Eπτά χρόνια μετά το μεγάλο σκάνδαλο Dieselgate, με τα παραποιημένα λογισμικά στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα (που ως στόχο είχαν την παράνομη απόκρυψη των πραγματικών εκπομπών ρύπων), σύμφωνα με μια νέα έρευνα του ICCT, του διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές, αποδεικνύεται ότι εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συνεχίζουν να εκπέμπουν υπερβολικά επίπεδα οξειδίων του αζώτου (NOx), που υποδηλώνουν την ύπαρξη του παράνομου λογισμικού.
Γιατί (και) τα μικρά ΙΧ θα γίνουν πανάκριβα – Τι ετοιμάζει η ΕΕ
Παρά τα αυστηρά μέτρα που έχει λάβει η ΕΕ για τον περιορισμό του σκανδάλου, με αυστηρά πρόστιμα προς τις εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες και το μπαράζ των τακτικών ανακλήσεων για πάνω από τρία χρόνια (από το 2015 και μετά), εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα που ανήκουν στη γενιά των μοντέλων του παράνομου λογισμικού συνεχίζουν έως και σήμερα να κυκλοφορούν σε ολόκληρη την Ευρώπη, με αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία των ανθρώπων που εκτίθενται στην ατμοσφαιρική ρύπανση που δημιουργούν αυτές οι βλαβερές εκπομπές.
Μάλιστα, το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης είχε θέσει σε ισχύ αυστηρές αποφάσεις που έβαζε τέλος στα μοντέλα που απέκρυπταν τους πραγματικούς ρύπους.
Εκθεση
Η αποκαλυπτική έκθεση του ICCT έβγαλε χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί. Συγκεκριμένα το 77% των ντίζελ αυτοκινήτων προδιαγραφών Euro 6 και το 85% των παλαιότερων οχημάτων Euro 5 που κυκλοφορούν στους δρόμους συνεχίζουν να εκπέμπουν υψηλά επίπεδα ρύπων, που φανερώνουν την παρουσία παράνομου λογισμικού χειραγώγησης των τελευταίων.
Η δοκιμή αφορούσε ένα δείγμα από 219 ντίζελ οχήματα προδιαγραφών Euro 6 και Euro 5, εκ των οποίων τα 209 παρουσίασαν ύποπτες εκπομπές ρύπων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα στην Ευρώπη κυκλοφορούν 53 εκατομμύρια ντίζελ αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 5 και 6 εκ των οποίων τα μισά φέρουν παραποιημένες εκπομπές ρύπων – που υποδηλώνουν την παρουσία του παράνομου λογισμικού.
To κόλπο εστιαζόταν στην παρέμβαση των ρυθμίσεων των κινητήρων, με τέτοιο τρόπο ώστε να συμμορφώνονται με τις νόμιμες τιμές εκπομπών καυσαερίων στις δοκιμές έγκρισης και πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων αλλά όχι στα μοντέλα που θα κυκλοφορούσαν στον δρόμο.
Αποζημιώσεις
Το παράνομο λογισμικό που αποκαλύφθηκε το 2015, οδήγησε τις περισσότερες εταιρείες (VW, Mercedes, Audi κ.ά.) να ανακαλέσουν εκατομμύρια οχήματα, με στόχο την αντικατάσταση του λογισμικού. Πάνω από 20 εκατομμύρια οχήματα έχουν ανακληθεί μετά το 2015 στα μεγαλύτερα γερμανικά γκρουπ που παραδέχτηκαν ότι εξαπατούσαν τους αγοραστές τους.
Πρόσφατα, έχουν ληφθεί αποφάσεις από το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την αποζημίωση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, που εξοπλίζονταν με το παράνομο λογισμικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι αρκετές εταιρείες καλούνται να καταβάλουν αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων τους που εξοπλίζονταν με παράνομα λογισμικά. H συγκεκριμένη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είναι δεσμευτική για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Πριν από ένα μήνα έγινε γνωστό ότι στη Βρετανία «τρέχουν» πάνω από 336.000 αξιώσεις αποζημίωσης από κατόχους αυτοκινήτων στα οποία γερμανική φίρμα είχε τοποθετήσει στα αυτοκίνητά τους παράνομα λογισμικά. Παράλληλα, έχει γίνει σαφές ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που διέθεταν το παράνομο λογισμικό μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Γερμανία: O φιλεργατικός Σολτς και η VW που ξέμεινε από μπαταρία
«Το κλείσιμο εργοστασίων δεν είναι ο ορθός δρόμος», δήλωσε ο καγκελάριος την παραμονή της διαπραγμάτευσης εργοδοσίας και συνδικάτων, δίνοντας λαβή να κατηγορηθεί για υποκρισία.
Ερμότι (UBS): Δασμοί και γεωπολιτική θα κλονίσουν τις αγορές – Θα δούμε μεγάλη μεταβλητότητα
Ο Ερμότι δήλωσε ότι συμβουλεύει τους πελάτες του να είναι καλά διαφοροποιημένοι στο τρέχον περιβάλλον - Τι λέει για πληθωρισμό
Φόβοι για νέα κρίση φυσικού αερίου στην Ευρώπη
Ο ψυχρός Νοέμβριος, οι αυξημένες τιμές στο φυσικό αέριο και η λήξη της συμφωνίας μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας προκαλούν ανησυχία για τα ενεργειακά αποθέματα της Ευρώπης
Politico: Τρόμος στην ΕΕ για τον εμπορικό πόλεμο που ξεκινά ο Τραμπ με την Κίνα
Αυτό που τρομάζει τις Βρυξέλλες είναι οι δασμοί που ο εκλεγμένος αμερικανός πρόεδρος απειλεί να επιβάλει κατά της Κίνας, επισημαίνει το Politico
Τι δουλειές κάνουν οι νέοι που δεν έχουν πτυχία
Ανάλυση του Pew Research Center δείχνει τα επαγγέλματα που απορροφούν τους [περισσότερους] νέους χωρίς πτυχία
Γιατί οι επενδυτές ζητούν μεταρρύθμιση των «τελών χαρτοσήμου» της Σκωτίας
Οι διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων ζητούν από την Σκωτία άρση των «αντικινήτρων» στις δαπάνες ιδιοκτησίας
Γιατί είναι κρίσιμη η αγορά της Ινδίας για τη Bulgari
Το κοσμηματοπωλείο Bulgari, που ανήκει στην LVMH, θέλει να μετριάσει τις επιπτώσεις της παραπαίουσας ζήτησης πολυτελών προϊόντων στην Κίνα
Οι ΗΠΑ «ξηλώνουν» τον κινεζικό τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό
Η Βουλή των Αντιπροσώπων στις ΗΠΑ θα ψηφίσει υπέρ της παροχής 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αφαίρεση του κινεζικού τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού
Σε κίνδυνο οι οδικές μεταφορές στην Ευρώπη - Είδος υπό εξαφάνιση οι οδηγοί φορτηγών [γράφημα]
Στο 12% του συνόλου οι κενές θέσεις εργασίας στις οδικές μεταφορές το 2024, ενώ εκτιμήσεις ανεβάζουν τα κενά στο 15% για το 2025
Ποιος είναι ο αινιγματικός δισεκατομμυριούχος που έχει αναλάβει τη διάσωση της Stellantis
Την προηγούμενη εβδομάδα, ο Ελκαν αποδέχτηκε την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου του στη Stellantis, Κάρλος Ταβάρες