπτυξη και διάθεσή τους σε επαρκείς ποσότητες στη ναυτιλία από τους άλλους εμπλεκόμενους κλάδους. Την ίδια στιγμή, η εφαρμογή του GDIP δεν πρέπει να οδηγήσει σε στρέβλωση του ανταγωνισμού και ανισότητες μεταξύ των Κρατών Μελών της ΕΕ.
Για την επίτευξη των πολυσχιδών στόχων του GDIP και για μία βιώσιμη ευρωπαϊκή ναυτιλία, απαιτείται καλύτερος συντονισμός μεταξύ των αρμοδίων υπηρεσιών της ΕΕ και στενότερη διαβούλευση με τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
«Χωρίς τη ναυτιλία δεν μπορεί να υπάρξει πράσινη μετάβαση, ούτε στρατηγική αυτονομία της ΕΕ» δήλωσε σχετικά η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μελίνα Τραυλού.
«Η πορεία προς την απεξάρτηση του κλάδου μας από τον άνθρακα είναι φιλόδοξη αλλά πρέπει να είναι και ρεαλιστική. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση ώστε να διασφαλιστεί η διεθνής ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, του αναντικατάστατου αυτού κλάδου για την ευημερία της ΕΕ», συμπλήρωσε η κα. Τραυλού.


Latest News

Οι ΗΠΑ ανοίγουν την πόρτα στον Μαδούρο - «Καμπανάκι» για τα γερασμένα τάνκερ
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων της Βενεζουέλας είναι σε μεγάλο βαθμό ακατάλληλος για εμπορική εκμετάλλευση

Δέσμη μέτρων για πιο ασφαλή ναυτιλία - Οι 4+1 προτάσεις της Κομισιόν
Πέντε νομοθετικές προτάσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό των κανόνων της ΕΕ

«Τρέχει» με... χίλια η ανάπτυξη στο λιμάνι της Τιεντζίν
Η Τιεντζίν και ο λιμένας της είναι μια από τις σημαντικότερες οικονομικές ζώνες της Κίνας

Σε Σμύρνη και Μάλτα τα πλοία που συγκρούστηκαν στη Χίο - Δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση
Τα πλοία που συγκρούστηκαν κινήθηκαν αυτοδυνάμως στα λιμάνια της Σμύρνης και της Μάλτας

Περισσότερα containeships και bulker για διάλυση
Σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που πήγαν για διάλυση, καταγράφει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων

«Έφοδος» στη ναυτιλία - Ποιες είναι οι θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη ζήτηση
Οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων και όχι μόνο ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για έλληνες ναυτικούς

Η κίνηση «ματ» του Λιμενικού μετά τη σύγκρουση πλοίων στη Χίο
Οι άνδρες του Λιμενικού Σώματος κατάφεραν να κυριαρχήσουν στη… σκακιέρα του Αιγαίου.
![Ναυτιλία: Σύγκρουση φορτηγών πλοίων σημαίας Βανουάτου και Σιγκαπούρης στη Χίο [Video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/ant-2-1024x768-1-600x450.jpg)
Σύγκρουση δύο φορτηγών πλοίων ανοιχτά της Χίου [Video]
Eσπευσαν στο σημείο άμεσα επτά περιπολικά σκάφη

Σύγκρουση δύο επιβατηγών πλοίων στο λιμάνι της Τήνου
Λόγω της σύγκρουσης και της επιθεώρησης θα καθυστερήσει η εκτέλεση των δρομολογίων και έτσι αναμένεται ταλαιπωρία για τους επιβάτες.

Τακτικοί και έκτακτοι έλεγχοι για το αξιόπλοο των πλοίων
Το Λιμάνι του Πειραιά και την Πύλη E7 επισκέφθηκε το πρωί ο υπηρεσιακός υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής