
Καύσιμα που θα παράγονται με πρώτες ύλες… νερό και διοξείδιο του άνθρακα θα χρησιμοποιούν από το 2035 τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κυκλοφορήσουν στην ΕΕ, στο πλαίσιο της αντιρρυπαντικής πολιτικής της ΕΕ που συμφωνήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας.
Οι νέοι κανόνες θέτουν τους ακόλουθους στόχους:
- 55% μείωση των εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και 50% για τα νέα φορτηγά από το 2030 έως το 2034 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021
- 100% μείωση των εκπομπών CO2 τόσο για τα νέα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά από το 2035
Αγορά φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: Στα 300 δισ. δολάρια έως το 2027
Η αρχική διατύπωση του σχετικού Κανονισμού οδηγούσε πρακτικά στην πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών νέων οχημάτων στην ΕΕ από το 2035, βάζοντας τέλος τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όμως, ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα. Τα πρακτικά βήματα για την υλοποίηση της συμφωνίας θα αποσαφηνιστούν ως το φθινόπωρο του 2024, πιθανότατα με την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας οχημάτων (εκείνων που θα κινούνται αποκλειστικά με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα, e-fuels) στον Κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα (Euro 6).
Ηλεκτροκίνηση και συνθετικά καύσιμα
Σε δηλώσεις προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων της HELLENiQ ENERGY Λιάνα Γούτα, επεσήμανε:
«Πρόκειται για απόφαση ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Πλέον, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, προστίθεται στο οπλοστάσιο της ΕΕ μια ακόμα νέα τεχνολογία – η χρήση συνθετικών καυσίμων – που θα επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση, θα μειώσει τις εκπομπές, όχι μόνο σε νέα οχήματα αλλά και στα περίπου 250 εκατ. συμβατικά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2030, ενώ θα δώσει εναλλακτικές λύσεις σε όσους πολίτες δεν θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Η βιομηχανία καυσίμων είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτή τη νέα πρόκληση της μετάβασης από τα ορυκτά στα ανανεώσιμα καύσιμα, τα οποία αποτελούν κομμάτι και της Στρατηγικής “Vision 2025” που έχει ήδη αρχίσει να υλοποιεί ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY».
Τα e-fuels παράγονται από υδρογόνο το οποίο εξάγεται από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης, για την οποία χρησιμοποιείται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Εν συνεχεία το λεγόμενο πράσινο υδρογόνο μετατρέπεται σε υγρό καύσιμο (βενζίνη, πετρέλαιο, κηροζίνη) μέσω CO2 που έχει ληφθεί από την ατμόσφαιρα. Δεδομένου ότι το διοξείδιο του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από την χρήση των e-fuels είναι εκείνο που δεσμεύτηκε για την παραγωγή τους, θεωρείται ότι τα καύσιμα αυτά είναι κλιματικά ουδέτερα. Πρόσθετα πλεονεκτήματα είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων χωρίς μετατροπές, αποθηκεύονται και μεταφέρονται εύκολα σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης, από το υφιστάμενο δίκτυο εφοδιασμού των καταναλωτών με καύσιμα.


Latest News

Πώς αχρηστεύθηκε το «υπερόπλο» Πούτιν - Ο εκβιασμός με την ενέργεια που γύρισε μπούμερανγκ
Μια ανάμνηση από το παρελθόν μοιάζει να αποτελεί για την Ευρώπη η εργαλειοποίηση των ενεργειακών ροών από το Κρεμλίνο

Ζυμώσεις στον ΟΠΕΚ+ για νέες περικοπές στην παραγωγή - Η κρίσιμη συνάντηση
Ο ΟΠΕΚ+ επέστρεψε στις κατ' ιδίαν συναντήσεις και θα συγκεντρωθεί στη Βιέννη στις 4 Ιουνίου

Αποκαλυπτική έκθεση: Πόσο «ξεφούσκωσαν» οι λογαριασμοί ρεύματος από τις ΑΠΕ
«Εκτός» 230 TWh ενέργειας από σταθμούς καύσης άνθρακα και φυσικού αερίου

«Θωρακισμένη» ενεργειακά η Ελλάδα - Τι αποφασίσθηκε ενόψει καλοκαιριού
Σύσκεψη στο ΥΠΕΝ για να διαπιστωθεί ο βαθμός ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου

Εξαγορά από την Mytilineos στον Καναδά ύψους 1,16 δισ.
Συμφωνία για αγορά χαρτοφυλακίου 5 φωτοβολταϊκών έργων στην Αλμπέρτα του Καναδά - Η πρώτη τέτοιου είδους για την Mytilineos στη Βόρεια Αμερική

Ο κίνδυνος του μπλακ άουτ: Πόσο πιθανό είναι να μείνουμε χωρίς ρεύμα το καλοκαίρι
Τι ειπώθηκε σε σύσκεψη του υπηρεσιακού υπουργού Ενέργειας με τους Διαχειριστές

Ανατροπή σκηνικού στο αέριο - Βουτιά 65% στις τιμές από την αρχή του έτους
Αμβλύνονται οι ανησυχίες στην αγορά ενέργειας - Τι βλέπουν οι traders για την πορεία των τιμών τους επόμενους μήνες

Το τίμημα του πολέμου: Ακριβότερο ρεύμα φέρνουν οι καταστροφές στην Ουκρανία
Διπλασιάζονται τα τιμολόγια ρεύματος ώστε να συγκεντρωθούν κεφάλαια για τις αναγκαίες επισκευές

Φαραντούρης: Τα επιδόματα στην ενέργεια πρέπει να συμπληρώνουν κι όχι να υποκαθιστούν μέτρα κατά της αισχροκέρδειας
Τι απάντησε το μέλος της Εκλογικής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ προς τον Κωστή Χατζηδάκη
![Λογαριασμοί ρεύματος: Τα τρικ και οι παγίδες με τις εκπτώσεις στα προγράμματα ηλεκτρικής ενέργειας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/30_05_ot_deh_METRHTES_EXO-600x352.png)
Τα τρικ και οι παγίδες με τις εκπτώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος [γράφημα]
Συμβουλές της ΡΑΑΕΥ στους καταναλωτές