Όταν πρόκειται για παγωτό, ο Λούκα ντε Ρόκο αρέσκεται στο να πειραματίζεται. Καρύδα με μάραθο, άνθη πικραλίδας, παρμεζάνα με αχλάδι ή γεύση πεύκου με μέλι του δάσους είναι μερικές από τις ασυνήθιστες γεύσεις έχει δημιουργήσει ο διάσημος παγωτατζής από το Σβάμπαχ, στα περίχωρα της Νυρεμβέργης. «Αλλά πρέπει να είναι και νόστιμο», συμπληρώνει.
Δεν είναι όμως το μοναδικό παράδειγμα. Πολλά άλλα παγωτατζίδικα στη Γερμανία κάνουν επίσης τα μαγικά τους στις δοκιμαστικές κουζίνες πριν την έναρξη της σεζόν, για να προκαλέσουν με τις γεύσεις τους τους ουρανίσκους των πελατών τους. Πολλές φορές τα αποτελέσματα είναι αντισυμβατικά, όπως δείχνει το παγωτό με γεύση λουκάνικου, ξινολάχανου, σπαραγγιών, αλλά και το παγωτό από …έντομα. Ποιες γεύσεις ωστόσο μπορούν να αποτελέσουν τάση στην αγορά του παγωτού φέτος και τι πραγματικά αρέσει στους περισσότερους;
Από πού προέρχεται το παγωτό σας;
Το παγωτό «Tiziano», μια γεύση από σταφύλια και αφρώδη οίνο, ανακηρύχθηκε από την Ένωση Ιταλών Κατασκευαστών Παγωτού Uniteis, με έδρα το Βερολίνο, ως η ποικιλία του 2023. «Αυτό είναι ένα παγωτό φρούτων για ενήλικες (…) και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά εάν θα είναι πόλος έλξης στα παγωτατζίδικα», δηλώνει η εκπρόσωπος Αναλίσα Κάρνιο. Αυτό εξαρτάται επίσης από τον καιρό καθώς το παγωτό φρούτων σημειώνει καλές πωλήσεις, ιδιαίτερα τα ζεστά καλοκαίρια. «Είναι πιο ελαφρύ και πολύ αναζωογονητικό», λέει.
Παγωτά για όλα τα γούστα
Ο Ματίας Μούντς από το Μόναχο που αυτοαποκαλείται ο «Τρελός Παγωτατζής», θεωρεί πολλά υποσχόμενες τις συνθέσεις γεύσεων με αλκοόλ όπως σαμπάνια με βατόμουρα, μπύρα ή τζιν-τόνικ. «Το παγωτό μπύρας είναι μια από τις γεύσεις παγωτού με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και είναι επίσης πολύ νόστιμο» αναφέρει ο ίδιος. Ο Μούντς δεν διστάζει να πειραματιστεί με σούσι, όρχεις ταύρου ή αλευροσκουλήκια, ικανοποιώντας μερικές φορές πλήρως τα γούστα των πελατών και άλλες φορές όχι και τόσο. Γεύσεις παγωτού όπως πίτσα, λουκάνικο και τυρί είναι πολύ δημοφιλείς, επισημαίνει ο ίδιος. Το παγωτό με γεύση ξινολάχανου από την άλλη, είναι για πιο «σκληρούς» παγωτοφάγους. Αυτό που κάνει πάντα καλές πωλήσεις είναι το παγωτό με φρούτα, βότανα ή μπαχαρικά και το βίγκαν παγωτό.
«Η βίγκαν τάση είναι πολύ δημοφιλής», αναφέρει η Κάρνιο. «Ολοένα και περισσότερες ποικιλίες προστίθενται γιατί αυξάνεται και η ζήτηση». Αυτό δεν συμβαίνει μόνο με τα παγωτατζίδικα. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Βιομηχανίας Ζαχαροπλαστικής (BDSI), η βιομηχανία κατασκευής παγωτού επεκτείνει επίσης τη γκάμα των προϊόντων της «λόγω της συνεχούς αυξανόμενης ζήτησης» για βίγκαν παγωτό. Κάποιες από τις νέες γεύσεις είναι για παράδειγμα το φιστίκι-μπανάνα και η καραμέλα με θαλασσινό αλάτι. Εκτός από τη σόγια, το αμύγδαλο και τη βρώμη, η πρωτεΐνη μπιζελιού χρησιμοποιείται επίσης ως φυτική πηγή.
«Ιδιαίτερα το παγωτό σορμπέ είναι πολύ αγαπητό», παρατηρεί ο Λόυκα ντε Ρόκο. Το 2017 μαζί με τον πατέρα του κατέλαβαν τη δεύτερη θέση στον διεθνή διαγωνισμό «Gelato World Tour» με ένα σορμπέ παγωτό από σταφύλια και καραμελωμένα καρύδια. Ο 33χρονος δημιουργεί επίσης μείγματα από λουλούδια όπως σαμπούκο και πικραλίδα, τα οποία μαζεύει ο ίδιος από την γύρω περιοχή και για αυτό το λόγο, αυτές οι γεύσεις παγωτού είναι διαθέσιμες μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Όταν όμως το καλοκαίρι είναι δροσερό, το παγωτό με γάλα και σοκολάτα είναι καλύτερα, αναφέρει ο Ρόκο. Ωστόσο, το πιο περιζήτητο προϊόν του είναι το all time classic, παγωτό βανίλια. «Αυτό έχει πάντα ζήτηση», δηλώνει ο ίδιος.
Τις εντυπώσεις κερδίζει η κλασσική γεύση βανίλια
Η Uniteis, δεν γνωρίζει πόσα παγωτά πωλούνται κάθε χρόνο στα περισσότερα από 2.000 παραδοσιακά ιταλικά παγωτατζίδικα στη Γερμανία. Η Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Βιομηχανίας Ζαχαροπλαστικής (BDSI), εκτιμά ότι το 84% του παγωτού που καταναλώθηκε το 2021 στη Γερμανία, ήταν παγωτό βιομηχανικής κατασκευής, το 13,5% προήλθε από παγωτατζίδικα ενώ μόνο το 2,5% ήταν παγωτό μηχανής. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, οι γερμανικοί κατασκευαστές παγωτού πούλησαν σχεδόν 538 εκατομμύρια λίτρα παγωτού το 2021, ενώ τα στοιχεία για το 2022 δεν είναι ακόμη διαθέσιμα, όπως δήλωσε ένας εκπρόσωπος.
Το πιο δημοφιλές είδος παγωτού στις οικογενειακές συσκευασίες ήταν ξεκάθαρα η βανίλια και ακολουθεί το μπισκότο, το παγωτό με γεύση φρούτων όπως το λεμόνι και η φράουλα, η σοκολάτα, η καραμέλα και το καρύδι. Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να σχετίζεται και με το γεγονός ότι υπάρχουν συχνά παιδιά μεταξύ των ειδήμονων του παγωτού. Στα παγωτατζίδικα δεν πειραματίζονται πάρα πολύ υπογραμμίζει η Κάρνιο. «Τα παιδιά είναι συντηρητικά. Παραγγέλνουν παγωτό με γεύση φράουλα, σοκολάτα και μάνγκο».
Ιρένα Γκούτελ, dpa
Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου
Πηγή: DW
Latest News
Με το βλέμμα στον Πάουελ οι αγορές για τις προοπτικές των επιτοκίων
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό και τους μισθούς περιορίζουν τις προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων
Τα διαμάντια είναι παντοτινά. αλλά οι τεχνητοί λίθοι κυριαρχούν... παντού
Οι εξορύκτες δίνουν μάχη για να μειώσουν την υπερπροσφορά πολύτιμων λίθων
Ποια νέα μέτρα εξετάζουν οι ΗΠΑ για τις εξαγωγές τεχνολογίας στην Κίνα
Η Ουάσιγκτον προτρέπει την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Ολλανδία να περικόψουν την προσφορά εργαλείων και τεχνολογίας
Πώς εκατομμύρια Αμερικανοί κινδυνεύουν να βρεθούν... offline
Πολιτικά παιχνίδια ενδέχεται να στερήσουν από εκατομμύρια αμερικανικά νοικοκυριά την οικονομική πρόσβαση στο ευρυζωνικό διαδίκτυο
Στα μαλακά έπεσε ο ιδρυτής της Binance - Τέσσερις μήνες φυλακή για ξέπλυμα χρήματος
Οι εισαγγελείς των ΗΠΑ είχαν προτείνει ποινή 36 μηνών για τον Ζάο
Αποεπενδύει και φεύγει από την υγειονομική περίθαλψη - Η απόφαση έκπληξη της Walmart
Γιατί ο κολοσσός της λιανικής αποφάσισε να κλείσει τις 51 κλινικές Walmart Health - Διατηρεί τα φαρμακεία και τα οπτικά της
Θα μπει πίσω από τα κάγκελα της φυλακής ο ιδρυτής της Binance;
Ο Τσανπένγκ Ζάο έχει ομολογήσει την ενοχή του για ξέπλυμα χρήματος
Βιλερουά (ΕΚΤ): Μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στην ευρωζώνη στηρίζουν την εκτίμηση
Οι Αμερικανοί κόβουν τα... Big Mac - Tι έδειξαν τα αποτελέσματα τριμήνου στη ΜcDonald's
H κίνηση στον κλάδο γρήγορης εστίασης ήταν από σταθερή έως πτωτική στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες αγορές
ΗΠΑ: Οι αμοιβές των εργαζομένων αυξήθηκαν περισσότερο από ό,τι αναμενόταν το α’ τρίμηνο
Σημάδι επιμονής των πληθωριστικών πιέσεων