Μπαράζ σημαντικών αλλαγών προμηνύουν οι επικείμενες αλλαγές που θα προκαλέσουν οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 7 οι οποίες ήδη έχουν οριοθετηθεί και κοινοποιηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες ως προσχέδιο από την ΕΕ.
Οι νέες προδιαγραφές σκιαγραφούν την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων στα νέα τους μοντέλα με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που επιβάλλει η ΕΕ. Σύμφωνα με την ΕΕ οι νέοι κανόνες στις εκπομπών ρύπων που θα διέπουν την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης θα οδηγήσουν τη νέα γενιά μοντέλων στο καθοριστικό έτος 2035 όπου και θα απαγορευτεί η πώληση και η κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης με στόχο την αποκλειστική διάθεση μοντέλων που θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά.
Το Euro 7 θα ισχύει για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με στόχο τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και ρύπων από τους κινητήρες. Ειδικότερα, οι νέοι κανονισμοί Euro 7 έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση των κινητήρων στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) από αυτοκίνητα και βαν κατά 35% σε σχέση με τους υπάρχοντες κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων Euro 6 και κατά 56% στα λεωφορεία και στα φορτηγά.
Aλυσιδωτές αντιδράσεις
Oι αυστηρές προδιαγραφές έχουν δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών με πρωταγωνιστή τον CΕΟ της Renault και νέο πρόεδρο της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Λούκα Ντε Μέο ο οποίος καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αντιδράσουν σε κάτι που θα ευνοήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και της Κίνας. Ο νέος επικεφαλής της ACEA (Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) Λούκα Ντε Μέο τονίζει ότι οι νέοι κανονισμοί του Euro 7 θα στραγγαλίσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν αποκλείει ακόμη και να αναγκαστούν να κλείσουν και εργοστάσια.
Οπως τονίζει, οι νέες προδιαγραφές απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγάλες επενδύσεις και τεράστια οικονομικά κεφάλαια, κάτι που δεν θα είναι εύκολο για όλες τις εταιρείες να συμμορφωθούν. Οπως τονίζει ο Μέο, τα ποσά αυτά θα μπορούσαν να επενδυθούν για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών οι νέες νόρμες δεν αποκλείεται να εκτοξεύσουν τις τιμές των αυτοκινήτων εκτιμώντας ότι το Euro 7 θα αυξήσει το κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου έως και 1.000 ευρώ, τη στιγμή που ήδη οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν ανέβει σημαντικά. Προσφάτως, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του Renault Group ζήτησε από την ηγεσία της Ευρώπης να εφαρμοστεί μια νέα «στρατηγική προσέγγισης αλλά και να ακουστεί η φωνή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας» ενώ ανέφερε ότι το Euro 7 θα κάνει μη ανταγωνιστικά τα μοντέλα της ΕΕ σε σχέση με τα μοντέλα της Κίνας και της Αμερικής.
Αυξήσεις έως 5.000 ευρώ
Ολο και πιο ακριβά θα γίνονται τα μοντέλα των μικρών κατηγοριών, που θα πρέπει να συμμορφωθούν με τις νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Ο επικεφαλής της VW Τόμας Σάφλερ τόνισε ότι οι νέες νόρμες Euro 7 θα καταστήσουν την παραγωγή των μικρών αυτοκινήτων εξαιρετικά ακριβή. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο πρότυπο Euro 7 θα αυξήσει τις τιμές των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης έως και 3.000 έως 5.000 ευρώ ακριβότερα, κάτι που θα έκανε απρόσιτα τα μικρά αυτοκίνητα για το ευρύ κοινό που τα αγοράζει.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος