Μπαράζ σημαντικών αλλαγών προμηνύουν οι επικείμενες αλλαγές που θα προκαλέσουν οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 7 οι οποίες ήδη έχουν οριοθετηθεί και κοινοποιηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες ως προσχέδιο από την ΕΕ.
Οι νέες προδιαγραφές σκιαγραφούν την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων στα νέα τους μοντέλα με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που επιβάλλει η ΕΕ. Σύμφωνα με την ΕΕ οι νέοι κανόνες στις εκπομπών ρύπων που θα διέπουν την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης θα οδηγήσουν τη νέα γενιά μοντέλων στο καθοριστικό έτος 2035 όπου και θα απαγορευτεί η πώληση και η κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης με στόχο την αποκλειστική διάθεση μοντέλων που θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά.
Το Euro 7 θα ισχύει για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με στόχο τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και ρύπων από τους κινητήρες. Ειδικότερα, οι νέοι κανονισμοί Euro 7 έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση των κινητήρων στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) από αυτοκίνητα και βαν κατά 35% σε σχέση με τους υπάρχοντες κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων Euro 6 και κατά 56% στα λεωφορεία και στα φορτηγά.
Aλυσιδωτές αντιδράσεις
Oι αυστηρές προδιαγραφές έχουν δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών με πρωταγωνιστή τον CΕΟ της Renault και νέο πρόεδρο της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Λούκα Ντε Μέο ο οποίος καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αντιδράσουν σε κάτι που θα ευνοήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και της Κίνας. Ο νέος επικεφαλής της ACEA (Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) Λούκα Ντε Μέο τονίζει ότι οι νέοι κανονισμοί του Euro 7 θα στραγγαλίσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν αποκλείει ακόμη και να αναγκαστούν να κλείσουν και εργοστάσια.
Οπως τονίζει, οι νέες προδιαγραφές απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγάλες επενδύσεις και τεράστια οικονομικά κεφάλαια, κάτι που δεν θα είναι εύκολο για όλες τις εταιρείες να συμμορφωθούν. Οπως τονίζει ο Μέο, τα ποσά αυτά θα μπορούσαν να επενδυθούν για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών οι νέες νόρμες δεν αποκλείεται να εκτοξεύσουν τις τιμές των αυτοκινήτων εκτιμώντας ότι το Euro 7 θα αυξήσει το κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου έως και 1.000 ευρώ, τη στιγμή που ήδη οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν ανέβει σημαντικά. Προσφάτως, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του Renault Group ζήτησε από την ηγεσία της Ευρώπης να εφαρμοστεί μια νέα «στρατηγική προσέγγισης αλλά και να ακουστεί η φωνή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας» ενώ ανέφερε ότι το Euro 7 θα κάνει μη ανταγωνιστικά τα μοντέλα της ΕΕ σε σχέση με τα μοντέλα της Κίνας και της Αμερικής.
Αυξήσεις έως 5.000 ευρώ
Ολο και πιο ακριβά θα γίνονται τα μοντέλα των μικρών κατηγοριών, που θα πρέπει να συμμορφωθούν με τις νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Ο επικεφαλής της VW Τόμας Σάφλερ τόνισε ότι οι νέες νόρμες Euro 7 θα καταστήσουν την παραγωγή των μικρών αυτοκινήτων εξαιρετικά ακριβή. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο πρότυπο Euro 7 θα αυξήσει τις τιμές των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης έως και 3.000 έως 5.000 ευρώ ακριβότερα, κάτι που θα έκανε απρόσιτα τα μικρά αυτοκίνητα για το ευρύ κοινό που τα αγοράζει.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Η κλιματική αλλαγή θα σας κάνει φτωχότερους, σύμφωνα με νέα έκθεση
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Τζον Κέρι: «Καμπανάκι» για το κλίμα – Εύσημα στην Ελλάδα για τις πράσινες πρωτοβουλίες
Ως το καταλληλότερο μέρος «για να εστιάσουμε στην υπαρξιακή πρόκληση για τους ωκεανούς μας και την αδυσώπητη σύνδεση τους με την κλιματική κρίση» χαρακτήρισε την Αθήνα ο πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Τζον Κέρι.
Γιατί «μετακομίζουν» ευρωπαϊκά εργοστάσια φωτοβολταϊκών προς τις ΗΠΑ
Η περίπτωση της γερμανικής Meyer Burger που κατέβασε οριστικά ρολά στα μέσα Μαρτίου με απώλεια 500 θέσεων εργασίας
Η μάχη της Ελλάδας με τις πυρκαγιές – Οι 21 διαγωνισμοί 2,1 δισ. για το «ΑΙΓΙΣ»
Τι αλλάζει στην προμήθεια εξοπλισμού πυρόσβεσης. Οι διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ
Η σωτηρία του πλανήτη περνάει από τις θάλασσες
Παρότι σχεδόν το 20% των ελληνικών θαλασσών τελεί υπό καθεστώς προστασίας, λιγότερο από το 1% των χωρικών υδάτων της Ελλάδας προστατεύεται αυστηρά.
Πώς η ηλεκτροκίνηση ανεβάζει τον πληθωρισμό
Όσο ακριβαίνουν τα αυτοκίνητα, τόσο αυξάνονται το κόστη επισκευής και ασφάλισής τους
Η Tesla δεν... πουλάει και απολύει το 10% του προσωπικού της
Οι παγκόσμιες παραδόσεις οχημάτων της Tesla το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 4 χρόνια
Motor Oil: Η THALIS αναβαθμίζει τον «Κύκλο του Νερού» στο δήμο Φαιστού της Κρήτης
Στο πλαίσιο της τελετής παρουσιάστηκε το αντικείμενο του έργου και οι αναπτυξιακές επιπτώσεις του από την Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) Φαιστού και την THALIS που είναι ο ανάδοχος.