Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το έργο της μεγάλης ανάπλασης του Μητροπολιτικού Πόλου του Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

Από το Φθινόπωρο μέχρι το τέλος του χρόνου οι πολίτες θα μπορούν να αντικρίζουν από την παραλιακή της Λ. Ποσειδώνος τα πρώτα κτίρια που περιλαμβάνονται στο σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής που υλοποιεί η Lamda Development.

Ξεπουλάνε οι βίλες και τα διαμερίσματα στο Ελληνικό – Προκαταβολές από αγοραστές πριν καν χτιστούν οι κατοικίες

Αναλυτικά και με βάση την πληροφόρηση που παρέχει η εταιρεία τα έργα ξεδιπλώνονται ως εξής:

Κτίριο ΑΜΕΑ

Θα είναι το πρώτο κτίριο της ανάπλασης που θα παραδοθεί στις αρχές φθινοπώρου στα 4 σωματεία ΑΜΕΑ (Αμυμώνη, Ερμής, ΝΙΚΗ-Victor Artant και ΣΑμΣΚΠ)
Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα σωματεία βρίσκονται σε παλιές εγκαταστάσεις της Αμερικάνικης βάσης σε κτίρια του 1970. Το κόστος, ύψους 15 εκ. ευρώ, καλύπτεται από τη Lamda.

Χτίζεται ένα «πράσινο» κτίριο που θα λάβει την πιστοποίηση Leed Gold και συνολικά όλη η ανάπτυξη του Ελληνικού μελετήθηκε, σχεδιάστηκε και δημιουργείται με ειδικές προβλέψεις για ΑμεΑ.

Υπογειοποίηση

Σε εξέλιξη βρίσκονται και τα έργα της υπογειοποίησης της Λ. Ποσειδώνος.

Πρόκειται για έναν δρόμο μήκους 1.5 χλμ. εκ των οποίων πάνω από 1 χλμ (1.150μ) θα είναι το υπόγειο τμήμα με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση.

Θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και στη θέση της σημερινής Λ. Ποσειδώνος θα γίνει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας.

Έχει προχωρήσει ήδη η εκσκαφή στο 50% του συνολικού όγκου. Στόχος είναι να γίνει η μέγιστη επαναχρησιμοποίησή των προϊόντων εκσκαφής σε άλλες περιοχές του Έργου, όπως το Πάρκο.

Έχει γίνει σκυροδέτηση στο 25% του συνόλου, ενώ είναι συνεχής η περιβαλλοντική παρακολούθηση για τη μέτρηση της ηχορύπανσης και της σκόνης.

Λιμενοβραχίονας και Παράκτιο Μέτωπο

Ένα σημαντικό τμήμα της ανάπλασης είναι η μαρίνα του Αγίου Κοσμά. Αναβαθμίζεται με δυνατότητα ελλιμενισμού 310 σκαφών, ενώ έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας και super yachts.

Μέρος της ανάπτυξης είναι το mall Riviera Galleria. Σύμφωνα με τη Lamda θα αποτελεί τον πρώτο οργανωμένο high end retail και γαστρονομικό προορισμό στην Ελλάδα.

Το Riviera Galleria έχει σχεδιαστεί από τον βραβευμένο Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma και οι συμφωνίες μίσθωσης έχουν ξεπεράσει το 20% της μισθώσιμης επιφάνειας. Το ποσοστό εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 50% μέχρι το τέλος του έτους.

Για το άλλο εμπορικό, αυτό της Βουλιαγμένης, έχει συμφωνηθεί το 52% της μισθώσιμης επιφάνειας ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχει ξεπεράσει το 70%.

Επίσης θα δημιουργηθούν δύο ξενοδοχεία σε κοινοπραξία με την ΤΕΜΕΣ (το ένα θα βρίσκεται στη Μαρίνα Αγίου Κοσμά και το άλλο δίπλα στο ακρωτήρι)

Ο ουρανοξύστης

Με στόχο να αποτελέσει τοπόσημο η Lamda Development τρέχει και το έργο του Riviera Tower. Θα είναι ο πρώτος ουρανοξύστης στην Ελλάδα ύψους 200μέτρων. Έχουν ήδη υπογραφεί συμβόλαια για το 75% του συνόλου των διαμερισμάτων.

Για την ανέγερση του εφαρμόζεται πρωτοποριακό σύστημα θεμελίωσης. Θα στηθούν 300 πάσσαλοι με διάμετρο 1,5μ και σε βάθος περίπου 50μ. Τοποθετούνται 3 πάσσαλοι ανά ημέρα. Έως τα τέλη του χρόνου, οι πρώτοι όροφοι του Πύργου θα είναι εμφανείς σε όλους τους διερχόμενους από τη Λ. Ποσειδώνος.

Για τη δημιουργία του Riviera Tower κατατέθηκαν 30% περισσότερα δικαιολογητικά (εγκρίσεις, μελέτες κ.λπ.) συγκριτικά με μια τυπική άδεια για ένα απλό κτίριο και 1.900 σχέδια μέχρι την τελική έγκριση.

Πάρκο του Ελληνικού

Το στολίδι της νέας όψης που θα αποκτήσει η περιοχή του Ελληνικού θα είναι το Πάρκο.

Αναπτύσσεται σε Εέκταση 2 εκατ. τετραγωνικών μέτρων και καλύπτει το 1/3 της συνολικής ανάπτυξης του Ελληνικού.

Το πάρκο είναι 14 φορές μεγαλύτερο από τον Εθνικό Κήπο και μεγαλύτερο ακόμα και από το Hyde Park του Λονδίνου.

Μέρος της ανάπλασης είναι και το ιστορικό κτίριο Saarinen του πρώην διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας.

Είναι ένα από τα τελευταία έργα του κορυφαίου για την εποχή του Φινλανδού αρχιτέκτονα Eero Saarinen. To κτίριο είναι νεότερο μνημείο και θα λειτουργήσει εντός της ανάπλασης ως χώρος εκθέσεων.

Πράσινες Πρακτικές και Κυκλική Οικονομία

Για την ανάπλαση του Ελληνικού, η Lamda Development ακολουθεί πράσινες πρακτικές και την κυκλική οικονομία.

Έτσι στήνεται για τις εργασίες το εργοστάσιο σκυροδέματος.

Ολοκληρώνονται οι εργασίες και μέχρι το καλοκαίρι θα λειτουργούν δύο υπερσύγχρονες μονάδες έτοιμου σκυροδέματος (σε συνεργασία με τις εταιρείες ΤΙΤΑΝ και Lafarge Ηρακλής).

Θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του έργου και με τις δύο μονάδες εντός της έκτασης επιτυγχάνεται η μικρότερη δυνατή όχληση στους πολίτες μιας και δεν επιβαρύνεται η κυκλοφορία στην παραλιακή καθώς και σε άλλες κεντρικές λεωφόρους από τα ειδικά βαριά οχήματα μεταφοράς σκυροδέματος. Για παράδειγμα, για 50 μέτρα σκυροδέτησης της υπογειοποίησης της Ποσειδώνος απαιτούνται 300 βαρέλες από το Κορωπί και τον Ασπρόπυργο- τώρα γίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας για να μην επιβαρύνουν την κίνηση.

Οι μονάδες θα λειτουργήσουν με τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση προϊόντων ανακύκλωσης σκυροδέματος και υλικών κατεδαφίσεων που προκύπτουν από το Ελληνικό.

Δίνεται προτεραιότητα για την εφαρμογή «πράσινων» πρακτικών σε όλα τα στάδια δημιουργίας του Ελληνικού.

Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων

Η Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων του Ελληνικού θα έχει τη δυνατότητα καθαρισμού 10.000 κυβικών μέτρων αστικών υδάτων την ημέρα.

Αυτός ο όγκος νερού μπορεί να γεμίσει περίπου 800 βυτιοφόρα φορτηγά. Το νερό αυτό θα καλύψει τις ανάγκες άρδευσης του πάρκου, άλλες χρήσεις στα υπόλοιπα έργα καθώς και ανάγκες των όμορων δήμων. Στη Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων του Ελληνικού θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας μια τόσο προηγμένη τεχνολογία με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.

Έργο απορρύπανσης και εξυγίανσης εδάφους και υπόγειων υδάτων

Το έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη στο χώρο του πρώην Διεθνούς Αερολιμένα, θεωρείται μοναδικό (πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα) εξαιτίας της έκτασης του αλλά και των φιλικών προς το περιβάλλον μεθόδων που χρησιμοποιούνται.

Περισσότεροι από 6.500 τόνοι μολυσμένου εδάφους έχουν επεξεργαστεί και καθαριστεί σε ειδικό χώρο εντός του εργοταξίου

Απομακρύνθηκαν 5,5 χλμ. αγωγού καυσίμου από βάθος 2-3 μέτρα που έτρεχαν κατά μήκος των διαδρόμων για τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών. Γίνεται καθαρισμός του υδροφόρου ορίζοντα ο οποίος είχε μολυνθεί από τις διαρροές του παλιού αυτού αγωγού.

Όλη η ποσότητα εδάφους και τα υπόγεια ύδατα επαναχρησιμοποιούνται (π.χ. για τις ανάγκες των έργων κατασκευής στο Ελληνικό) μειώνοντας ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου.

Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε το 2022 και θα ολοκληρωθεί, εντός του 2023.

Μεταφύτευση δέντρων

Όσα δέντρα υπάρχουν σε περιοχές που γίνονται εκσκαφές μεταφυτεύονται σε περιοχές του πάρκου ή μεταφέρονται σε συνεργαζόμενα φυτώρια για να επαναφυτευτούν όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες. Περισσότερα από 3.000 δέντρα θα μεταφερθούν σε φυτώρια για να επαναχρησιμοποιηθούν.

Experience Park

Μία πρώτη εικόνα του Πάρκου του Ελληνικού, οι πολίτες μπορούν να έχουν επισκεπτόμενοι το Experience Park.

Πρόκειται για ένα αστικό πάρκο 75 στρεμμάτων και αποτελεί το πρώτο μέρος του Πάρκου του Ελληνικού που θα είναι 2.000 στρέμματα. Μέχρι σήμερα έχουν περάσει περισσότεροι από 1.5 εκατομμύριο επισκέπτες

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές